• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Ситуацията, когато собственикът на онлайн магазина не придава значение на факта, че някои стоки са изчерпани се случва доста често. След това, когато стане ясно от анализи и статистиката на посещенията и се установи, че лъвският дял от трафика се пада на страници с липсващи позиции,  се стига до разбирането, че това е сериозен проблем и трябва да бъде решен по някакъв начин.

В крайна сметка, ако в онлайн магазина има твърде много стоки, които не са налични, това има лош ефект както върху неговата доходност, така и върху позицията му в търсачките.

Често собственикът на онлайн магазина адресира проблема до специалиста, който поддържа неговия сайт. Важно е обаче да се разбере, че разработчикът може да направи много неща с вашия уеб сайт, но в същото време зависи от вас да решите как да се справите със страници на продукти, които не са налични.

В тази статия ще обсъдим няколко подхода за решаване на проблема със стоки, които не са налични. Веднага уточняваме, че единствен и верен вариант и за потребители и за търсачки не съществува. Всички описани по-долу методи се използват често, но не всички от тях са ефективни.

 
И така, какво да правим със стоки, които не са налични?

 

1. Оставяте всичко непроменено

В този случай, собственикът на магазина се ръководи от факта, че посетителят е дошъл по линка и ако той се премахне от сайта, то връзката ще изчезне и потенциалната възможност да спечели купувача ще бъде загубена. Идеята им е, че посетителят след като отвори продукта, който не е наличен, може да се разходи и в други категории. Може разбира се, но нека да го погледнем от другата страна.

Представете си, че човекът е търсил и намерил това, което иска. Клика на линка, цената и предимствата на вашето предложение са му харесали. Тогава той кликва на бутона "Купи" и му се появява съобщение, че продуктът не е наличен. В повечето случаи, след това курсорът на мишката ще се изтегли направо до "X", ще се върне назад в браузера или ще направи ново търсене.

 

2. Да се извините за липсата на стоката

няма в наличностТова решение на проблема със страниците на продукти, които не са налични разбира се е по-добро. Това означава, че собственикът на сайта добавя фразата „Съжаляваме, продуктът не е наличен“. Както често се случва обаче, потребителят не обръща внимание на него поради факта, че се е отдал да разглежда снимки, описания или изучава характеристиките на продукта и решава да го купи.

Съгласете се, че след като е прекарал времето си в тези процеси и е решил да купува, да се натъкне на фразата "Няма наличност" не е най-добрият резултат. Отново задънена улица. Човек в такава ситуация може да погледне други стоки, но пак не сме се погрижили за него, като му помогнем да реши сегашната ситуация. А това е минус.

 

3. Да върнете посетителя на главната страница на сайта

Често можете да видите решение в онлайн магазините, когато за стоки, които не са налични, ви препраща директно на главната страница на сайта (пренасочване 301). Този метод също не си заслужава.

Представете си един посетител, който търси телевизор марка X. Най-вероятно той е потърсил съответната стока в търсачката и са му показани много онлайн магазини, включително и вашия. Той паралелно отваря няколко линка, проучва информация в тях, а в раздела на сайта ви не вижда продукта, който не е наличен, а само главната страница, на която най-вероятно ще има интересни продуктови линии, но не и този за които е дошъл.

На този етап ще загубите от конкурентите си, чиито страници с продукти са отворени. Най-често потребителите не разбират защо виждат главната страница на онлайн магазина, а не продукта от който се нуждаят. Естествено, повечето потенциални купувачи в такава ситуация ще затворят сайта ви и ще проучат други възможности.

 

4. Грешка 404

Няма да обсъждаме как да създадем страница с грешка 404, така че да не загубим клиента. Можем само да кажем, че ако артикула не е наличен и грешка 404 е показана вместо това, то тази опция не е от полза за потребителя отново.

За да намерите правилното решение за това какво да правите със стоки, които не са налични, представете си ситуацията в офлайн магазина. Потенциален купувач отива, защото са му казали, че има ризи от чист памук и той вижда, че някой друг взема последната  от закачалката.

Реакцията на един добър продавач в тази ситуация ще е да покаже най-сходните продукти, а не само да каже, че артикулът вече не е наличен и затвори вратата пред купувача.

В края на краищата, възможно е за един посетител да не е толкова важно дали стоката е 100% памук. Оказва се, че всичко това е подход. Но на етапа, когато купувачът дойде и получи информация, че продуктът не е наличен, основната задача е да се запази вниманието му, а не само да се съобщи за грешката.

Следователно грешка 404 не е най-добрата опция за страници с продукти, които не са налични. Дори ако има предложение да се използва търсачката на сайта, за да се намери подобен артикул, вероятността посетителят да се съгласи е изключително малка За него е много по-лесно да се върне в търсачката и да намери други опции.

 

5. Проявете максимална грижа за посетителя

Стигаме до най-оптималния отговор на въпроса какво да правим със стоки, които не са налични, който се състои от няколко стъпки:

* На първо място, уведомяваме потребителите, че продуктът не е наличен. Как това е най-добре, зависи от ситуацията. Например, ако такъв продукт повече няма да бъде наличен (ограничено предлагане, спрян от производство, бутиков модел), то фразата "на склад" не е подходяща. В същото време е важно той да бъде обозначен и при отваряне на продукта да е ясно, че не е наличен. Начинът, по който го правите зависи от възможностите на CMS-а и знанията на вашия програмист.

     
 * Ако има възможност да пренаредите стоката, но това ще отнеме време, можете да използвате фразите „Стоките са налични с предварителна заявка“, „Доставка в рамките на 3 дни“ и т.н. - получавате лоялен клиент.
     
* Дори и да сте направили избор в полза на поставянето на надписа “няма наличност” от продукта и да сте премахнали бутона за поръчка, не изгаряйте всички мостове. Оставете възможност на посетителя да ви пише. Може би ще има разяснителни въпроси, така че дръжте бутона за обратна връзка в зрителното поле на потребителя.
     
* Допълнителна загриженост за купувача от ваша страна ще бъде предложението за уведомяване за появата на стоки на склад.

подобни продукти
В допълнение, можете да задържите вниманието на купувача, предлагайки селекция от подобни по характеристики стоки. Колкото по-внимателно се направи избора на подобни продукти на липсващите, толкова по-голяма е вероятността посетителят да стане купувач.

Броят на показаните продукти също играе роля, особено когато става въпрос за дрехи, бижута, аксесоари и други продукти, които се възприемат предимно визуално.

 

Полезен съвет

И накрая, ще ви дадем още един полезен съвет: ако не знаете какво да правите със стоки, които не са налични, опитайте се да разгледате всички възможни варианти за диалог с посетителя, сякаш ситуацията се е случила в истински магазин.

Възможно е в зависимост от спецификата и обхвата на вашия онлайн магазин, този подход да помогне да се излезе с допълнителни решения на проблема със страниците на продукти, които не са налични.

Колкото повече алтернативни опции приложите към вашия сайт, толкова по-малко недоволни посетители и по-висок процент на реализация ще имате.

 


Това може да ви е интересно