Новите линк атрибути sponsored и ugc

rel = nofollow се появи през 2005г. и целта на атрибута беше да се бори със спам коментарите. Реално беше възможно да се популяризират сайтове, като просто се слагат коментари в реномирани блогове / сайтове. Google затвори тази пролука, а атрибутът намери друга полезна употреба – PageRank. През 2009г. Google промени алгоритъма за изчисляване тежестта на връзката и използването на nofollow във вътрешните линкове стана безсмислено.

По-късно Google разбра, че като цяло има много различни връзки, които би искал по някакъв начин да разбира – връзки от коментари, рекламни връзки, публикации, които в бъдеще могат да доведат до същото, до което са водили и преди. Управлението на всичко това с един атрибут rel = nofollow стана трудно. Google разбра и още нещо –  повечето nofollow връзки са полезни сигнали за класиране и алгоритъмът ги взе предвид.

Значението на nofollow остава същото – указва връзки, на които не вярваме. Но се добавят още два атрибута:

rel = sponsored – за рекламни и спонсорски линкове (прессъобщения, реклама, банери, раздел за спонсорство и др., където поставянето на линкове е платено).

rel = ugc – за линкове, публикувани на сайта от потребителите (коментари, въпроси и отговори, публикации във форум и т.н.)

Всички тези връзки ще бъдат само препоръки за Google и дали да ги вземете под внимание при класирането или обхождането на сайта, ще се решава въз основа на различни сигнали.

Чести въпроси свързани с новите атрибути:

– Трябва ли да променя нещо в сайта?
Не е задължително. Ако не ви се занимава, не променяйте нищо. Нищо няма да се влоши.

– Задължително ли е да маркирам изходящите връзки?
Google използва “трябва”, а не “задължително”. Маркирането на линковете не е задължително (засега).

– Какво се промени тогава?
Друга от причините за въвеждането на допълнителни атрибути е, че след като потребителите маркират линковете, търсачката ще може да обучава системата си и да разбере по-добре един или друг модел. Най-вероятно атрибутите са въведени в координация с авторитетни публикации, на които всичко това ще бъде въведено на първо място.


Заслужава да се отбележи, че rel = nofollow по никакъв начин не е свързан с мета маркера robots-nofollow.

Ако някой има мнение по въпросите, ше се радвам да ги обсъдим по-подробно в коментарите.

Източник: devaka.ru

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

SynthID

Воден знак на AI съдържание от Google

Google DeepMind пусна в open source технологията SynthID за създаване и разпознаване на цифрови водни знаци в съдържание, създадено с помощта на изкуствен интелект. SynthID

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги