Как ще се измени търсенето в Google през 2020-та

Съдържание

По време на събитието Google I/O 2019 разкриха най-новите данни за това как ще се промени формата на резултатите в търсенето през 2020-та година.
Какво точно ще се промени и как да се подготвите още от сега, ще разгледаме в тази статия

Как да промените резултатите от търсенето

На презентацията ръководителят на Google представи информация за промените, които ще настъпят при търсенето. Сега разработените решения за изкуствен интелект ще бъдат прилагани в търсачката. Промените се отнасят до ключови фрази, свързани с информационни теми. В резултат на това промените ще засегнат както информационни сайтове, така и търговски обекти с информационен компонент.

В органичното търсене се въвежда елемент на подробно проучване на въпроса или т.нар. Google Full Coverage. Ще бъде добавен и т.нар. блок „Най-популярни истории“ на Google.

За редица търсения, информацията в органичните резултати ще изглежда така:

google-serp-top-stories

От презентацията се вижда, че не само линкове към текстови документи ще бъдат поставени в блока с най-популярни истории, но и връзки към друго съдържание, като например видеоклипове в YouTube.

Чрез щракване върху иконата се отваря списък с допълнителни раздели. Чрез кликване върху разделите, потребителят може да изучава информация по темата на ключовата фраза, без да напуска Google.

google-serp-top-stories-tabs

Примерни резултати от търсенето в раздела Timeline на Google TOP stories:

google-serp-top-stories-timeline

В блока Top Stories са добавени различни раздели. Обществената цел на тези промени е представена като грижа за потребителя. Но субективно тя по-скоро прилича на монополизация на трафика, отколкото на подобряването на интерфейса, тъй като в резултат на това трафикът се държи максимално в търсачката.


Търсачката не плаща за съдържанието, предоставено от сайтовете. Като резултат:

  • В резултатите от търсенето ще се ползва разширена информация от графики и текст от самите източници (сайтовете). Google не харчи пари за създаване на съдържание
  • Потребителят не отива на сайта и сайтът не печели нищо
  • Търсачката не губи трафик и има възможност да печели от контекстна реклама

Също така се планира да се интегрират подкасти с възможност за възпроизвеждане директно в органичните резултати.

google-serp-top-stories-podcast.jpg

Така че, ще бъде възможно да се намери, да се добави в списъка с чакащи и дори да се слушат подкасти. Както може би сте предположили, можете да слушате подкасти, без да напускате резултатите от търсенето.

Цялото видео тук


Изводи

В резултатите от търсенето, Google първо ще започне да прилага принципа на изкуствения интелект (Artificial Intelligence first). Принципът на AI включва показването на необходимата информация под формата на ясен отговор на въпроса. В много ситуации, когато се прилага този подход, няма нужда да разглеждате страниците на сайтовете, затова препратките от резултатите от търсенето са сведени до минимум.

Информацията ще бъде опростена, но все още ще има кликвания. Необходимо е да се подготвите за такава промяна чрез създаване на съдържание в компресиран формат със специална маркировка, така че роботите на търсачките да се разтоварят, да работят правилно с маркирането и да публикуват съдържанието в резултатите от търсенето. В резултат на това, ако стигнете до позицията TOP-0 (zero), трафикът на сайта може да бъде значително увеличен.

Google прави значителни промени в оформлението на проблема:

  • За голяма част от информационните въпроси ще се появява блока „Най-важни истории“, стоящ над ТОП-10
  • Блокът може да съдържа връзки не само към документи с текстова информация, но и към връзки с услуги. Например връзки към услуги, притежавани от Google, като YouTube
  • В блока Top Stories се предоставят раздели (табове) с допълнителна информация. Благодарение на такива раздели, потребителят може да изучава темата, без да напуска сайта на търсачката
  • Планира се да добавянето на подкасти към резултатите от търсенето. Можете да намерите подкасти, да ги добавите към списъка с чакащи и да слушате, без да напускате търсачката


Става дума само за резултати от търсенето, но не и за услугата Google News. Планираните промени ще бъдат добавени към резултатите от търсенето през следващата година.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги