Много често към нас се обръщат собственици на сайтове (най-често от чужбина), които казват „ние сме лидери в своята област, но искаме да се уверим, че на сайта няма грешки и желаем да намерим нови начини за растеж“.
Ще ви споделя какви идеи и в какви направления прилагаме, за да се задържи един сайт на топ позиция.
1. Изчистваме слабите места
Когато с първоначалният проект започва да работи оптимизатор, обикновено всички усилия се насочват към създаване и оптимизация на целевите страници, за да се получат по-бързо позиции и трафик. След като ключовите цели са постигнати, може да се концентрираме върху работата вътре в сайта:
- намираме страниците с най-голям процент откази и ги доработваме, за да снижим тези показатели
- увеличаваме скоростта за зареждане на сайта цялостно и най-вече на страниците, на които тези показатели са по-ниски от на останалите
- преработваме най-често напусканите страници, ако те не решават задачите на посетителя и внасяме корекции
- анализираме какви вътрешни препратки често използват потребителите, за да се подобри навигацията
Да обобщим – основната цел на тази работа е да намерим и да „изрежем“ точките за изтичане на посетители в сайта и „да разчистим пътя“ към продаващите страници и блокове.
Тези неща позволяват от една страна да получим повече конверсии за сметка на по-качествената работа с трафика на сайта. От друга страна положително се отразяват на поведенческите показатели, което позволява сайта да укрепи своите позиции.
2. Проследяваме измененията в търсачките
Алгоритмите на търсачките, външният вид на снипетите и показваните страници в резултатите от търсене постоянно се менят. Ако не следите за тези изменения, може да се получи така, че отначало не винаги да бъдете на първа позиция, след това в Топ-3, а накрая не винаги ще попадате на първа страница в търсенията. Ако това се е случило, няма да можете бързо да докажете на търсачките, че вашият сайт е най-добрия и да се върнете в топ-а.
Своевременната реакция на измененията ще помогне не само да се задържите на върха, но и да станете лидер в растежа си. Измененията стават непрекъснато. Ето например някои от тях
• дължина на описанията на заглавията
Google в края на миналата година увеличи дължината на описанията в снипета, но през пролетта на тази ги съкрати отново. Експериментите продължават и в момента. Сега последно увеличиха дължината на заглавието
• Google mobile-first index
Google намалява количеството сканирани страници на ден и дава приоритет в посока на мобилните версии на сайтовете. Преходът преминава плавно, без особени сътресения на показванията. Но трябва да проверите готов ли е вашият сайт за тези промени.
3. Проследяване на трендовете
Необходимо е не само да следите за нововъведенията, но и да проследявате развиващите се направления. Това ще позволи на вашия проект постоянно да изпреварва конкурентите. След като трендът набере сила, вие ще бъдете напред и няма да ви се налага да започнете борбата от стартовата линия. Сега например става все по-популярно гласовото търсене /voice search/.
4. Външна оптимизация
Сайтът ви се намира в топ-a, затова забравете за статиите “на килограм” и крауд маркетинга. Тях ги ползвате не само вие, но и други оптимизатори, което прави метода неефективен и спамен. По-добре се съсредоточете върху по-трудоемки методи за получаване на качествени външни линкове. Тези неща дават плюс за авторитета на вашия сайт пред търсачките. Затова и неговата видимост и посещаемост ще растат.
5. Аутрич
Същността на метода е да се намерят площадки с вашата тематика и да се договорите със собствениците да поместите материала си с линк към вашия проект. Аутричът изисква много време, но си заслужава да намерите не заспамени площадки по своята тематика и да получите линкове от тях. Препратки от страници на съседи в топ-а са още по-полезни.
6. Собствена мрежа от сайтове (PBN)
Методът е скъп и трудоемък. Но когато става въпрос за по-добри печалби, то си заслужава да се инвестира в него.
7. Сътрудничество с маркетингова компания
Задължително обсъдете възможностите за споменаване на сайта ви с маркетинг специалист. Включете го не само към вече планираните мероприятия, но искайте мнението му и за бъдещи проекти свързани с външни линкове. Източници на външни линкове могат да са:
- участие в конференции
- сайтове на партньори
- информационни поводи и прес рилийзи
8. Проследяване на конкурентите
Може да намерите точки за ръст, анализирайки най-близките си конкуренти в топ-а. Важно е да следите ситуацията, за да разберете кой от сайтовете заема по-висока позиция. Следейки позициите на своя проект, вие можете паралелно да следите и тези на останалите 5-10 свои конкуренти.
Ако някой от конкурентите сайтове е започнал растеж, обърнете му внимание задължително, като:
- анализирате нарасналите страници и тяхното съхранено копие в уеб архива
- погледнете дали и какви нови функционалности са се появили на сайта
- използвайте платенитe системи за анализ, като например Semrush, Ahrefs, Serpstat
Задържането на сайта в топ позициите е всекиднвена работа на оптимизатора, познаване на последните новости в сео оптимизацията, следене на конкуренцията. Използването на всички тези инструменти задължително ще доведе до ръст на вашите продажби и по-добро представяне на пазара.
Оценете ни
Your page rank: