Новите оператори в Google – before: и after:

Съдържание

На 09.04.2019г. Google зарадва с неочаквани новини – въвеждането на нови оператори за търсене before: /преди/ и after: /след/.

Новите оператори ви позволяват да филтрирате резултатите от търсенето в определени периоди от време до датата на последната промяна на документите. Такива филтри са полезни при решаването на редица SEO аналитични задачи и като цяло е добре, че Google вече има подобна възможност.

В тази статия ще се опитаме да изследваме някои от свойствата на новите оператори на Google, като за „морско свинче“ вземаме нашия уебсайт.

По време на писане на статията, Google показва 124 страници за този сайт.

seo consult search

След прилагането на операторите before: или after: , остават само 34 резултата като резултат:

before
after

Възможно е обаче и не всички страници да имат дата от гледна точка на операторите before: и after:, въпреки че има дата във фрагмента. Този факт трябва да се вземе под внимание, когато се анализира проблемът с тези оператори.

Сега ще създадем търсене в Google за определена дата. За дадена страница от сайта ни, Google показва датата 18.12.2015 (както се вижда от скрийншота). Тази дата приемаме като стойност както за before: така и за after:.

seoconsult test page res

Ако обаче за оператор before: датата се намали с един ден, а за оператора after: датата се увеличи с един ден, тогава страница изчезва от резултата, което ясно показва, че от гледна точка на тези оператори, датата й е 18 декември 2015.

before after result

Към момента обаче се наблюдава странната логика за определяне на датата на документ в Google. Възможно е да получите резултат на страница с една дата, но в нея да има фрагменти писани на по-късен етап. Защо Google избира по-старата дата на страницата, след като в нея съдържанието се е променило повече от веднъж след това, можем само да гадаем.

Надяваме се да сме били полезни 🙂

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги