Анализ на майските актуализации – неприятни заключения

Съдържание

Колегите от чужбина са анализирали 10 милиона заявки в своите GSC и стигат до следните изводи:

✅ По отношение на мощността майските актуализации са сравними с медицинските актуализации от 2018 г., когато бяха засегнати милиони сайтове

✅Засегнатите са предимно търсенията, основани на въпроси. Те бяха тези, които претърпяха най-голям спад по време на тази актуализация

Списъкът на засегнатите заявки се намира в тази публикацията.

Анализирах един от проектите ми. Взех последните 28 дни и ги сравних с предишния период. Разгледах заявките, съдържащи “Как”, “Колко”, “Какво”, “Кое” и т.н. – т.е. типични запитвания с въпроси.

photo 2023 05 30 07 09 54

Наистина, заявките, базирани на въпроси, увиснаха почти навсякъде (вижте снимката на екрана). И дори ако позицията на запитванията се повиши от 17 на 10 и CTR се увеличи, то трафикът пак спада.

Спадът по заявки варираше от 10 до 50%, а сезонността беше напълно елиминирана (вижте сините стълбчета в скрийншота).

Очевидно структурата на SERP се е променила (нови блокове, изместване на органиката надолу, безкрайно скролиране и т.н.). И ако вземем предвид, че търсенията-въпроси често са добре конвертирани запитвания – тогава можем да наблюдаваме не особено приятна картина.

В очакване на пускането на общия SERP, в който генеративните запитвания ще бъдат най-първите в SERP (т.е. SGE), си струва да се помисли за по-нататъшна оптимизация на проектите, за да успеят да стигнат до 3-4 резултата на общия SERP.

Като цяло, предстоят големи промени. И всичко това е само първият сигнал.
Проверете как се справяте със запитванията-въпроси.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги