Instagram планира да пусне отделно онлайн приложение за пазаруване – IG Shopping. С него потребителите ще могат да разглеждат и купуват продукти, a продавачите да интегрират платежни и CRM-системи.
Какво да очаквате от IG Shopping?

25 милиона компании имат собствен профил в Instagram, 2 милиона от които активно купуват реклама. Представителите на социалната мрежа досега не дават официални коментари за IG Shopping, но според източници основната цел на приложението е да привлече повече фирми към платформата.
IG Shopping ще бъде предназначен предимно за продавачи. Малко хора биха теглили отделна програма само за закупуване на стоки. Най-вероятно елементите на магазина ще се появят в основното приложение, а IG Shopping ще позволи на продавачите да приемат поръчки, да плащат и да работят с клиентската база.
Основните проблеми на Instagram като бизнес инструмент
По-голямата част от предприемачите се оплакват от Direct on Instagram. Когато човек за първи път пише на магазина, то съобщението му попада в “заявки”. Мениджърът може да не забележи веднага писмото и да отговори на клиента ден или два по-късно. Хората не искат да чакат толкова много, като в резултат сделката се разпада.
Ако магазинът има повече от 100 продукта, няма смисъл да ги публикувате или да ги показвате в снимки. Можете да популяризирате 10-20 популярни продукта, създавайки забележка, че има повече асортимент на сайта.
Ако Instagram добави опцията да се купуват стоки директно от сайта, както в обикновения е-магазин (бутон “Купи” и формуляр за данни), то интересът към платформата от страна на компаниите ще нарастне хиляди пъти, защото тогава социалната мрежа ще осигури на бизнеса пълен цикъл на взаимодействие с клиента.
Първоначално хората идват в Instagram не за пазаруване, а за визуално запознаване със съдържанието. Основното нещо е, че социалната мрежа не се превръща в пазар, а собствениците на магазини трябва да запомнят – най-важни са красивите снимки задържащи вниманието на аудиторията.
Оценете ни
Your page rank: