7 SEO съвета, за които рядко се говори

Съдържание

В тази статия ще ви разкажем някои хитрини, които самите ние използваме в сайтовете, които опитмизираме. Част от тях са много лесни, но незнайно защо се ползват много рядко.

Съвет #1: Използвайте правилните ключови думи в заглавието.

През 2018г. SEO експертът Рос Хъджънс провежда интересен експеримент. Анализирайки 7999 сайта, класирани на първата страница в Google, избира най-популярните ключови думи, добавени в заглавието на тези страници. В резултат на това съставя списък от седем думи:

спъсък с думи

Според Хъджънс, тези думи предизвикват голям брой кликвания при търсенето. Страниците, които използват тези ключови думи в заглавието, на свой ред се класират по-нагоре от другите.

Представяме ви още един списък с ключови думи, които биха увеличили CTR-a:

  • Днес
  • Точно сега
  • Бързо
  • Лесно
  • Просто
  • Стъпка по стъпка
  • Нов/о

Михаил Шакин, автор на блога shakin.ru, споделя друг метод за увеличаване на CTR-а. Според негово проучване, за да се вдигне позицията на страницата с 1 място, трябва да увеличите CTR с 3%. Това може да се направи с A/B тестване, например в Google Optimizer и Google Анализ.

Положителен ефект върху кликванията дава включването на рейтинговите звезди чрез микросхемата Rating. Можете да добавите и емотикони, ако са подходящи за сайта ви.

Съвет #2: Използвайте непопулярни източници за търсене на ключови думи

Всеки знае как да търси ключови думи в Google: просто въведете фразата за търсене и погледнете предложените варианти:

ключови думи в google

Не спирайте обаче до тук. Обърнете се към не по-малко популярните източници на ключови думи и подсказвания като YouTube, Wikipedia и Amazon.

youtube ideas

Съвет #3: Намалете степента на отпадане (bounce rate)

Резултатите от скорошно проучване показаха, че страниците с нисък процент на отпадане се класират по-високо в Google.

нисък процент на отпадане

Не знаем със сигурност как точно степента на отпадане се отразява на класирането на Google. Понякога се случва страниците с висок процент на отпадане да се появяват в ТОП. Например, те могат да бъдат с по-добро съдържание и следователно Google ги поставя начело. Във всеки случай трябва да намерите страниците в уебсайта си, които имат висок процент на отпадане и да коригирате ситуацията. Ето какво можете да направите:

  • Увеличете скоростта на зареждане на страниците
  • Опростете търсенето в сайта
  • Опростете навигацията
  • Справяне с четливостта
  • Използвайте различни видове съдържание
  • Добавете ясни и не досадни CTA (call-to-action) бутони

Съвет# 4: Използвайте рекламите в Google за увеличаване на CTR

Ако сте забравили как работи рекламата в Google, ще ви напомним – това е един голям търг. Рекламите в Google вземат предвид CTR-а. Ако тази цифра е висока, всяко кликване върху рекламата излиза по-евтино за рекламодателя. Естествено рекламите в Google Ads обикновено се оптимизират възможно най-добре, за да се увеличи броят на кликванията върху тях. Можете да използвате рекламния текст, за да напишете заглавието и описанието на страницата си, да добавите подтикващи към действия призиви или фрази, вдъхващи спокойствие в клиента.

За да намерите такива, въведете ключовата дума в търсенето в Google.

Реклама в Google

След това погледнете рекламите най-горе в резултатите. Ако видите думи или фрази, които често се повтарят или просто ви грабва окото, то добавете ги към заглавието и описанието.

Съвет #5: Създайте „убийствено” и всеобхватно съдържание

Защо тази наша статия в ICN попада в ТОП-1 по търсене „SEO трендове 2019“ ? Много просто – статията разкрива темата възможно най-пълно. Google обича задълбочени и подробни статии.

сео трендове - статия

Статии като „5 съвета за X“ или „4 начина Y“ вече не работят. Днес, за да се класирате добре, вашият материал трябва да съдържа цялата възможна информация по темата. С други думи, трябва да е дълъг списък. Желателно е статията да включва няколко пункта от дадена тема, да я обхване всестранно.

Съвет #6: Потърсете нови функции на SERP

SERP резултати

Със сигурност сте забелязали, че с течение на времето Google добавя нови и нови функции.
Блокове с отговори, които като част от теста започнаха да събират информация от няколко сайта едновременно:

Появиха се и блокове с видео и реклами. Защо това е важно?
Факт е, че повечето уебмастъри предпочитат определени ключови думи, въз основа на броя импресии на месец и конкуренцията на първата страница. Много от тях обаче не вземат предвид, че разводняването в Google отклонява вниманието на потребителите и те понякога не обръщат внимание на органичните резултати.

Само за сравнение ще кажем, че на Google Local се падат около 8% от заявките, графът на знанието достига 24%, изображенията също 24%.

Съвет #7: Работете с това, което имате

Няма да навлизаме в детайли как точно се прави това, но винаги актуализирайте доброто старо съдържание. Така ще привлечете вниманието както на потребителите, така и на търсачките. Това ви позволява да запазите възрастта на страницата и да увеличите размера на съдържанието в нея, както и да направите информацията подходяща и полезна за посетителите.

Някои от горните съвети може да изглеждат очевидни на пръв поглед. Това обаче не означава, че можете да ги пренебрегвате, защото интегрираният подход е в основата на успеха.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги