След като поработиш определен брой години в областта на SEO и прегледаш хиляди уеб сайтове, неизбежно започваш да обръщаш внимание на тенденциите в тази област.
Съществуват няколко SEO грешки, които се повтарят на много сайтове непрекъснато.
Повечето грешки са такива, с които компетентен SEO консултант трябва да е добре запознат. Обикновено са лесни за намиране и оправяне. Ако имате уеб сайт, но нямате SEO консултант, трябва да бъдете сигурни, трябва да прочетете за този вид грешки и след това да проверите сайта си за тяхната наличност. Ако имате консултант за SEO, то трябва да се обърне внимание на такива грешки. Ако това не се случи, тогава има смисъл да си зададете въпроса: “Правилния човек ли сме избрали за SEO консултант?”
Кои са 6-те най-често срещани SEO грешки:
1. Дублиране на съдържанието
Какво е дублиране на съдържанието? В контекста на SEO това означава, че едно и също съдържание се показва на няколко страници (URL) на един или различни домейни. Проблемът с дублираното съдържание е, че търсачките не могат да определят какво съдържание се индексира и като резултат просто не показват тази уеб страница в резултатите от търсенето.
Има различни видове дублиране на съдържанието:
*Дублиране на началната страница
Първото нещо, което трябва да се уверите, е че сайтът не е с дублирана начална страница. Ето няколко примера за дублирана на началната страница:
http://www.example.com
http://example.com
http://www.example.com/index.html
Ако има множество дублирани версии на заглавната страница, търсачките обикновено се опитват да разберат коя от тях трябва да се индексира. Затова понякога те индексират грешната страница и е по-добре да не ги обърквате.
*Дублиране на URL адреси
Понякога причината за ниската позиция на сайта в резултатите от търсене е дублиран URL от използване на главни и малки букви.
Ако например всички вътрешни и външни връзки сочат към www.example.com/Android-Phone или www.example.com/android-phone, независимо от факта, че са съществуващи версии на страница, се оказва, че двете страници си разделят референтната стойност по между си на две равни части.
*Други страници с подобно или същото съдържание
Проблемът за дублиране на съдържанието е присъщо в почти всички сайтове. Дублирано съдържание се получава, когато вие или ваши служители да бъдат качвате информацията сайта си, копирана от други Интернет ресурси или поставяте един и същ материал на различни страници в сайта.
Този проблем се случва дори и ако принципите на SEO не са взети предвид при изграждането на уеб сайта. Проектантът на съдържанието на уеб сайта или неговия автор просто може да не обърнат внимание на това – те не са на професионалисти в SEO.
Как да решите този проблем?
•Минимизирайте количеството на подобно съдържание. Ако имате множество подобни страници, опитайте се да разширите всяка от тях или да ги комбинирате в едно. Например сайт на ресторант с две отделни страници за два адреса (с аналогична информация) може да бъде заменена от една единствена страница. Или може да напишете уникално съдържание за всяка страница.
•Премахване на дублиращи се версии на страниците
•301 редирект пренасочва браузърите и търсачките от дублирани страници към оригиналната им версия. Друг вариант за фокусиране “вниманието” на търсачките към правилната версия на страницата е използването на тага “rel canonical”
•Правилно оформяне на URL адреса. Използвайте средни тирета, когато е необходимо да се разделим думата за по-лесно четене. URL не трябва да съдържа интервали, долни тирета и други знаци за отделяне на думите. URL трябва да бъдете максимално информативен и кратък и не трябва да съдържа главни букви
2. Забравили сте за маркетинг на съдържанието
Не разчитайте на факта, че екипът на SEO фирмата само чрез вътрешна оптимизация на сайта Ви и изграждане не връзки може да повиши трафика към сайта Ви. Без грамотна стратегия за съдържанието няма да се получи. През последните години маркетингът на съдържанието се превърна в един от ключовите елементи за успеха на всяка една SEO кампания.
Не очаквайте, че трафика на сайта ще скочи и само от външна оптимизация (изграждане на връзки и социални сигнали). Дори и ако сте в челните позиции за някои ключови думи, максималния трафик, който в момента ще си осигурите е XXN посетители на ден и повече няма да расте. Особено като се имат предвид постоянните актуализации от Google, Вашите позиции не са никак застраховани.
3. Лоша структура на сайта
Често при разработването на нов сайт, уеб разработчикът не интегрира най-добрата SEO техника в структурата му. Това е логично, тъй като уеб дизайнерът не е SEO експерт. Затова обозримия аспект на архитектурата на сайта е много подобна. Това е може би една от най-пренебрегвани области на SEO.
Като цяло най-голям авторитет има началната страница на сайта. Именно към нея сочат по-голямата част от входящите връзки. Авторитетността (тежестта на препратката) се премества от страниците на сайта с високо авторитетни страници към такива с по-ниска. Колкото една страница е по-далеч от началната страница, толкова по-малка авторитетност има. При равни други условия, колкото по-далеч от началната страница е дадена страница, толкова по-лош ранг има.
Понякога страници с висок авторитет са скрити дълбоко в архитектурата на сайта и затова губят позиции при класиранията. Колкото една страница е по-близо до началната страница, толкова по-голям ранг получава.
Разбира се трябва да създадете структурата на сайта, която да е лесна за използване и навигиране. Все пак сайтовете се правят за потребителите, не за търсачките.
Оценете ни
Your page rank: