• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

2019-та започна и дойде времето да поговорим за последните маркетингови тенденции. Маркетингът продължава да се променя и това, което работеше през 2018-та, може да не работи през 2019-та. Бъдете в течение на новите трендове и може да получите конкурентно предимство!

За 2019г. събрахме най-добрите 5 маркетингови тенденции за вашия бизнес.

 

1. Чат ботове

чатботовеЧатботовете и живите чатове не са нова технология. Въпреки това, ние определено виждаме промяна в начина, по който се използват от маркетингова гледна точка. Виждали ли сте чатботове, когато посещавате уебсайтове? На клиентите им е много по-лесно да разговарят с ботове онлайн, отколкото да изпращат имейли или да се обаждат на представител.

Ползи от използването на чат ботове:
* Онлайн поддръжка 24 часа
* Потребителят получава незабавен отговор
* Чатботът отговаря на прости въпроси
* Лесна комуникация
* Бързо разрешаване на жалби
* Подробни и експертни отговори
* Приятелска и достъпна комуникация

Осъществяването на чат на живо осигурява по-добро обслужване на клиентите и увеличава вероятността за извършване на покупка от сайта чрез лесна комуникация с екипа ви.

 

2. Интерактивно видео съдържание

въвличане във видео рекламатаВидео маркетингът расте в течение на годините. Но през 2019г. ще видим допълнителни промени в начина, по който се „консумира“ видеото. Това ще са интерактивните видеоклипове.

По време на възпроизвеждане на видеоклипове, потребителите могат да видят цялата област, като кликнат върху бутона за навигация в горния ляв ъгъл на екрана. Съществува голяма вероятност, хората да изгледат 360 градусовото видео, а вие да получите по-голяма възвращаемост на инвестицията.

 

 

3. IGTV

igtv интерфейсЧували ли сте за IGTV? Това е отделно приложение, притежавано и управлявано от Instagram.
Концепцията IGTV е разработена специално за мобилни устройства и стартирана през юни 2018 година. Това приложение е подобно на YouTube. Една от основните разлики е, че всички видеоклипове са вертикални, тъй като са направени за телефони.

Видеосъдържанието се възпроизвежда веднага след отварянето на приложението, подобно на това, което ще се възпроизведе, ако включите телевизора у дома си.

Потребителите на Instagram имат тенденция да нарастват още от началото на 2010г. С появата на IGTV, маркетинговите екипи от световна класа започнаха да създават повече видео съдържание, адаптирано за мобилната резолюция.

Трябва също да следвате потребителя. Ако вашата целева аудитория и настоящи клиенти използват IGTV, задължително е да направите същото.

 

4. Реклама във Facebook и Instagram

5-те най-добри маркетингови тенденции през 2019-та годинаПлатената реклама в социалните мрежи не е нова, но тенденциите определено се променят. 31% от марките в Instagram днес използват реклами. Този брой се е увеличил през годините както следва: 24% през 2017 г., 12% през 2016 г. и само 4% през 2015г. Обемът на рекламата на тази платформа е нараснал почти осем пъти само за четири години.

Тъй като Facebook притежава Instagram, рекламните кампании на двете социални мрежи се управляват от едно и също място. Този формат значително опростява създаването на реклама за целевата аудитория въз основа на нейните нужди. Видовете реклами, които могат да се поставят между Facebook и Instagram, също са разнообразни. Компаниите могат да тестват тези формати, за да видят какво им дава най-добри резултати.

Какво означава това за вас? Ако в момента използвате други платформи за социални мрежи, за да рекламирате, може би трябва да обмислите преминаването към нови тенденции.

 

5. Бийкън технологията

beacon технологияТази иновативна технология, базирана на версия 4.0 на безжичния стандарт Bluetooth, е подобна на GPS, но не е толкова сложна. Фирмите могат да я използват за привличане на клиенти, особено в магазините за търговия на дребно.

На практика бизнесите могат да прихващат клиентите още с влизането им в даден търговски обект, да се свързват с тях посредством техните смартфони и да им предлагат различни персонални отстъпки и промоции, на база на историята на взаимоотношенията с тях.

Първо, компаниите трябва да насърчават своите клиенти да изтеглят мобилно приложение. След като приложението бъде инсталирано на устройството на потребителя, то ще следи неговото местоположение. Когато потребителят на приложението премине покрай даден магазин, компанията знае точно къде се намира клиента. След това дадена марка може да изпрати на потребителя пуш уведомление, свързано с това, което той търси.

Компаниите за електронна търговия също могат да използват тази технология, дори и без физически магазини.

Ако имате платформа за електронна търговия, можете да поставяте „маяци“ на обществени места, които са подходящи за това, което предлага фирмата ви. След това можете да изпращате насочени пуш известия, когато потребителите на приложението са в непосредствена близост до тези маяци.

Причината, поради която тази технология ще нарасне през 2019г., е, че популярността на мобилните приложения също нараства.

В допълнение, 55% от фирмите собственост на млади хора от така нареченото поколение „милеани“ имат на сайтовете си мобилни приложения. По-младото поколение осъзнава важността на тази технология и се адаптира по-рано.

Вашата компания също трябва да въведе тези технологии. Не можете да използвате технологията за местоположение без мобилно приложение.


Заключение

2019-та ще бъде чудесна за търговците. Новите технологии и лесният достъп направиха маркетинга по-конкурентоспособен от всякога. Ето защо трябва да познавате най-новите тенденции.

 

Това може да ви хареса също

>