rel = nofollow се появи през 2005г. и целта на атрибута беше да се бори със спам коментарите. Реално беше възможно да се популяризират сайтове, като просто се слагат коментари в реномирани блогове / сайтове. Google затвори тази пролука, а атрибутът намери друга полезна употреба – PageRank. През 2009г. Google промени алгоритъма за изчисляване тежестта на връзката и използването на nofollow във вътрешните линкове стана безсмислено.
По-късно Google разбра, че като цяло има много различни връзки, които би искал по някакъв начин да разбира – връзки от коментари, рекламни връзки, публикации, които в бъдеще могат да доведат до същото, до което са водили и преди. Управлението на всичко това с един атрибут rel = nofollow стана трудно. Google разбра и още нещо – повечето nofollow връзки са полезни сигнали за класиране и алгоритъмът ги взе предвид.
Значението на nofollow остава същото – указва връзки, на които не вярваме. Но се добавят още два атрибута:
rel = sponsored – за рекламни и спонсорски линкове (прессъобщения, реклама, банери, раздел за спонсорство и др., където поставянето на линкове е платено).
rel = ugc – за линкове, публикувани на сайта от потребителите (коментари, въпроси и отговори, публикации във форум и т.н.)
Всички тези връзки ще бъдат само препоръки за Google и дали да ги вземете под внимание при класирането или обхождането на сайта, ще се решава въз основа на различни сигнали.
Чести въпроси свързани с новите атрибути:
– Трябва ли да променя нещо в сайта?
Не е задължително. Ако не ви се занимава, не променяйте нищо. Нищо няма да се влоши.
– Задължително ли е да маркирам изходящите връзки?
Google използва “трябва”, а не “задължително”. Маркирането на линковете не е задължително (засега).
– Какво се промени тогава?
Друга от причините за въвеждането на допълнителни атрибути е, че след като потребителите маркират линковете, търсачката ще може да обучава системата си и да разбере по-добре един или друг модел. Най-вероятно атрибутите са въведени в координация с авторитетни публикации, на които всичко това ще бъде въведено на първо място.
Заслужава да се отбележи, че rel = nofollow по никакъв начин не е свързан с мета маркера robots-nofollow.
Ако някой има мнение по въпросите, ше се радвам да ги обсъдим по-подробно в коментарите.
Източник: devaka.ru
Оценете ни
Your page rank: