• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

В наши дни, SMM маркетингът трябва задължително да се адаптира към бързо променящите се тенденции. Динамичното развитие на социалните платформи, изисква търговците да бъдат постоянно нащрек, ако искат работата им да бъде ефективна.

2018 г. беше трудна година за всички социални платформи. През изминалия период в медиите имаше много истории - както положителни, така и отрицателни - свързани с използването на социалните мрежи, а сега за специалистите по SMM е време да преразгледат стратегиите си.

В статията ще разгледаме основните тенденции, които ще засегнат тази индустрия през 2019г. и които трябва да бъдат наблюдавани, за да останете успешни.

 

1. Приложенията за съобщения ще продължават да растат

Приложенията за обмен на съобщения вече превзеха социалните мрежи и ще продължат да нарастват през 2019 година. Потребителите все повече предпочитат не публични постове в социалните медии, а лични послания - както в комуникация с приятели, така ив общуването с фирмите.Ясен е факта , че растежът на месинджърите ще има силно влияние върху стратегиите за промотиране в социалните мрежи. Маркетолозите започнаха да забелязват тази тенденция още през 2017 година.

WhatsApp, Facebook Messenger и Viber имат голям дял от този пазар и вече предлагат редица допълнителни функции, които надхвърлят обикновените съобщения - от „истории“ до автоматизирани ботове за обслужване на клиенти и функции за електронна търговия.

Това е един съвсем нов свят, който компаниите трябва да овладеят и се вижда как големите марки и издатели вече го правят.

Директор по B2B маркетинг и комуникации в Rakuten Viber -Debbi Dougherty, обясни как брандовете могат да използват месинджърите като нарастваща тенденция:
„През 2019 г. медиите ще продължат да търсят начини да намерят своето място сред по-младите поколения. Достъпът до тази аудитория няма да бъде възможен без централизирано място, където потребителите да могат удобно да взаимодействат със съдържанието. Приложенията за съобщения предлагат идеална платформа за постигане на тази цел, като осигуряват лекота на използване и персонализирани функции, които не се предлагат в традиционните канали.
Истината е, че времето, което потребителите изразходват за приложенията за съобщения, се разраства бързо и с по-висока скорост от всяка друга платформа, включително социалните медии. Брандовете трябва да признаят това и да адаптират стратегиите си."

 

 

2. Доверието става критично

Причината, поради която месинджърите стават все по-популярни е нарастващото недоверие към социалните мрежи. През 2018 г. Facebook участва в редица скандали, свързани с недостатъчната защита на данните на потребителите и тяхната незаконна употреба. Всичко това силно разклати доверието на хората в социалните мрежи като цяло. Загрижеността на потребителите относно неприкосновеността на личния живот, накара всички социални медии да видят колко е важно тяхното доверие.

Що се отнася до компаниите, всички тези събития показах азначимостта на изграждането на доверие с тяхната аудитория. Важно е бизнесът да поддържа честни и прозрачни отношения със своите потребители - било то за допусната грешка или уведомяване за промени в работата на техните услуги.

Това поведение ще ви позволи да спечелите доверие от страна на целевата аудитория, а това от своя страна ще я направи по-възприемчива към информация при организирането на бъдещите кампании.

 

 

3. Фокусиране върху най-ефективните канали

Маркетингът в социалните медии става все по-конкурентен и много експерти вече са осъзнали, че за да се постигне успех, е необходимо да се съсредоточат върху най-ефективните канали за всеки конкретен бизнес. Отминаха дните, когато трябваше да се регистрирате във Facebook просто защото всички останали вече са там. Днес става все по-важно да се следи нишата, която е от значение за даден бизнес. Няма нужда да се излъчва едно и също съобщение във всички платформи, ако не дава очаквания резултат.

Не се страхувайте да ограничите работата си, например до два канала, ако виждате, че имате максимална възвръщаемост на инвестициите. Започнете новата година, като инвестирате по-голямата част от времето и парите си в канали, които наистина заслужават вашето внимание. Колкото повече се разпръсква вниманието, толкова по-голяма е вероятността от загуба на фокус. Започнете да анализирате къде е аудиторията ви и кои канали работят най-добре за вашите бизнес цели.

 

 

4. Увеличете рекламните разходи

През последните няколко години SMM-маркетингът активно се развива, благодарение на което сега можем да рекламираме в няколко канала, избирайки подходящи цели и формати. Много марки, които използват рекламата в социалните мрежи в своя маркетингов микс, отбелязват високата ефективност на такива инвестиции. Не е изненадващо, че разходите за реклама продължават да нарастват.

Например участието на потребителите в Instagram е накарало много маркетолози да увеличат инвестициите в този канал - както в новините, така и в историите. Докато Facebook е достигнал максималните нива на насищане с реклама, Instagram предоставя отлична алтернатива за популяризиране на марката ви.

Увеличаването на рекламните разходи показва нарастващ интерес към платформата, но също така сигнализира за увеличаване на разходите за насърчаване на бизнеса. Рекламата в новинарските емисии и историите осигурява добра възвръщаемост на инвестициите за много компании. През 2019г. се очаква допълнително увеличаване на разходите за реклама в социалните медии, а популярността на Instagram ще продължи да нараства.

Въпреки това би било добре да обърнете внимание, че не трябва да разчитате прекалено много на една платформа, било то чрез органична или платена промоция. На всяка платформа рекламното пространство е ограничено, а засилената конкуренция може да доведе до увеличаване на разходите.

6 тенденции в SMM, за които да следите през 2019-та

 

5. Видео, подкаст и предавания на живо

Публикациите в блога все още могат да бъдат ефективни през 2019г, а лонгрийдите /дългите статии/ са полезни за ангажирането на потребителите. В същото време потреблението на съдържание не се ограничава само до текст, видеото и подкастите се увеличават със сериозен темп.

Социалните платформи винаги са проявявали интерес към популяризирането на видео съдържание. Facebook дори адаптира алгоритъма си, за да осигури по-честото появяване на видеоклипове . На фона на тези тенденции видео маркетингът става все по-привлекателен както за брандовете така и за потребители, които активно реагират на този формат..

Само въпрос на време е видеото да завладее света на социалните медии. През 2019г. още повече марки ще експериментират с различни типове видеоклипове по различните канали:

  • кратки видеоклипове със субтитри са привлекателни за мобилните потребители и са достъпни за всички, включително за хора с увреждания. Такива видеоклипове могат да бъдат намерени на всяка социална платформа, а Facebook насърчава популяризирането им. Въз основа на този формат, можете да създадете наистина ефективна реклама, но тя също така се използва активно и в органични публикации.
  • вертикалните видеоклипове в Snapchat и Instagram Stories бързо набират популярност и вече виждаме много реклами в този формат. В близко бъдеще броят на такива видеоклипове ще продължи да нараства на фона на подобренията при гледането на видео на мобилните екрани.
  • дългите видеоклипове все още са в състояние д а  за държат интереса на публиката . Независимо дали YouTube, Facebook или IGTV, сега има нарастваща нужда от тези видеоклипове, които са достатъчно интересни, за да привлекат вниманието на потребителите за по-дълго време.
  • предаванията на живо са друга основна тенденция, която ще продължи да расте. Потребителите все повече се превръщат в автори на предаванията, а брандовете излизат в ефир, за да се доближат до аудиторията си. Определено има възможности в тази област.


Освен видеоклипове, популярни са и подкастите.
Днес все повече търговци експериментират с този формат, както за изграждане на собствена марка, така и за популяризиране на компанията. Това, което отличава подкасти от други формати е, че те са насочени предимно към съдържанието, а не към промоцията. Потребителите се абонират за подкасти, защото се интересуват от тяхното съдържание и не е толкова важно кой ги създава - физически лица или марки.

видео маркетинг

 

 

6. Технологиите за AR (допълнителна реалност) стават основни

AR технологии

Социалните медии и технологиите на разширената реалност (AR) са напълно съчетани, което допринася за активния растеж на тази функционалност. Вече видяхме как марките използват AR за подобряване на потребителското изживяване. Тези технологии са в състояние да направят съобщението на компанията по-привлекателно и по-интерактивно. Например, като има  възможност клиента да пробва  очилата преди закупуване, може да увеличите броя на продажбите.

В момента Facebook активно инвестира в разработки в областта на допълнителната реалност в опит да заеме водеща позиция в тази ниша, което означава, че компанията разбира потенциала на такива инвестиции. Социалната мрежа вече обяви AR-ads и добави AR-ефекти за камерата в Messenger. Целта на Facebook е да задържи потребителите в своята платформа, докато компаниите могат да се възползват от тази тенденция, подобрявайки потребителския опит.


Какво означават всички тези тенденции?

Маркетингът на социалните медии се премества на етап, когато все повече внимание се обръща на възвръщаемостта на инвестициите, новите технологии и доверие между компаниите и клиентите.


За да оцелее в съвременните реалности, бизнесът се нуждае от:

  • Да опознае аудиторията си
  • Преразгледа стратегията си за SMM
  • Разпределяне на време и пари за овладяване на нови технологии и инструменти
  • Задържане фокуса върху това, което работи
  • Направете всичко възможно, за да спечелите доверието на клиентите във всяка кампания

6 тенденции в SMM, за които да следите през 2019-та
4 (80%) 5 гласа

Това може да ви е интересно