5 причини да не се отказвате от SEO и SEM по време на криза

Съдържание

Глобалната пандемия засегна почти всяка област от живота на хората по света. Глобалната икономика страда, предприятията променят стратегии, спестяват пари и се подготвят за най-лошото. Но реалността е, че бизнесът може да процъфтява и в периоди на престой. Този нов свят също ще има своите победители и губещи. И много от победителите ще инвестират сериозно в SEM (маркетинг на търсачките) и SEO.

В тази статия ще разгледаме 5 причини, поради които трябва да продължите да работите върху SEM в тези трудни времена.

1. Маркетингът на търсачките може да донесе реални пари

В периоди на икономически престой парите са сила. SEM генерира продажби, защото потребителят вече е свързан с вашата марка, когато търси вашия продукт или услуга. Хората все още се нуждаят от стоки и услуги, дори и да живеят под карантина. Всъщност, когато хората са предимно у дома, те търсят още повече. Поставяйки марката си в тяхното зрително поле, ускорявате решението за покупка.

Дори ако общите продажби на вашия продукт или услуга падат поради спестявания или пандемия, можете да компенсирате някои от загубите си, като инвестирате в цялостна маркетингова програма за търсене, която ще ви позволи да достигнете до потребителите, които все още са готови да правят покупки.

2. Резултатът от инвестицията в търсене може да бъде измерен

Ако се стремите към върха на фунията, но изпитвате липса на средства, има смисъл да преориентирате усилията си към потребителите с по-изразено намерение да направят покупка. Маркетингът на търсачките е насочен специално към тази категория потребители, но по-важното е, че можете да докажете, че работата ви е била ефективна. Всичко, което трябва да направите е да разгледате продажбите или потенциалните клиенти в системата за анализи. Това ви позволява да оптимизирате бюджета и работните процеси, ако е необходимо. В следващите месеци поведението на клиентите задължително ще претърпи значителни промени. В тази ситуация е важно вашите действия за популяризиране да се ръководят от данни.

Маркетингът на търсачките има реактивен характер. Компетентните търговци реагират на данните и съответно променят тактиката. Така че те могат да прехвърлят своите бюджети на онези ключови фрази, които се използват при по-изразено намерение за покупка или да популяризират съдържание, което ще съответства на настоящото настроение на потребителите. Но в крайна сметка, ако нямате голям бюджет, всеки изразходван лев трябва да бъде ефективен. С маркетинга за търсене можете бързо да разберете дали вашата инвестиция работи за вас.

3. Когато има недостиг, хората търсят

Всички виждаме признаци, че в близко бъдеще някои продукти ще бъдат трудни за намиране. Когато стоките са оскъдни, потребителите ги търсят. Ако стоките не са на склад, те ще търсят алтернативи. Ако се появявате в резултатите от търсенето, когато хората търсят оскъдни стоки или услуги, тогава вашият бизнес може да получи огромно предимство. Видовете дефицити, които можем да видим през следващите месеци, ще бъдат безпрецедентни за много от нас.

Много SEO специалисти ще провеждат кампании за изграждане на линкове, свързани с алтернативи за продукти, които са изключително скъпи и трудни за намиране. Тези, които могат да се възползват от SEO, ще бъдат в по-добра позиция, тъй като разходите им за ключови думи, свързани с оскъдни стоки, вероятно ще нарастват с увеличаване на търсенето.

4. Хората все още се нуждаят от стоки и услуги

Въпреки факта, че някои потребители вече са изпаднали в паника, краят на света все още не е дошъл и хората все още се нуждаят от стоки и услуги. И както казахме по-горе, маркетингът – както органичен, така и платен – е най-добрият начин да привлечете потребители, които са готови да правят покупки. Когато ръководството започне да изпада в паника, предложението за стартиране на маркетингова кампания в търсачките може да го успокои за известно време. Особено, ако такава дейност не е била провеждана преди.

5. В крайна сметка всичко ще се успокои

С времето всичко се нормализира. Светът може да стане различен, с нови стандарти, но ситуацията се стабилизира и маркетингът ще продължи да бъде един от най-ефективните начини за достигане до потребителите. Онези компании, които прилагат ефективни програми за промоции, ще бъдат възнаградени, когато всичко се нормализира. Особено тези, които инвестират в оптимизация за търсачки.

Въпреки че резултатите от SEO могат да бъдат доста бързи, общата ефективност на оптимизацията на търсачките не се постига за една нощ. Ефективната SEO кампания отнема време. В същото време, като се работи върху оптимизацията на търсачките сега, в периода на глобално преструктуриране и промени, е възможно да се постави основата, за да се получат резултати за много години напред. И тези резултати могат да осигурят на вашата компания доход, който ще й позволи да оцелее в трудни времена. Затова призоваваме всички компании да продължат или да започнат активна работа в маркетинга за търсене.

Помним какво се случи през 2009 г., а сега ситуацията не е много по-различна. Започнете днес и утре ще ни благодарите.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги