• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

rel = nofollow се появи през 2005г. и целта на атрибута беше да се бори със спам коментарите. Реално беше възможно да се популяризират сайтове, като просто се слагат коментари в реномирани блогове / сайтове. Google затвори тази пролука, а атрибутът намери друга полезна употреба - PageRank. През 2009г. Google промени алгоритъма за изчисляване тежестта на връзката и използването на nofollow във вътрешните линкове стана безсмислено.

По-късно Google разбра, че като цяло има много различни връзки, които би искал по някакъв начин да разбира - връзки от коментари, рекламни връзки, публикации, които в бъдеще могат да доведат до същото, до което са водили и преди. Управлението на всичко това с един атрибут rel = nofollow стана трудно. Google разбра и още нещо -  повечето nofollow връзки са полезни сигнали за класиране и алгоритъмът ги взе предвид.

Значението на nofollow остава същото - указва връзки, на които не вярваме. Но се добавят още два атрибута:

rel = sponsored - за рекламни и спонсорски линкове (прессъобщения, реклама, банери, раздел за спонсорство и др., където поставянето на линкове е платено).

rel = ugc - за линкове, публикувани на сайта от потребителите (коментари, въпроси и отговори, публикации във форум и т.н.)

Всички тези връзки ще бъдат само препоръки за Google и дали да ги вземете под внимание при класирането или обхождането на сайта, ще се решава въз основа на различни сигнали.

Чести въпроси свързани с новите атрибути:

- Трябва ли да променя нещо в сайта?
Не е задължително. Ако не ви се занимава, не променяйте нищо. Нищо няма да се влоши.

- Задължително ли е да маркирам изходящите връзки?
Google използва "трябва", а не "задължително". Маркирането на линковете не е задължително (засега).

- Какво се промени тогава?
Друга от причините за въвеждането на допълнителни атрибути е, че след като потребителите маркират линковете, търсачката ще може да обучава системата си и да разбере по-добре един или друг модел. Най-вероятно атрибутите са въведени в координация с авторитетни публикации, на които всичко това ще бъде въведено на първо място.


Заслужава да се отбележи, че rel = nofollow по никакъв начин не е свързан с мета маркера robots-nofollow.

Ако някой има мнение по въпросите, ше се радвам да ги обсъдим по-подробно в коментарите.

Източник: devaka.ru

Новите линк атрибути sponsored и ugc
Станислав Пеев
CEO в SEO Консулт | stasy@abv.bg | Уебсайт

Занимавам се със SEO от над 10 години. Имам множество сертификати от Google, Semrush, Netpeak, Yoast и други. Учил съм дистанционно в Русия и Украйна при най-добрите мастъри в дигиталния маркетинг (основно SEO и SMM). Следя всички новости в бранша и работя с най-новите и широко разпространени софтуери.

Беше ли полезно? Оценете ни!

Новите линк атрибути sponsored и ugc rel = nofollow се появи през 2005г. и целта на атрибута беше да се бори със спам коментарите. Реално беше възможно да се популяризират сайтове, като просто се слагат коментари в реномирани блогове / сайтове. Google затвори тази пролука, а атрибутът намери друга полезна употреба - PageRank. През 2009г. Google промени алгоритъма за изчисляване тежестта...
5 1 5 2
0 / 5

Това може да ви хареса

1 коментар
Станислав Пеев

Какво мислите за новите атрибути? Ще повлият ли по някакъв начин на позициите и линкбилдинга?

Comments are closed.