Как да развиваме сайт, който вече е в ТОП позициите?

Съдържание

Много често към нас се обръщат собственици на сайтове (най-често от чужбина), които казват „ние сме лидери в своята област, но искаме да се уверим, че на сайта няма грешки и желаем да намерим нови начини за растеж“.

Ще ви споделя какви идеи и в какви направления прилагаме, за да се задържи един сайт на топ позиция.


1. Изчистваме слабите места

Когато с първоначалният проект започва да работи оптимизатор, обикновено всички усилия се насочват към създаване и оптимизация на целевите страници, за да се получат по-бързо позиции и трафик. След като ключовите цели са постигнати, може да се концентрираме върху работата вътре в сайта:

  • намираме страниците с най-голям процент откази и ги доработваме, за да снижим тези показатели
  • увеличаваме скоростта за зареждане на сайта цялостно и най-вече на страниците, на които тези показатели са по-ниски от на останалите
  • преработваме най-често напусканите страници, ако те не решават задачите на посетителя и внасяме корекции
  • анализираме какви вътрешни препратки често използват потребителите, за да се подобри навигацията


Да обобщим – основната цел на тази работа е да намерим и да „изрежем“ точките за изтичане на посетители в сайта и „да разчистим пътя“ към продаващите страници и блокове.
Тези неща позволяват от една страна да получим повече конверсии за сметка на по-качествената работа с трафика на сайта. От друга страна положително се отразяват на поведенческите показатели, което позволява сайта да укрепи своите позиции.


2. Проследяваме измененията в търсачките

гигъл упдате

Алгоритмите на търсачките, външният вид на снипетите и показваните страници в резултатите от търсене постоянно се менят. Ако не следите за тези изменения, може да се получи така, че отначало не винаги да бъдете на първа позиция, след това в Топ-3, а накрая не винаги ще попадате на първа страница в търсенията. Ако това се е случило, няма да можете бързо да докажете на търсачките, че вашият сайт е най-добрия и да се върнете в топ-а.

Своевременната реакция на измененията ще помогне не само да се задържите на върха, но и да станете лидер в растежа си. Измененията стават непрекъснато. Ето например някои от тях

• дължина на описанията на заглавията
Google в края на миналата година увеличи дължината на описанията в снипета, но през пролетта на тази ги съкрати отново. Експериментите продължават и в момента. Сега последно увеличиха дължината на заглавието

• Google mobile-first index
Google намалява количеството сканирани страници на ден и дава приоритет в посока на мобилните версии на сайтовете. Преходът преминава плавно, без особени сътресения на показванията. Но трябва да проверите готов ли е вашият сайт за тези промени.


3. Проследяване на трендовете

Необходимо е не само да следите за нововъведенията, но и да проследявате развиващите се направления. Това ще позволи на вашия проект постоянно да изпреварва конкурентите. След като трендът набере сила, вие ще бъдете напред и няма да ви се налага да започнете борбата от стартовата линия. Сега например става все по-популярно гласовото търсене /voice search/.


4. Външна оптимизация

Сайтът ви се намира в топ-a, затова забравете за статиите “на килограм” и крауд маркетинга. Тях ги ползвате не само вие, но и други оптимизатори, което прави метода неефективен и спамен. По-добре се съсредоточете върху по-трудоемки методи за получаване на качествени външни линкове. Тези неща дават плюс за авторитета на вашия сайт пред търсачките. Затова и неговата видимост и посещаемост ще растат.


5. Аутрич

Същността на метода е да се намерят площадки с вашата тематика и да се договорите със собствениците да поместите материала си с линк към вашия проект. Аутричът изисква много време, но си заслужава да намерите не заспамени площадки по своята тематика и да получите линкове от тях. Препратки от страници на съседи в топ-а са още по-полезни.


6. Собствена мрежа от сайтове (PBN)

Методът е скъп и трудоемък. Но когато става въпрос за по-добри печалби, то си заслужава да се инвестира в него.


7. Сътрудничество с маркетингова компания

Задължително обсъдете възможностите за споменаване на сайта ви с маркетинг специалист. Включете го не само към вече планираните мероприятия, но искайте мнението му и за бъдещи проекти свързани с външни линкове. Източници на външни линкове могат да са:

  • участие в конференции
  • сайтове на партньори
  • информационни поводи и прес рилийзи


8. Проследяване на конкурентите

анализ на конкурентите

Може да намерите точки за ръст, анализирайки най-близките си конкуренти в топ-а. Важно е да следите ситуацията, за да разберете кой от сайтовете заема по-висока позиция. Следейки позициите на своя проект, вие можете паралелно да следите и тези на останалите 5-10 свои конкуренти.

Ако някой от конкурентите сайтове е започнал растеж, обърнете му внимание задължително, като:

  • анализирате нарасналите страници и тяхното съхранено копие в уеб архива
  • погледнете дали и какви нови функционалности са се появили на сайта
  • използвайте платенитe системи за анализ, като например Semrush, Ahrefs, Serpstat

Задържането на сайта в топ позициите е всекиднвена работа на оптимизатора, познаване на последните новости в сео оптимизацията, следене на конкуренцията. Използването на всички тези инструменти задължително ще доведе до ръст на вашите продажби и по-добро представяне на пазара.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги