Платена реклама в TikTok: защо и кой има нужда

tik tok advertising seoconsult

Съдържание

Един от начините за оптимизиране на рекламните бюджети е търсенето на нови ефективни канали с ниска конкуренция и платежоспособна аудитория. През последните години рекламодателите започнаха активно да използват целенасочено социални медии и видеореклами в You Tube. Последната тенденция е симбиоза на видео и целенасочена реклама с все още доста ниска конкуренция в мобилното приложение TikTok.

В тази статия ще разберете какво всъщност представлява аудиторията в TikTok и какво трябва да направите, за да пускате ефективни реклами в това приложение. Бързаме да кажем, че България все още не присъства в списъка със страните, но ако имате онлайн бизнес в чужбина, може да видите дали вашата страна е сред одобрените в този списък.


Малко за TikTok в числа

Днес TikTok е една от най-популярните социални мрежи в света, догонваща Instagram по отношение на броя на активните потребители. Най-много потребители TikTok печели от Индия. Вторият най-голям пазар на приложението е Китай и третият по големина пазар е САЩ.

Повече от 80% от потребителите са хора над 18 години, сред които преобладава най-активната и платежоспособна аудитория на възраст 25-34 години. Според Digiday активната аудитория на Tik-Tok е 800 милиона души на ден.

Извод: подобно на други социални мрежи, TikTok определено има най-търсената целева аудитория. Остава да я откриете и намерите начин да предизвикате техния интерес.


TikTok за решаване на проблеми с производителността

Повечето рекламодатели, особено в условията на криза, използват онлайн рекламата само за привличане на аудитория за реализация, която е готова да купува тук и сега. Широките медийни формати се оставят за по-добри времена, защото възвръщаемостта на инвестициите им отнема повече време и е трудно да се оцени.

Предимството на платената реклама в TikTok Ads е, че на рекламодателите се предлага широк спектър от стратегии за различни цели, от повишаване на информираността за марката с модел „плащане за преглед“ (CPM) и „за преглед“ (CPV) до управление на целеви конверсии с модел „плащане за преглед (CPV)“. кликвания (oCPC).
tik tok advertising 1 seoconsult

В последната стратегия алгоритъмът се учи достатъчно бързо и започва да показва реклами на потребители, с голяма вероятност да извършат желаното целенасочено действие в сайта.


Рекламни формати на TikTok Ads

За да започнете самостоятелно да рекламирате в TikTok чрез аукцион, трябва да получите достъп до рекламния акаунт на TikTok Ads. За да свържете достъпа до рекламен акаунт, плащате за реклама от текуща сметка или банкова карта и получавате пълен набор от документи, регистрирайте се в eLama.

tik tok advertising 2 seoconsult
Чрез рекламния офис можете да промотирате своя уебсайт и мобилно приложение. Понастоящем не можете да рекламирате свой собствен TikTok акаунт, за да увеличите абонатите.

tik tok advertising 2 seoconsult
Рекламата в емисията (или препоръките) се нарича In-feed Native Video. Това са кратки видеоклипове с дължина от 5 до 60 секунди. Именно този рекламен формат се лансира през кабинета.

tik tok advertising 2 seoconsult
Има още няколко формата: Top View, Brand Takeover, Hashtag Challenge и маркови ефекти (лещи, макси и др.). Но всички те стартират чрез мениджъра на TikTok и по-скоро са медии, така че няма да се спираме на тях в тази статия. Подробна инструкция на английски език, ще намерите тук.

 

Как да създадете ефективни видеоклипове

Основното е, че рекламите на TikTok са кратки видеоклипове. За да направите наистина ефективен видеоклип, препоръчваме да следите какво е най-популярно в TikTok: кои видеоклипове получават голям брой харесвания, коментари и репости, каква музика е в тренда. Не забравяйте, че популярните имат живот само няколко седмици, така че ето една добра препоръка: актуализирайте рекламните си кампании веднъж седмично или поне веднъж на две седмици.

Аудиторията на TikTok е чудесна в заснемането на неагресивни реклами. Ако направите нещо креативно, най-вероятно ще получите ниска CPM поради високата CTR и много допълнителен обхват поради repost. TikTok има богата музикална библиотека. В приложението можете да намерите списък с популярни песни по жанр – използвайте ги в рекламите си. Освен това препоръчваме към видеото да се добавят кратки субтитри под формата на резюмета. Те ще фокусират вниманието на публиката върху най-важното.

Снимайте вертикално със смартфон с добра камера. Можете да сглобите видеото в интелигентния видео редактор на рекламния кабинет. Самото приложение TikTok също има видео редактор, но ако създадете видео в него, видеото ще бъде качено с воден знак. Такъв видеоклип не е подходящ за реклама – ще трябва да премахнете водния знак.

Най-важните показатели за видео са честотата на видимост и кликване. Ако смятате, че можете да задържите вниманието на потребителя, поставете основното съобщение и призовавайте към действие в края на видеото. Това има положителен ефект върху неговата ефективност.

Не забравяйте, че трафикът от TikTok е 100% мобилен, така че целевите ви страници трябва да са готови да го получат и обработят:

  • сайтът трябва да се зарежда много бързо
  • потребителят трябва незабавно да разбере къде е стигнал и какви ползи му носи
  • формулярът за кандидатстване трябва да бъде възможно най-прост, така че човек да не отделя много време и усилия за попълването му


Насочване

Преди да стартирате реклама, се препоръчва да създадете pixel в рекламния кабинет TikTok Ads и да го инсталирате на уебсайта. В допълнение, трябва да създадете реализации и да настроите събития за насочени действия на посетителите на сайта. Алгоритъмът ще оптимизира рекламите въз основа на реализациите. Те могат да се използват и за събиране на персонализирани аудитории за ремаркетинг.

Ако повече от 1000 потребители, събрани с помощта на pixel, тогава могат да бъдат насочени към тях специални реклами. Можете също да създавате аудитории въз основа на уникални идентификатори на мобилни устройства или взаимодействия с реклами и мобилни приложения.

Можете също да насочвате към аудитории, като използвате демографско и социално насочване и потребителски интереси и геотаргетиране.

 

Оценка на ефективността на рекламата TikTok

За да оцените ефективността на стартираните рекламни кампании, трябва да добавите специални UTM маркери към връзките. Те ще предават информация за кликванията към системите за уеб анализ. В самия рекламен офис ще бъдат налични и данни за разходите и конверсиите. Прозорецът за приписване е седем дни след щракването.

Ако основният KPI привлича потенциални клиенти на определена цена, това са показателите, на които трябва да разчитате, когато анализирате ефективността. Когато пускате реклами, системата трябва да осъществи приблизително 50 реализации, за да премине фазата на обучение. Понастоящем е препоръчително да не се правят значителни промени в кампанията.

Според нашите проекти – средната CPM е $0,45-0,5, а цената на преобразуването е около 10 пъти по-малка, отколкото във Facebook Ads.

Това са много добри показатели.

 

За кого е подходяща рекламата на TikTok?

Платената реклама в TikTok е подходяща за почти всеки бизнес. Рекламата за прости продукти, доставки, спортна храна, джаджи, детски продукти, индустрията за красота и спорт, танцови студия, мобилни приложения и др. Може да даде отлични резултати.

Ще бъде малко по-трудно да се намери целевата аудитория за b2b проекти, търговци на едро, сложни SaaS продукти. Но дори и за тези рекламодатели бихме препоръчали да тестват новия канал за трафик.

 

Заключение

Платената реклама в TikTok може ефективно да отговори на целите за ефективност на рекламодателите в различни теми. Конкуренцията в TikTok е доста ниска в момента – това е най-добрият момент за успешно стартиране. В крайна сметка можете да пускате реклами във емисията с бюджет от 50 долара. Можете да снимате реклама на вашия смартфон и да редактирате и наслагвате популярна музика във видео редактора на TikTok Ads. Можете да откриете спецификата на работата с рекламен акаунт и практиката за стартиране на първата кампания в канала на eLama YouTube.

Успешни рекламни кампании!

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги