• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Създавайки онлайн магазин, собствениците им очакват скоро да реализират печалба и да го направят надежден канал за продажбата на техните стоки или услуги. Въпреки това, на етапа на създаване много хора не са наясно как точно ще привлекат клиенти на своя уебсайт и какви усилия ще трябва да положат за това.

Според нашите наблюдения, половината от тези, които вече са пуснали първия си е-магазин смятат, че продажбите ще дойдат веднага. Въпреки това, преди да привлечете много посетители във вашия магазин, трябва да поработите добре върху неговата разпознаваемост, класиране в търсачките и създаване на различни рекламни канали.

Основното изискване е да се привлекат хора, интересуващи се от стоките, които се продават на сайта, за да им се предложи точно това, което търсят.

 

Как да привлечете максимален брой заинтересовани потребители?

Най-често използваните методи са:

  • SEO - позволява ви да постигнете дългосрочен ефект и да получите органичен трафик от търсачките
  • Платена реклама - краткосрочен ефект с бързо достигане до желаната аудитория
  • Крауд маркетинг - съобщения във форуми или блогове за вашия продукт, уебсайт или марка


Но за да може някой от избраните методи да работи максимално, трябва първо да разберете как хората търсят това, от което се нуждаят.

 

Разнообразие от заявки за търсене в зависимост от честотата

Както знаем, заявките, които потребителите въвеждат, са високочестотни /ВЧ/, средночестотни /СЧ/ и нискочестотни /НЧ/ - според броя на търсенията за определен период от време.

видове търсения според брояВЧ търсения

Това са общи запитвания без изясняване. Най-често те са информационни, когато човек просто иска да знае какво означава дадена дума. Например „маратонки“, „прозорци“, „seo“.

Често запитванията с висока честота имат голяма конкуренция и е изключително трудно и неподходящо да се популяризира сайт за тях. Дори ако човек иска да закупи продукт, например маратонки или рокля, той все още не е решил на кой производител, цвета, модела и други параметри. Потребителят изучава много сайтове, за да формира желанието си.

 

СЧ търсения

Това са вече по-конкретни търсения, които са доста често срещани сред потребителите. Например „купи маратонки ”, „лаптоп цена”.

Тук вече потребителят ясно разкрива желание да закупи нещо. Но отново няма пояснения с какви параметри иска да е този продукт. Това са вече по-целенасочени клиенти. Ако видят, че могат да избират между няколко модела и вида стоки на вашия сайт, вероятността за покупка се увеличава.

 

НЧ търсения

Рядко се търсят, защото всеки има свои собствени нужди за една и съща стока. Тези купувачи са най-целенасочени, тъй като вече знаят точно какво искат. И колкото повече думи в заявката отговарят на изискванията, толкова по-голяма е вероятността за покупка. Такива търсения отговарят на концепцията за „дълга опашка“, която описва зависимостта на конверсията от честотата и дължината на търсенето.

Например, „купи маратонки адидас 39 размер“, „купи кафемашина филипс“

Това е подробна заявка, в която са посочени точно необходимите параметри. И на страницата, където се  предлага точно това, което човекът е търсил, той най-вероятно ще го купи. Освен това конкуренцията е ниска за такива търсения и е много по-лесно да се достигне до топ позиции в търсачката, а кликванията върху реклама с такива ключови думи струва много по-малко.

търсения тип дълга опашка long tail

Оптимизиране на страниците с филтри за нискочестотни търсения

За формирането на страници за нискочестотни заявки в онлайн магазин обикновено се ползват филтри, които помагат за сортиране на продуктите, които отговарят на желаните характеристики. Тази функционалност я има в много от съвременните CMS-и.

 

Често обаче тези страници не са оптимизирани добре.

За да може търсачката да определи за какво е страницата, тя трябва да има мета данни, които да съдържат необходимите ключови думи, както и текст, описващ тези продукти. Според тези показатели търсачката съпоставя самото търсене и ключовите думи и определя до колко съответства страницата на това, което е въведено при търсенето, т.е. до колко е релевантна самата страница.

Както органичното търсене, така и алгоритмите в контекстната реклама обръщат внимание на показателя за уместност и оценяват страницата като добра или като страница с ниско качество.

За какво става дума? Често в онлайн магазините има филтри, които оформят страници за нискочестотни търсения, но мета данните на тези страници остават същите като в основната категория, с която е формиран филтъра, а на тези страници няма възможност за добавяне на текст. В резултат на това, търсачките не разбират, че това е друга страница и не я свързват с необходимата заявка.

Но има решение. Последните версии на активно развиващите се CMS-и вече отчитат тази функция на търсачките и включват във функционалността си възможността за оптимизиране страниците на филтрите.

Ако имате онлайн магазин с хиляди продукти, ръчното задаване на стойностите на филтрите ще бъде много трудно, отнема време и е скъпо. И ако след това трябва да се промени нещо, например в стоки от определена категория, тогава ще отнеме доста време. Разработчиците въвеждат в своите CMS-и инструменти за най-лесна и удобна оптимизация на такива страници. Не е необходимо да се преписват правилните заглавия и описания на всяка страница, а се създава шаблон, който се отнася за всички продукти.

филтър в емаг

Шаблонът включва променливи данни и при формирането на страницата на филтъра желаната стойност се замества с променливата. Това е много удобно и спестява много време. Можете да зададете такива шаблони за всяка категория и да ги комбинирате с марки или свойства, получавайки правилните комбинации.

Например, на вашия сайт се продават маратонки от различни марки и има филтър, който изброява всички тези производители. Влизайки в категорията „Маратонки“, посетителят може да избере марка и така се получава страница на маратонки Адидас. Ако има определен шаблон “Категория + Марка”, тогава за тази страница ще бъдат създадени необходимите мета тагове (заглавие, описание и h1).

Например, ако имате категория „Маратонки“ и параметър „Цвят“, можете да изберете желания цвят във филтъра. След това ще се създаде страница под заявката „сини маратонки“, а шаблонът ще бъде „Параметър /цвят/ + Категория“.

Пример

<title>Търсене на: &quot;маратонки&quot; adidas Цвят Син в категория Мъжки маратонки - eMAG.bg</title>

<meta name="description" content="Търсене на: &quot;маратонки&quot; adidas Цвят Син в категория Мъжки маратонки. Разнообразни оферти с доставка до врата! Проверка на пратката преди заплащане за продуктите, предлагани от eMAG.">

 

Заключение

Ако планирате да разработите онлайн магазин, използвайте инструменти за оптимизиране на страниците с филтри. Това ще ви помогне да получите много страници за нискочестотни заявки, които ще формират основния ви трафик в началото. В допълнение, възвръщаемостта на тези посетители ще бъде максимална, тъй като те веднага ще намерят продукта с интересуващите ги параметри.

За да направите това, използвайте CMS, която има такава функционалност, тъй като ако не съществува, ще са необходими скъпи софтуерни подобрения и доработки.

 

Как да увеличим посещаемостта на онлайн магазин с помощта на филтрите
5 (100%) 2 гласа

Това може да ви е интересно

>