• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Потенциалните клиенти предпочитат да използват услугите на доказани и надеждни туристически фирми и да получават качествено обслужване. За да се предостави такава услуга на клиентите и да им се създаде удоволствие от пътуването, е необходимо да се опознае целевата аудитория, да се разработи бизнес план, да се създаде сайт и да се популяризира.

В тази статия ще ви разкажем какви инструменти от дигиталния маркетинг да използвате, за да привлечете повече клиенти и така да повишите приходите си.

Има 8 прости стъпки, които можете да извървите, за да увеличите доходите на туристическа агенция.


Стъпка 1. Създайте уебсайт на туристическата агенция

Днес ако не сте в интернет пространството, значи изобщо не съществувате. За да представите вашите туристически продукти, най-подходящият начин е да създадете уебсайт, съдържащ задължителни елементи. Една от основните специфики на тур сайтовете е възможността за търсене на екскурзии, горещи предложения /т.нар. SPO-та/, хотели както и избор на турове. Колкото повече филтри за търсене имате на сайта, толкова повече ще облекчите клиентите си в техния избор. Не забравяйте, че всичко това трябва да е възможно и от мобилно устройство. Според SimilarWeb повече от 50% от потребителите търсят всякаква информация на мобилно устройство. За да не загубите толкова много трафик, трябва да обърнете внимание на това, как вашият сайт се показва за мобилни потребители. Може да се твърди, че потребителите на персонални компютри се превръщат в по-добри купувачи. Въпреки това, първият контакт с агенцията ви може да се случи от мобилно устройство. Ако вашият сайт няма мобилна версия или не е адаптивна, рискувате да загубите огромен брой потенциални клиенти.

За да избегнете това, когато стартирате сайта на туристическата агенция, трябва да се уверите, че той е с добра визия и перфектно се показва на мобилни устройства.

сайт на туристическа агенция

Стъпка 2. Бърз и професионален отговор на запитванията

Чест проблем е на запитванията да се отговаря много бавно или изобщо да не се отговаря. Оправданието е - там пишат подставени лица на конкуренти, не е сериозно. Да има и такива случай, но те като цяло бързо се открояват сред останалите съобщения. Днес, когато всяка форма на комуникация е изключително важна, скоростта с която отговаряте е от съществено значение. Ако имате запитване за конкретна оферта и се забавите с отговора, съвсем реално е да очаквате клиентът да се обърне към конкуренцията.


Стъпка 3. Чатове и чатботове

В забързаното ежедневие всеки иска да получи информация на момента, да попита лесно и бързо без да се налага да попълва дълги и досадни форми. Такова предимство дават чатовете, като вече има платформи, които обединяват съобщенията от няколко чат канала /вайбър, скайп, месинджър, уебчат/ в един удобен за вас дашборд, като така не пропускате запитвания, независимо откъде са пуснати.

Популярност набират и т.нар. чатботове, защото дават възможност до голяма степен изкуствения интелект да отговаря на често задавани въпроси, без това да губи времето на служителите ви. Ако ботът не може да отговори на някой въпрос, тогава вече разговора се пренасочва към служител и той продължава диалога.

онлайн чат и чат системи

 

Стъпка 4. Оптимизация на сайта /SEO/

Трафикът от търсачките е много добра възможност да получите клиенти. Това е т.нар. „топла аудитория“ - тя вече има изграден конкретен интерес и търси оферта. За да се показвате в резултатите от търсенето, трябва да оптимизирате сайта си за търсачките. Потърсете как се класират по ключови думи конкурентите ви, вижте от къде идва техния трафик и вземете съответните мерки да бъдете сред първите 10.

Органичният трафик от търсачките продължава да е най-евтиния и най-ефективен от всички канали към момента.

seo трафик статистика

Стъпка 5. Създаване и развитие в социалните мрежи

Има фирми, които не поддържат фейсбук страницата си или тя изобщо липсва. Социалните мрежи могат да бъдат отлични канали за работа с потенциални клиенти, тъй като там са регистрирани милиони активни потребители. Препоръчваме ви да създадете страница на вашата туристическа агенция в социалните мрежи /за България най-популярни са Facebook и Instagram/, както и да се включвате в различни тематични групи, като давате компетентно мнение по поставяните въпроси и не рекламирате пряко себе си. Активната туристическа общност е в състояние да превърне посетителите в постоянни клиенти.

 

Стъпка 6. Имейл бюлетин и уебпуш, но без спам

Имейл маркетингът през 2019 все още е актуален, давайки възможност да се използва по-удобно за незабавни съобщения. Хората все още активно използват електронната поща. Според статистиката повече от 90% от възрастното население и 74% от младите хора използват имейл.

Правилно подготвения бюлетин ще бъде отличен инструмент за изграждане на взаимоотношения с клиентите, както и начин за споделяне на новини, изпращане за специални оферти на туристическата агенция или връщане на потенциални клиенти на сайта с помощта на „задействащи“ имейли. По този начин, имейл маркетинг е ефективен инструмент, който ви позволява да конвертирате вашите клиенти, превръщайки ги в постоянни. Не забравяйте за правилата на GDPR и най-вече за сегментацията. Тя е много важна, защото това ще отдели вашите писма от обикновения спам.

Един от най-пренебрегваните инструменти от страна на фирмите у нас е уебпушът. Някои от неговите предимства са:

  • неограничен брой съобщения
  • съобщения със снимки и бутони
  • шаблон за персонализация
  • възможност за директни А/Б тестове
  • ограничаване честотата на изпращане на писма
  • доброволно абониране и отписване
  • работи на всички популярни браузъри и устройства
  • безплатен за потребителя и агенцията

До голяма степен уебпушът може да замести мейл маркетинга, защото пак изпращате оферта на клиентите си, но директно от мобилния си телефон или десктопа те могат да я видят, без да се налага да влизат в мейла  си.

мейл бюлетин и уебпуш 

Стъпка 7. Маркетинг на съдържанието

През 2019-та, когато търсачките полагат максимални усилия, за да отговорят на потребителските търсения, кънтент маркетингът /маркетингът на съдържанието/ е един от  инструментите, който ще ви помогне да привлечете нови клиенти, да подобрите взаимоотношенията си със съществуващите и да се покажете като експерт в областта на туристическия бизнес.

“Content is King” все още е златно правило, а алгоритмите на Google са насочени точно в посока на качествено, професионално и полезно за хората съдържание.

Поддържането на блог е задължително, защото освен полезна информация, той ще ви помогне да се класирате по много различни запитвания свързани с даден курорт или страна, което може да превърне част от трафика ви в клиенти.

кънтент маркетинг


Стъпка 8. Изградете дългосрочни връзки с клиентите

Никой бизнес не може да реализира печалба, ако не работи за изграждане на дългосрочни отношения с клиенти. Вашата туристическа агенция трябва да изгражда връзки с нови и редовни клиенти, да регистрира контакти и сделки в CRM. В допълнение, трябва да се ангажирате в обучение и професионално развитие на служителите си, които работят с вашите клиенти, за да се повиши нивото на обслужване.

Отговори от типа „вижте в сайта“ не вършат работа. Туристът ви се е обадил, защото иска да доуточни нещо с вас или има допълнителни въпроси. Пращайки го да ги търси на сайта вече сте го загубили като клиент. Също така трябва да имате обратна връзка от клиентите, за да разберете техните нужди, да предложите пътуване, което ще им донесе ярки впечатления, както и да оптимизирате бизнес процесите. Ако има отрицателно мнение или недоволство от продукта, трябва да обърнете внимание на него и да се опитате да решите проблемите на клиентите си.

Има много начини за увеличаване на доходите на туристическа агенция. Методите, описани в тази статия са само част от начините да отстраните допусканите грешки и да вземете правилни решения за развитието на вашия бизнес.


Ако искате да вградите някои или всички методи, може да ни пишете във фейсбук или на
info@seoconsult.bg и ние ще го направим за вас!

Това може да ви хареса също

>