• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Вече 15 години Speedflow поддържа утвърдени лидерски позиции в телекомуникационната индустрия. От 2015 насам компанията предлага богат набор от дигитални решения и software разработка и в България, включително:
• Изработка на уеб сайт
Изработка на онлайн магазин
Мобилни приложения
• Уеб дизайн и приложения
• Дигитален маркетинг
• IT администрация

Speedflow Bulgaria прилагат същите принципи в дигиталната сфера, който са им спечелили отлична репутация в телекомуникациите, а именно: комуникация, качество, растеж.

Напълно сме наясно, че не всеки разбира от направата на сайт. Разбира се, това не е проблем. Все пак има хора, които се занимават с това. Проблем е обаче, когато клиентите които поръчват сайтове остават недоволни от резултата поради непълна първоначална визия за сайта си или грешни очаквания за бързината на доставката. Каквато и да е причината, мислим, че разясняване на процеса на създаване на сайта би бил полезен, както за клиентите, така и за други разбработчици. Това ни мотивира да създадем тази статия.


Ето кои са осемте ключови етапи при добрата изработка на уеб сайт:

1. Уточняване на целите и аудиторията

Преди да бъде започнат какъвто и да е проект, трябва да се изяснят крайните цели, точната целева аудитория и да се направи подробно проучване за съществуващата конкуренция. Същото се отнася и за всяка изработка на сайт. Първият етап от процеса на работа е да се обсъди с клиента какво точно той иска да постигне със сайта си. Ако клиентът има непълна информация за своята аудитория, се прави проучване и се отправят предложения, които да са оптимални за поставените цели.

След като всичко е ясно, се предлага и цена. Ако клиентът се съгласи с нея се преминава към следващата стъпка.

 

2. Изготвяне на план за действие

Следва изготвяне на план за действие.Това е много важна част от разработката сайт, тъй като един добър план, предварително уговорен с клиента, ще помогне да бъдат избегнати ненужни проблеми.

Започва се с избор на домейн и хостинг. Доста компании предлагат двете в пакет, но, реално, те могат да бъдат закупени и по отделно. Домейнът трябва да е подходящ и да отговаря на естеството на бизнеса и на офлайн бранда на клиента. Хостинга също трябва да е достатъчно качествен и мощен за да покрие изискванията на определения проект.

Следва да се обсъди съдържанието, което клиентът желае да има в сайта, от какъв тип е и колко често ще се обновява. След това се изгражда структурата на уеб сайта, като се вземат под внимание функционалните и навигационните нужди и се очертава така наречения скелет. Изготвената скица се обсъжда с клиентът и ако той се съгласи следва дискусия за дизайнът и цветовете. Тъй като някой клиенти нямат ясна представа за това как да изглежда уеб сайтът им, е много важно да им бъдат показани примерни дизайни, теми и мокъп-. Тук идва моментът в който графичните дизайнери започват да размахват „магическите си пръчки“.

 

3. Разработка на сайта икодиране

С ясна картина за целите, разработчиците имат няколко се захващат за работа.  В зависимост от проекта, има 2 главни пътя, които могат да се поемат:
- Да се използва готова платформа като WordPress например, която да служи за основа на сайта. След което да се настрои, да се препрограмират и „пипнат“ нужните плъгини, а дизайнерите да свършат своята работа по външния вид.
- Ако говорим за персонализиран сайт, доста хора бих използвали различни типове „билдъри“ и фреймуърк-ове, които ще помогнат на програмистите и уеб разработчиците да изградят уеб сайта по-бързо. Както вече се досещате, следва много кодиране и изработката на всяка една функционална и визуална част на проекта. Сайта трябва да е бърз и лек, за да зарежда мигновено. Да е оптимизиран и лесен за използване. И разбира се красив…Следващата стъпка е въвеждането на съдържанието. Ако няма такова предоставено от клиента се използва примерно съдържание свалено от мрежата. Това значително помага за "нагаждането" на дизайна, тъй като се придобива представа как би изглеждал сайта с истинското си съдържание.

 

4. Качване на тестов сървър

Дори и най-изрядно написания код изисква допълнителен анализ и наблюдение за да се изшлайфа. Изготвеният сайт се качва на тестов сървър и се проверяват всички негови аспекти. Отстраняват се бъгове и се оптимизира за скорост и практичност (less is more). Качват се и различен тип съдържание и се проверява неговия ефект върху функционалността и дизайна. Когато всичко работи както трябва, се продължава към следващата стъпка.

 

5. Представяне и обучение

Тук идва момента, в който уеб сайтът се представя на клиента. Следва дискусия за постигнатите резултати и всякакви различия във вижданията се изчистват. Преминава се към обучение на клиента, което се състои предимно в разясняването на функциите на административния панел, който ще се ползват за бъдещи промени в съдържанието или дизайна (в някои случаи).

 

6. Базова SEO оптимизация

За да бъде посещаван всеки уебсайт, той трябва да бъде видим за търсачките. И тук се намесва SEO специалиста, който с помощта на разработчиците, ще направи, ако не цялостна, то поне базова оптимизация за търсещите машини. Няколко основни аспекта са:

  • Бърза скоростта на зареждане на сайта нужна не само от потребителска гледна точка, но и защото това е фактор за добро класиране
  • Оптимизирана URL структурата:
    - Лош пример: https://example.com/s121343111_post?!@/post_3.html
    - Добър пример: https://example.com/blog/post-3
  • Самоточните страници да бъдат видими за обхождащите ботове
  • Мета таговете да бъдат написани правилно
  • Ключовите думи към, с които сайта се стреми да се класира да бъдат интегрирани в съдържанието му.
  • Вътрешни и външни връзки (линкове)

Разбира се, нивото и количеството на оптимизация (ако можем така да се изразим) зависи изцяло от бюджета и желанията на клиента.

 

7. Публикуване на сайта

В този етап на работа вече може да се отвори бутилка шампанско (или бира) и да се позволи едно стабилно потупване по гърба за добре свършена работа. Сайтът официално се публикува, стискат се ръце и се разяснява следващата стъпка.

 

8. Техническа поддръжка и актуализиране

За съжаление завършване на проекта , работата не привършва. Всяка компания за уеб разработка има високо квалифициран екип за техническа поддръжка, който продължава да наблюдава сайта и отстранява възникващи проблеми в адекватен времеви прозорец. Добрата техническа поддръжка осигурява лекото ‚плаване‘ на сайта, което увеличава репутацията на компаниите за изработка на сайт и подсигурява стабилността на бизнеса на клиента.

 

Това може да ви хареса също

>