Taзи cтaтия e пyблиĸyвaнa oт външeн aвтop: Ивайло Тодоров /ПР и Дигитален маркетинг експерт/
Ивайло Тодоров е онлайн предприемач и експерт по ПР и Дигитален маркетинг с близо 6 години практически опит. В момента е ръководител на рекламния отдел в една от най-бързо развиващите се рекламни агенции – Digilab Bulgaria. През 2013г. Ивайло е един от първите хора, които смело налагат Affiliate и Influence методите в бизнеса си. Благодарение на това свое решение, най-накрая българските влогъри успяват да монетизират своето съдържание.
Основател е на проектите Markethink.bg и SocialDrain – платформа за автоматизация на Instagram акаунти. Част от фокуса на този проект ще бъде изграждането и менажирането на бъдещите инфлуенсъри. Ивайло разработва и свой собствен Ecommerce проект, който трябва да бъде официално на пазара в началото на февруари.
В тази статия Ивайло ще ни сподели защо вертикалните видеа не бива да бъдат пренебрегвани повече.
Видеата във формат 9:16 не са нещо ново. Още през 2013 година Snapchat пуснаха функцията Stories, а през 2017 от Facebook клонираха тази функция в Instagram, WhatsApp, Messenger и в самотo Facebook приложение.
През 2018г видяхме и началото на IGTV, а Youtube пуснаха вертикални видео реклами, като ни предупреждават дори, че през идващата 2019 г. вертикалните видеа вече не са избор, който марките и маркетолозите могат да правят.
Защо тогава мнозинството все още се мъчи и не успява да го използва ефективно, а съответно след това се и съмнява в неговата привлекателност?
Преминаването от 16:9 към 9:16 ще отнеме време! Съпротивата срещу вертикалните видеа е вкоренена в това, че хоризонталните видеа са считани за най-добрата практика при видео заснемането. Пейзажът (16:9) изглежда естествено поради начина, по който нашите очи седят едно до друго, което ни позволява да абсорбираме повече визуална информация отляво надясно, а не отгоре надолу. Социалните мрежи са отказвали това възприятие многократно. Има обаче един човек, на когото трябва да благодарим. Името му е Стив Джобс, който пусна първия Iphone на Apple през 2007 г. Оттогава смартфоните са намерили своето място в джобовете на милиарди, което означава, че повечето хора използват телефоните си за запис и гледане на вертикални видеа.
Днес 96% от онлайн потреблението на видеоклипове е на мобилни устройства. Сами знаем колко е тежко, когато трябва да завъртим телефоните си и да гледаме широкоекранно видео. В днешния свят удобството е единственият показател, който има значение.
Всъщност вертикалното видео няма за цел да затрие пейзажните видеа. Нашите очи няма да променят позицията си (да се надяваме), така че винаги ще има място за синематографично съдържание.
В днешно време удобството е единственият показател, който има значение
Всички знаем, че за всеки формат си има цел и платформа. Това, което работи по телевизията или в YouTube, няма да отговаря на изискванията на Snapchat или IGTV.
Разказването на истории се превърна в социално споделяне през 2013 г., но всъщност ще започне едва през 2019 г.
Функцията “Stories” е разработена така, че да е лесна за използване. Имаме толкова много функции като анкети, стикери, гифове и много други опции, които ни забавляват и ангажират. Къде се вписват брандовете в цялото това нещо? Предизвикателството, както винаги, е в диференцията. Брандовете, търговците и създателите на съдържание трябва да се съсредоточат върху креативността и атрактивността. Необходимо е да дадеш на потребителите нещо, което не са свикнали да виждат от приятели. Как иначе ще забележат някой бранд?
Историите могат да бъдат много по-ангажиращи от обикновените постове в социалните мрежи
Колкото и да обновяват алгоритъма и да го правят по-сложен за рекламодателите, често се случва на нашата начална страница да трябва да гледаме публикации, за които не ни пука, докато стигнем до съдържанието, от което реално се интересуваме. При историите в Instagram нещата стоят по друг начин, винаги можеш да сканираш аватарите на хората, които си последвал.
Вертикалните видеа имат силата да привличат аудитория, когато се използват добре.
9:16 превъзхожда другите видео формати по два показателя:
– вертикалното съдържание, като това в IGTV, запълва целия ви екран на телефона. Това прави по-трудно кликването на друго място. Има вероятност да се кликне и на ваш конкурент, което е още по-лошо.
– ограничавайки ширината на екрана означава, че задържате фокуса на потребителите си само в една откроена рамка. Това принуждава брандовете да бъдат по-креативни, но пък плюсовете са, че потребителите се разсейват значително по-малко.
Независимо дали е размери 16:9, 1:1 или 9:16, видео маркетингът изисква маркетолозите и търговците да мислят извън кутията (out of the box). В епохата на смартфоните обаче, вертикалните видеа пасват на всички рамки. Този формат беше създаден, за да се заснемат лични моменти, които резонират с хората гледащи ги. В основата си маркетингът е начинът, по който брандовете разказват историите си. В днешно време маркетингът се развива динамично, но в основата си той е метод, чрез който брандовете разказват историите си.
Оценете ни
Your page rank: