Колегите от чужбина са анализирали 10 милиона заявки в своите GSC и стигат до следните изводи:
✅ По отношение на мощността майските актуализации са сравними с медицинските актуализации от 2018 г., когато бяха засегнати милиони сайтове
✅Засегнатите са предимно търсенията, основани на въпроси. Те бяха тези, които претърпяха най-голям спад по време на тази актуализация
Списъкът на засегнатите заявки се намира в тази публикацията.
Анализирах един от проектите ми. Взех последните 28 дни и ги сравних с предишния период. Разгледах заявките, съдържащи „Как“, „Колко“, „Какво“, „Кое“ и т.н. – т.е. типични запитвания с въпроси.

Наистина, заявките, базирани на въпроси, увиснаха почти навсякъде (вижте снимката на екрана). И дори ако позицията на запитванията се повиши от 17 на 10 и CTR се увеличи, то трафикът пак спада.
Спадът по заявки варираше от 10 до 50%, а сезонността беше напълно елиминирана (вижте сините стълбчета в скрийншота).
Очевидно структурата на SERP се е променила (нови блокове, изместване на органиката надолу, безкрайно скролиране и т.н.). И ако вземем предвид, че търсенията-въпроси често са добре конвертирани запитвания – тогава можем да наблюдаваме не особено приятна картина.
В очакване на пускането на общия SERP, в който генеративните запитвания ще бъдат най-първите в SERP (т.е. SGE), си струва да се помисли за по-нататъшна оптимизация на проектите, за да успеят да стигнат до 3-4 резултата на общия SERP.
Като цяло, предстоят големи промени. И всичко това е само първият сигнал.
Проверете как се справяте със запитванията-въпроси.
Оценете ни
Your page rank: