• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Рекламата във Facebook Ads позволява на електронната търговия да решава както маркетингови, така и перформънс задачи - от повишаване на информираността на аудиторията за марката до продажбите. Това се подпомага от специални инструменти, възможност за фина настройка на аудиторията, богат избор от рекламни формати и разположения.

Възможности за реклама във Facebook: аудитория, формати, принцип на работа

Facebook включва не само самата социална мрежа, но и Instagram, WhatsApp, Facebook Messenger, партньорски сайтове и Facebook приложения. Рекламата във всички тези сайтове се конфигурира от един акаунт във Facebook Ads.

Има много рекламни формати, достъпни във Facebook (видео, изображение, компилация, слайдшоу и т.н.) и разположения (в емисиите на Instagram и Stories; във Facebook емисии, Истории и странични блокове; Facebook Messenger и т.н. ). Поради големия брой таргетирани реклами във Facebook Ads, можете да прецизирате аудиторията си - например можете да насочвате към хора, които пътуват към работата си от предградията, далеч са от семейството си или празнуват някакъв празник. Често е достатъчно да зададете минимум параметри - гео, език, пол и възраст на целевата аудитория. Алгоритъмът на Facebook ще показва реклами на потребители, които са по-склонни да изпълнят целевото действие.

Сега повече за това какви цели може да постигне проект за електронна търговия чрез рекламиране във Facebook Ads.


Повишаване на узнаваемостта

Узнаваемостта е важна за успешните продажби. Потребителят трябва да ви различава от заобикалящия информационен шум, което означава, че трябва да се „запознаете“.

Това е особено важно, ако планирате да продавате нещо директно в социалните мрежи. Хората не са дошли да търсят решение на проблем, просто имат време за чат с приятели, гледане на забавни видеоклипове и т.н. Затова с голяма вероятност те ще скрият рекламата. Но за позната (особено любима) марка, те могат да направят изключение.

Повишаването на разпознаваемостта е особено важно за новите марки, които тепърва навлизат на пазара - едва ли потребителите на социални мрежи ще купят нещо от непозната компания.

За да увеличите разпознаваемостта (както и лоялността), стартирайте кампании с цел „Достигане“. Подгответе закачливи рекламни послания. По-добре, ако са в корпоративен стил. Използвайте брандиране, лого, изображения на продукти, девиз - всичко това ще помогне за създаването на устойчиви асоциации в съзнанието на потребителя.


Създаване на интерес

Кампаниите за достигане във Facebook са подходящи, ако трябва да информирате аудиторията за нещо (например ако готвите разпродажба).
Съвети:
* в рекламите не трябва да се говори за разпродажбата като цяло. Посочете дати, размер на отстъпката, категории продукти
* опитайте се да достигнете до възможно най-голяма аудитория - задайте широко насочване, не посочвайте много интереси

Можете да кажете на аудиторията си и за отваряне на офлайн офис или магазин чрез хиперлокално насочване.


Сформиране на търсене

Ако имате нов или конкретен продукт, таргетираната реклама ще ви помогне да създадете търсене за него. Понякога се случва така - аудиторията има търсене за конкретен проблем, а вие имате продукт, който го решава. Но публиката не е наясно със съществуването на продукта ви и съответно не го търси. Поради това контекстната реклама е неефективна. Насочената реклама ще ви помогне да разкажете на аудиторията за продукта си и да генерира търсенето му.


Събиране на заявки

create form за lead ads във фейсбукФорматът Lead Ads ви позволява да получавате заявки директно от социалните мрежи и е подходящ, ако нямате сайт или сайтът ви е с лошо качество (остарял или неудобен за ползване).

Lead Ads си струва да стартирате:

  • за специални оферти, особено ако продавате конкретен продукт, фокусиран върху тясна аудитория (например професионална оптика за фотошколи, видео продукция и др.)
  • за регистриране за събития, предварителна продажба или тестване на нов продукт
  • когато средната сума е голяма и сте готови да общувате с всеки клиент поотделно

Как работи: рекламодателят създава и стартира lead ads чрез рекламния акаунт; потенциален клиент, кликвайки върху реклама, влиза във формуляра и го попълва - оставя информация за контакт.

Съвети:
* не претоварвайте формата с полета, изисквайте само необходимите данни (например име и имейл)
* подгответе се за бърза обработка на входящите форми - в идеалния случай времето за обработка трябва да отнеме не повече от 15 минути, докато потенциалният клиент не забрави какъв формуляр е попълнил
* ако получите множесто неподходящи форми, изключете автоматичното попълване на формуляра
* използвайте екрана „Благодаря“ не само за благодарност, но и поканете потребителите да отидат на сайта, да изтеглят полезни материали и т.н.


Продажби

catalog sales във фейсбукБлагодарение на Facebook Ads, проектите за електронна търговия могат значително да увеличат продажбите. Един от ефективните начини е да поставите каталога на бизнес страницата във Facebook и Instagram, така че посетителят да вижда подходящи и популярни продукти. Можете да създадете онлайн магазин точно във Facebook и да не губите потенциални купувачи по време на прехода от социалните мрежи към сайта.

Каталогът трябва да е конфигуриран за динамични реклами. Те автоматично показват на хората продуктите, които преди са гледали в сайта, в приложението или в друг ресурс. Динамичната реклама е особено актуална за средни и големи онлайн магазини, броят на продуктите, в които надхвърля 500, и затова се създават ръчно реклами за по-дълго време.

Преди да започнете, уверете се, че на вашия сайт е инсталиран Facebook Pixel - един вид брояч за вашия сайт от Facebook. Той ще ви позволи да разберете кой и от какви източници посещава вашия сайт, какви действия се извършват, дали се конветират в продажби. Така ще получите по-пълна статистика и рекламният алгоритъм ще може да избере аудитория, която е по-вероятно да извърши целевото действие. Чрез пиксела можете да конфигурирате много събития специално за онлайн магазина: „търсене“, „добавяне в количката“, „начало на поръчка“ и други. Можете да настройвате буквално целия "път на покупката".


За да пуснете динамична реклама, трябва да:

* създатете каталог - можете да изтегляте продукти чрез емисия за продукти (с еднократна настройка или с автоматични актуализации)
* персонализирайте според събитията във Facebook Pixel (търсене в сайта, разглеждане на категория, преглед на продукт, добавяне в количката и поръчка).
* свържете каталога с пиксела
* създайте кампания с цел „Catalog sales“

Съвети:
* добавете параметри, например content_ids, content_type, product_catalog_id. Така алгоритъмът ще разбере, че потребителят не само е направил покупка на вашия сайт, но и какво точно е купил
* изберете автоматични разположения, за да достигaте до голяма аудитория
* от форматите е по-добре да изберете "Carousel"- лесно е за създаване и персонализиране и привлича повече внимание, отколкото формата с едно изображение


Ремаркетинг

фейсбук аудиторияЗа да увеличите продажбите, рекламата във Facebook трябва да започне с ремаркетинг (и едва след това да изпробвате подобна аудитория, широко и подробно насочване, за да достигнете до нова аудитория).

Ремаркетингът е ефективен, защото аудиторията вече е взаимодействала със сайта, приложението или съдържанието на рекламодателя. Тоест тя е проявила интерес. Аудиторията, взаимодействала с марката, трябва да бъде „догонена“ с ремаркетинг. Ремаркетингът може да бъде настроен например за тези, които вече са направили покупки в определен онлайн магазин, посетили са сайта за период от 1 до 180 дни и т.н.

За да започнете ремаркетинг, трябва да:
* настройте Facebook пиксел на сайта
* създатете емисия за продуктите (ако искате да пускате динамична реклама)
* изберете аудитория за ремаркетинг (можете да качите файл с клиентски данни, например от CRM, да създадете аудитория въз основа на действия в приложението и т.н.)


Който и вариант да изберете, запомнете едно - винаги тествайте! Може да получите разлика в ефективността на даден вид реклама, дори от продукт до продукт.
Надяваме се да сме ви били полезни. Ако имате въпроси, задайте ги в коментарите.

Кога е-търговията се нуждае от Facebook Ads
Станислав Пеев
CEO в SEO Консулт | stasy@abv.bg | Уебсайт

Занимавам се със SEO от над 10 години. Имам множество сертификати от Google, Semrush, Netpeak, Yoast и други. Учил съм дистанционно в Русия и Украйна при най-добрите мастъри в дигиталния маркетинг (основно SEO и SMM). Следя всички новости в бранша и работя с най-новите и широко разпространени софтуери.

Беше ли полезно? Оценете ни!

Кога е-търговията се нуждае от Facebook Ads Рекламата във Facebook Ads позволява на електронната търговия да решава както маркетингови, така и перформънс задачи - от повишаване на информираността на аудиторията за марката до продажбите. Това се подпомага от специални инструменти, възможност за фина настройка на аудиторията, богат избор от рекламни формати и разположения. Възможности за реклама във Facebook: аудитория, формати, принцип на...
5 1 5 2
0 / 5

Това може да ви хареса