Как рекламата в Google Ads ни помага и за SEO

Как рекламата в Google Ads ни помага и за SEO

Съдържание

Много хора се чудят в какво да инвестират за привличане на клиенти, в Google Ads реклама, SEO или и в двете.
В този материал ще ви споделим нашата гледна точка, а и някои добри практики – как да се започне и какво да се прави.
Защото с правилния подход можем да постигнем резултатите, които искаме, и то по-бързо.

Пожелаваме приятно четене!

С кое да започнем първо – платена реклама в Google Ads, или SEO?

Първо, искам да направя едно важно уточнение – много хора, когато говорят за SEO, изобщо не го свързват с инвестиции, а инвестиции има – и на време, и на усилия, и на средства.

За SEO често се мисли като за безплатна реклама, а това практически е оксиморон. Няма такова нещо като безплатна реклама (говорейки концептуално).  Винаги я плащаме по някакъв начин – било чрез финансови средства, било чрез вложено време, лични срещи, някаква форма на бартер, или друго.

Ако сложим на везната труда, който полагаме за SEO – той е много голям и ако е правилно извършван, може да донесе огромна възвръщаемост, но той в никакъв случай не е “безплатен”, и не може да бъде безплатен.

Обикновено резултатите от SEO идват след няколко месеца като причината за това е, че крайният резултат зависи от натрупването на действията, които сме положили.

SEO прилича малко на ходенето на фитнес, при което резултатите са надграждащи, стига да сме постоянни. Ако, да кажем, двама души посещават фитнес, единият от които го прави 4 пъти седмично, а другия – 1 път седмично, очевидно по-редовният спортуващ ще постигне по-високи резултати, при равни други условия.

Аналогично и със SEO и е нужно време. В по-натоварените ниши, където има установени фирми, може да отнеме и над година и половина-две усилена работа, за да започнем да усещаме резултатите.

Това може да бъде обезкуражаващо.

Ето защо нашият съвет е, ако дейността ви е стартираща, да мислите за SEO  на вашия бизнес като за дългосрочна инвестиция с каскадиращ ефект, който няма да дойде веднага.

А за бързо привличане на клиенти, тук и сега, да се обърнете към пърформанс канали, като например Google Ads и Facebook Ads.

Според нас е по-добре да стартираме първоначално с пърформанс канали, а паралелно да работим и върху SEO на съответния проект, но с по-малки бюджети, като така имаме съчетание между двата подхода – единият за привличане на клиенти тук и сега, а другия за дългосрочно инвестиция в нашия актив, в бизнеса ни.

Какви услуги може да включва SEO

Какви услуги може да включва SEO

За да работи SEO, ни трябва цялостен поглед върху екосистемата, от която то е част. Да започнем от уебсайта:

  • Той трябва да бъде направен да е бърз;
  • Да е максимално лек за потребителя;
  • Снимките му да са компресирани;
  • Текстовете – четими от търсачки и удобно форматирани за потребителя;
  • Изображенията му да са качествени;
  • Сайтът трябва да има SSL сертификат и да е с висока сигурност;
  • Мобилната версия е задължителна;
  • Потребителското изживяване – да е добро, да е удобен;
  • Да може да се поръчва / или изпраща запитване – лесно;
  • Да внушава доверие, като се направи правилната комбинация от елементи в него;
  • Съдържанието в сайта – описанието на услугите или на продуктите да бъде полезно, по същество и изчерпателно, като оставя усещане за професионализъм и компетентност у потребителя;
  • Да има вътрешни референции измежду страниците – например, една полезна статия да води към друга, допълваща я тематично, или един продукт / услуга – да води към друг, допълващ го тематично;
  • Външните връзки от релевантни и тематични източници са от значение и допринасят за по-доброто класиране на сайта;
  • Т.нар. Снипети в търсачката – или типизирани резултати, които извеждат било то класиране в Google Maps, или FAQ структура, ли Pricing / Review структура;
  • Социални сигнали от мрежи като Facebook, Instagram, Twitter, Meta и други;
  • И още много;

Сами виждате колко обширна е SEO екосистемата. Често опитният SEO специалист (например колегите от SeoConsult.bg) поема ролята на маркетингов мениджър на съответния проект, където той организира всички тези звена и профилни специалисти, които изпълняват съответните задачи.

Защото маркетингът на един онлайн проект често изисква взаимодействие между различни звена и канали.

Какви услуги може да включва Google Ads

Какви услуги може да включва Google Ads

Преди стартирането на Google Ads трябва да погледнем от малко по-различна позиция, че вече част от горните неща, свързани със SEO услугата – са извършени, поради факта, че част от SEO задачите са структуроопределящи, например:

  • Така или иначе, всеки сайт трябва да е бърз;
  • Да е удобен;
  • Да има мобилна версия;
  • Да е сигурен;
  • Да внушава доверие;
  • Да може да се пазарува / изпраща запитване – без никакви спънки;
  • И други (да не се повтаряме).

Има обаче неща, които са пряко свързани и изключително важни за Google Ads, те са:

  • Да се тагне сайтът – да се въведат инструменти за измерване на резултатите и така наречените тагове, с помощта на които да можем да отчитаме нашата ефективност от кампаниите си и да измерваме най-прецизно резултатите, които получаваме от тях. В сайта на Webselo.com можете да научите повече за тагването на сайт / тракинг на сайт;
  • Да извършим проверка дали минават поръчките/запитванията – без проблеми, а ако има технически казуси – да ги изчистим;
  • Да се уверим, че като цяло сайтът работи добре и продуктите са адекватно добавени;
  • Да създадем и настроим профил в Google Analytics;

Горе-долу това са най-важните неща. Основното предимство на Google Ads е, че платформата ни носи резултати сега и веднага, и няма нужда да чакаме акумулиращ ефект.

Също, ако знаем как да ползваме платформата, можем много бързо да си привлечем клиенти, в почти всяка сфера на дейност.

Нашият подход при стартирането на Search Engine Marketing кампании

Нашият подход при стартирането на Search Engine Marketing кампании

Когато започваме нови рекламни кампании в Google Ads или SEO, ние от webselo.com първо започваме с пърформанс канала, тоест с Google Ads, защото така по-бързо можем да разберем от кои ключови думи идват продажбите, запитванията, или поне ангажираността – и какво изобщо търсят  хората.

Вече, въз основа на данните, които сме получили, можем да планираме релевантно съдържание за сайта си, за блога ни, за местата, на които да гостуваме, където влизат наши клиенти, където има смисъл да сме и ние.

Като знаем какво търсят и от какво се интересуват нашите клиенти, фокусът ни следва да бъде как да сме полезни на тези хора с нещата, които правим, и да планираме съдържание около важните за клиентите ни теми.

Най-добрият маркетинг е този, при който образоваме клиентите ни за съответния проблем, така че хората, които имат нужда от подкрепата ни, да видят експертизата при нас, и да се доверят.

Планирането на съдържание следва да го правим с оглед даване на стойност на хората – не с желанието да им “пробутаме” нещо, а действително да сме им полезни, и след всяко взаимодействие с нашия бизнес – да са се придвижили напред към своите цели, ако не с няколко крачки, то поне с една.

Другият подход, при който стартираме първо със SEO услугата, има следните негативи:

  • Резултатите от SEO идват по-бавно, макар и да са доста устойчиви;
  • Нямаме обратна връзка и данни за това от кои ключови думи идват преките клиенти;
  • Създаваме съдържание, което не носи добавената стойност, която сме очаквали;
  • Класираме се на ключови думи и търсения, които носят голям трафик, но не и продажби / запитвания;
  • По-ниска и по-бавна възвръщаемост на инвестицията.

Не твърдя, че подходът ни е абсолют и крайно решение на всички проблеми, касаещи SEO, нищо подобно. Той обаче е добра отправна точка, тъй като имаме два начина, по които да се учим в живота:

  • Да се учим само от своите грешки;
  • Или да се учим и от своите грешки, и от тези на хората около нас, и от книгите, които четем;

Мисля, че вторият вариант е по-добър, и определено ние го предпочитаме.

Благодарим горещо на колегите от SeoConsult.Bg за възможността да гостуваме в блога!

С уважение, Кирил Йовев

webselo

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги