Туристическата индустрия е срещала своите предизвикателства, но историята ни показва, че тя е изключително устойчива. Дори пред лицето на непредвидени събития, желанието на хората да изследват и да преживяват нови култури остава неугасено. Всъщност нови изследвания от Google, Deloitte и партньори в индустрията предвиждат зашеметяващо увеличение с 60% на международните пътувания до 2040 година.
„Анализирахме милиарди търсения в Google и над 90 000 външни данни от последните пет десетилетия за това ново проучване на глобалните тенденции в мобилността. То разкрива силни икономически корелации и дългосрочни тенденции, които ще формират пейзажа на пътуванията.
В „Travel 2040“ виждаме как броят на международните пътувания по света стремително нараства, достигайки почти 2.4 милиарда. Но проучването не е само за числа — то също така предоставя стратегически прозрения, които могат да трансформират туристическата индустрия; от идентифициране на следващите популярни дестинации до разбиране на променящите се нужди на пътниците.“
Възходът на индийските пътешественици и нарастващото влияние на САЩ
Пейзажът на пътуванията през 2040 ще види нови водещи изходни пазари – региони, от които пътуват туристи, които ще се издигнат до значимост. Индия, Китай и САЩ ще бъдат най-бързо растящите пазари в топ 5.

Очаква се броят на индийските пътешественици да се увеличи 5 пъти до 2040 г., подхранван от нарастващото притежание на паспорти и облекчаване на визовите политики. Те са дигитално грамотни и бързи в вземането на решения, като резервират международни полети със среден срок на резервация под 50 дни. За сравнение, средният срок за резервации в световен мащаб е почти 70 дни.
Лингвистичното и културното разнообразие в Индия изисква локализиран подход от страна на брандовете. В страната се говорят много различни езици, като 10 от тях имат над 30 милиона носители на езика. Повечето индийци предпочитат да използват своя местен език за търсене и изпълнение на задачи онлайн.
От другата страна на земното кълбо, САЩ остава мощен изходен пазар. Американските туристи вече съставляват 10% от търсенето на всички пътувания към Европа и представляват 40% от всички неевропейски туристи в региона. Това са пътешественици, които са изключително внимателни към брандовете, като 78% от американските потребители са готови да платят повече за марка, която познават.
Туристическите компании трябва да се фокусират върху утвърждаването или увеличаването на осведомеността за своята марка на тези нововъзникващи и растящи пазари. До 2040 г. хората трябва вече да знаят за вашата марка, когато планират следващата си почивка, а не да я откриват за първи път.
Диверсификация на дестинациите: нови популярни места се появяват
Пейзажът на пътуванията през 2040 г. се формира не само от това, откъде идват туристите, но и от това, къде отиват. Очаква се Испания да изпревари Франция като най-посещаваната страна в света – въпреки че състезанието между двата пазара е оспорвано – и новодошлата Мексико се очаква да влезе в топ 5 на най-популярните дестинации.

Европейските страни ще продължат да привличат множество туристи, наред с Азия и Северна Америка.
Очаква се също Близкият изток да преживее значителен ръст в броя на туристите, като има най-висок предсказан годишен темп на растеж на входящите посещения между сега и 2040 г. Два пазара тук са основните двигатели: Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства (ОАЕ). Повишеният интерес към Саудитска Арабия е подхранен от обновена инфраструктура и реформи за входни визи, водени от амбициозни туристически проекти, като Неом и Експо 2030. Популярността на ОАЕ ще бъде основана на предоставяне на висококачествени преживявания и луксозни предложения.
„Брандовете в растящите дестинации ще трябва да се адаптират към различни видове туристи“, казва Раул Гонзалес, съавтор на доклада и главен изпълнителен директор на Barceló Hotel Group за Европа, Близкия изток и Африка.
„Когато хората резервираха хотел преди 30 години, те просто искаха легло. Сега те искат персонализирано и местно преживяване. Затова 92% от нашите доставчици на хотелски услуги са местни и използваме нови технологии, като нашата виртуална стая за магически преживявания. Важно е да анализирате данните си, за да разберете новите очаквания на клиентите. В момента изграждаме собствена CRM система, за да можем да предоставяме още по-персонализирани престои в бъдеще.“
Проучването на туристическия пейзаж през 2040 г. също показва, че диверсификацията на дестинациите в рамките на вече популярни места ще продължи да нараства. В Индонезия, например, интересът към нововъзникващи региони нараства по-бързо от традиционните дестинации като Бали.
При изграждането на вашата стратегия за бъдещето, обмислете как можете да отговорите на нуждите на посетители от различни държави. Например, разгледайте дали има опции за плащане, които чуждестранните туристи очакват да използват, но все още не са популярни на местно ниво.
Туристът на бъдещето: информиран, изследователски настроен и застаряващ
С появата на нови изходни пазари можем да разделим туристите на бъдещето на две основни категории: нововъзникващи и зрели. Интересното е, че нововъзникващите туристи се насочват повече към зрели дестинации, докато зрелите туристи все по-често търсят по-малко популярни места.
„Нововъзникващите туристи — като тези от Индия — първоначално ще търсят пазари, които са утвърдени туристически дестинации и са близо до дома“, обяснява Патрисия Руис Рамос, старши мениджър в стратегическата консултантска практика на Deloitte, Monitor Deloitte. „Затова съседните държави ще видят въздействието на нововъзникващите туристи първо. По-далечни локации, като тези в Европа, ще забележат ефектите, когато покупателната сила на тези туристи се увеличи.“
Проучването също разкрива, че и двата типа туристи ще бъдат високо информирани и ще провеждат задълбочени проучвания преди своите пътувания. Те не просто резервират; те търсят увереност и спокойствие в решенията си.
„С нарастването на глобалното застаряване и по-доброто здраве на пенсионерите, се формира нов сегмент туристи с уникални нужди и предпочитания,“ казва Руис Рамос. „Това, заедно с нарастващия интерес към културни и исторически преживявания сред туристите от страни като Япония и Китай, представя значителна възможност за туристическите компании да отговорят на този растящ пазар, като адаптират своите предложения към специфичните изисквания на тези туристи.“
Помнете, 2.4 милиарда туристи чакат. Бъдещето на пътуванията принадлежи на марките, които са подготвени.
Източник: Think wtih Google
Оценете ни
Your page rank: