• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Content is the king – не може да не сте чували това изречение. В света на маркетинга то е много добре познато и най-вече има много истина в него.
2019-та не е далече и е време да мислим за стратегиите, които да прилагаме през новата година.

Подбрали сме 3 опорни точки, които според нас ще са тренд и на които трябва да обърнете сериозно внимание.

 

1. Гласово търсене

Пробвали ли сте да да търсите информация чрез гласово търсене? Все още не е толкова разпространено на българския пазар. Но по данни на някои западни статистически данни:
* почти 50% от американците използват гласови асистенти
* всяко пето търсене в Google от мобилно устройство се извършва гласово

Ето защо, вместо да се конкурирате за място в класирането за конкурентни ключови думи, обръщайте внимание на т.нар. Long Tail търсения (обикновено се състоят от 3 или повече думи). Представете си как човек би задал въпрос в нормален разговор. Няма да е “купи диван София”, а по-вероятно ще бъде “откъде да купя диван в София”.

 

 

2. Лайв предаване

За да привлечете вниманието на потребителите в социалните мрежи, повечето търговци вече препоръчват да забравите за сценариите и видео планирането. Хората искат да бъдат по-близо до любимите си марки. Те ценят искреността и честността.

Данни от Facebook: хората прекарват 3 пъти повече време, гледайки видео наживо, отколкото обикновените редактирани видеоклипове.

Заключение – предаването на живо е важно. Освен това този формат на съдържанието не изисква студиа и професионални камери. Достатъчно е да имате смартфон под ръка. Има и още един плюс – никой не очаква предаването да е перфектно 🙂

 

 

3. Увлекателно съдържание

През последните няколко години съществува тенденция – да се напишат по-дълги статии, тъй като те най-вероятно ще стигнат до челните позиции. Това е вярно, НО ние забравяме, че в допълнение към преходите от търсенето и времето, прекарано на страницата, много са важни и кликвания върху други статии в блога.

Представете си един блог, който се състои само от дълги публикации. Човек отива до съдържанието, от което е имал нужда (търсил го е). Вижда препоръчаните статиите, които също му изглеждат интересни. Ще отидета на една страница и ще разгледа, но няма много да чете (защото е много дълго). Тогава ще отиде на друга – същото. Ще отиде ли на трета? Възможно е. Ще има ли толкова време за тези страници, колкото на статията, която беше като входната точка? Вероятността е малка.

И какво, ако втората страница не е дълга статия, а да речем има инфографики на нея или умерено кратка публикация? Посетителят не само е запознат с това, което имате, но ще бъде в състояние незабавно да консумира съдържанието. С една дума – пишете интересно и не губете излишно времето на посетителите с ненужна информация.

Резултатът от горе казаното е, че освен дългите публикации за привличане на нови посетители от търсачките, струва си да се включат доста кратки публикации в кънтет плана ви и да се увеличи обемът на визуалното съдържание, за да се ангажират и задържат посетителите.

 

3 опорни точки в кънтент маркетинга за 2019
5 (100%) 3 гласа

Това може да ви е интересно