В тази статия ще ви разкажем някои хитрини, които самите ние използваме в сайтовете, които опитмизираме. Част от тях са много лесни, но незнайно защо се ползват много рядко.
Съвет #1: Използвайте правилните ключови думи в заглавието.
През 2018г. SEO експертът Рос Хъджънс провежда интересен експеримент. Анализирайки 7999 сайта, класирани на първата страница в Google, избира най-популярните ключови думи, добавени в заглавието на тези страници. В резултат на това съставя списък от седем думи:
Според Хъджънс, тези думи предизвикват голям брой кликвания при търсенето. Страниците, които използват тези ключови думи в заглавието, на свой ред се класират по-нагоре от другите.
Представяме ви още един списък с ключови думи, които биха увеличили CTR-a:
- Днес
- Точно сега
- Бързо
- Лесно
- Просто
- Стъпка по стъпка
- Нов/о
Михаил Шакин, автор на блога shakin.ru, споделя друг метод за увеличаване на CTR-а. Според негово проучване, за да се вдигне позицията на страницата с 1 място, трябва да увеличите CTR с 3%. Това може да се направи с A/B тестване, например в Google Optimizer и Google Анализ.
Положителен ефект върху кликванията дава включването на рейтинговите звезди чрез микросхемата Rating. Можете да добавите и емотикони, ако са подходящи за сайта ви.
Съвет #2: Използвайте непопулярни източници за търсене на ключови думи
Всеки знае как да търси ключови думи в Google: просто въведете фразата за търсене и погледнете предложените варианти:
Не спирайте обаче до тук. Обърнете се към не по-малко популярните източници на ключови думи и подсказвания като YouTube, Wikipedia и Amazon.
Съвет #3: Намалете степента на отпадане (bounce rate)
Резултатите от скорошно проучване показаха, че страниците с нисък процент на отпадане се класират по-високо в Google.
Не знаем със сигурност как точно степента на отпадане се отразява на класирането на Google. Понякога се случва страниците с висок процент на отпадане да се появяват в ТОП. Например, те могат да бъдат с по-добро съдържание и следователно Google ги поставя начело. Във всеки случай трябва да намерите страниците в уебсайта си, които имат висок процент на отпадане и да коригирате ситуацията. Ето какво можете да направите:
- Увеличете скоростта на зареждане на страниците
- Опростете търсенето в сайта
- Опростете навигацията
- Справяне с четливостта
- Използвайте различни видове съдържание
- Добавете ясни и не досадни CTA (call-to-action) бутони
Съвет# 4: Използвайте рекламите в Google за увеличаване на CTR
Ако сте забравили как работи рекламата в Google, ще ви напомним – това е един голям търг. Рекламите в Google вземат предвид CTR-а. Ако тази цифра е висока, всяко кликване върху рекламата излиза по-евтино за рекламодателя. Естествено рекламите в Google Ads обикновено се оптимизират възможно най-добре, за да се увеличи броят на кликванията върху тях. Можете да използвате рекламния текст, за да напишете заглавието и описанието на страницата си, да добавите подтикващи към действия призиви или фрази, вдъхващи спокойствие в клиента.
За да намерите такива, въведете ключовата дума в търсенето в Google.
След това погледнете рекламите най-горе в резултатите. Ако видите думи или фрази, които често се повтарят или просто ви грабва окото, то добавете ги към заглавието и описанието.
Съвет #5: Създайте „убийствено” и всеобхватно съдържание
Защо тази наша статия в ICN попада в ТОП-1 по търсене „SEO трендове 2019“ ? Много просто – статията разкрива темата възможно най-пълно. Google обича задълбочени и подробни статии.
Статии като „5 съвета за X“ или „4 начина Y“ вече не работят. Днес, за да се класирате добре, вашият материал трябва да съдържа цялата възможна информация по темата. С други думи, трябва да е дълъг списък. Желателно е статията да включва няколко пункта от дадена тема, да я обхване всестранно.
Съвет #6: Потърсете нови функции на SERP
Със сигурност сте забелязали, че с течение на времето Google добавя нови и нови функции.
Блокове с отговори, които като част от теста започнаха да събират информация от няколко сайта едновременно:
Появиха се и блокове с видео и реклами. Защо това е важно?
Факт е, че повечето уебмастъри предпочитат определени ключови думи, въз основа на броя импресии на месец и конкуренцията на първата страница. Много от тях обаче не вземат предвид, че разводняването в Google отклонява вниманието на потребителите и те понякога не обръщат внимание на органичните резултати.
Само за сравнение ще кажем, че на Google Local се падат около 8% от заявките, графът на знанието достига 24%, изображенията също 24%.
Съвет #7: Работете с това, което имате
Няма да навлизаме в детайли как точно се прави това, но винаги актуализирайте доброто старо съдържание. Така ще привлечете вниманието както на потребителите, така и на търсачките. Това ви позволява да запазите възрастта на страницата и да увеличите размера на съдържанието в нея, както и да направите информацията подходяща и полезна за посетителите.
Някои от горните съвети може да изглеждат очевидни на пръв поглед. Това обаче не означава, че можете да ги пренебрегвате, защото интегрираният подход е в основата на успеха.
Оценете ни
Your page rank: