5 глупави маркетингови показатели

Кои показатели вече са загубили значение при оценката на резултатите от оптимизацията на един сайт и реклмните стратегии, за които харчите безсмислено?


1. Абонатите и лайковете в социалните мрежи.

Вдигането на тези показатели отдавна се превърна в бизнес, а подобни услуги се появяват всеки ден. Цифрите в тези броячи са прекалено абстрактни, за да може да се оцени реалното им въздействие. Facebook не винаги показва публикацията на всички ваши абонати и така “феновете” ви просто може никога да не разберат за новия ви пост. Алгоритъмът за показване, който сам решава колко е интересно дадено съдържание на конкретните потрбители, доведе до съвсем логичния резултат – органичното покритие на страниците във FB падна няколко пъти. По този начин социалните мрежи ви принуждават да ползвате платена реклама, за да се показват публикациите ви на същите тези абонати и да привлекат нови евентуални такива. В действителност не само алчността на социалните мрежи е причина за намаляване на въздействието от постовете, просто съдържанието стана прекалено много и средния потребител няма достатъчно време, за да го види цялото. Ако говорим за лайковете, те не винаги водят до посещение на страницата ви и до някакви други действия (покупка, резервация и др.).


2. Броят на рекламните импресии

Рекламният пазар живее благодарение на големите корпорации, които не пресмятат толкова разходите за реклама и за тях тя е по-скоро въпрос на имидж. В момента тенденцията е да се рекламира директно заявка или покупка, защото излишни пари в малкия и среден бизнес няма. Още повече в интернет импресията не винаги означава, че някои хора всъщност са видели рекламата ви. Според някои проучвания 1/3 от “разгледаните” реклами не могат да се считат за валидни, а още по-смели изявления твърдят, че повече от половината от рекламния трафик се генерира от ботове (специални софтуери), а не от реални хора и потенциални клиенти.


3. ТОП 10 в резултатите от търсенето

В миналото даден сайт да попадне в ТОП 10 по високочестотно търсене беше безспорно доказателство за успешното му seo развитие и по тази причина оценката за оптимизатора беше много висока. Днес това съвсем не е така. Просто сега пазара на търсене е нещо повече от дадена позиция в търсачките.


Първо – търсачките все повече персонализират търсенето и настройват разултатите към конкретния потребител. Да не говорим за честите промени в алгоритмите. Затова големите SEO агенции не говорят вече за плащане за позиция в търсачката (има и такива, които още го правят, но ефектът си е за тях).


Второ – самият факт, че сайтът ви е в горната част при даедно търсене не е толкова важен. Ако сайтът има лоша конверсия, то трафикът не се преобразува в продажба или просто казано ако потребителят не намери това, което му трябва, то вашата челна поцизия е безсмислена и е чиста загуба на пари.


4. Ранг на страница (PageRank)

Наистина ли още се говори за това? Последният път, когато Google актуализира PageRank беше през 2013 г. и след това се оказа, че дори тази актуализация се е случила по погрешка. Само този факт от историята трябва да ви даде яснота за приоритетите на търсачката.


5. Брой отворени писма

Така нареченият “Open Rate” – процентът на хората, които са отворили и-мейла, който сме пратили (било на абонати или взети адреси от купени мейл списъци), често се приема като основен показател за оценка на ефективността на мейл маркетинга (все по-често възприемано от хората като чисто спамене и досада).
Абонатът може да е отворил писмото, за да го изтрие, особено ако го счита за спам. По-добре е да погледнете т.нар “Click rate”, защото в крайна сметка има значение какъв процент от абонатите кликват върху линка и отиват на сайта ви от този линк.


Защо да се придържате към всички тези показатели е опасно?

Тези показатели не само не дават пълна картина, те могат дори да навредят. Колкото повече се фокусирате върху безсмислени показатели, толкова по-малко внимание обръщате на тези, които действително позволяват да вникнете в собствените си рекламни кампании


Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги