SEO бързо не става

Съдържание

Един от основните проблеми на SEO е дългото чакане на резултати. Всякакви изменения на сайта настъпват много по-късно от тогава, когато ги очакваме.

Понякога това е добре (например ние можем да свалим добри препратки, но те още няколко месеца ще работят), но по-често това е лошо, тъй като няма възможност точно и бързо да се измери ефективността на свършената работа или да се проведе нормален SEO експеримент. Тясно място тук се явява скоростта за получаване и обработка на данни от търсещи системи. Google в този план има приоритет, тъй като сканира сайтовете бързо и се обновява често.


1. Индексация на нов сайт или съдържаниеСлед последните няколко ъпдейта на Google времето за индексация намаля значително. За разлика от Яндекс, Гугъл се справя доста по-бързо


2. Изтриване на страници или целия домейн от индексаДа изтриеш страница от търсачката е толкова трудно, колкото и да я добавите. Гугъл няколко пъти смениха начина си на изтриване чрез Google Search Console


3. Повторно индексиране след смяна структурата на сайта
Промяната на структурата в повечето случаи означава, че са изтрити стари адреси и са добавени нови.  Тези 2 задачи изискват двойно повече време. Дори да оптимизирате процеса и настроите 301 редайрект от страите към новите, около 2 седмици ще се наложи да почакате. За големи сайтове с много нива на сложност, старите страници може да останат в индекса с месеци дори.


4. Смяна на основното “огледало”Преди да смените основното си “огледало” (с или без www) помислете. Ако решите изведнъж, че сте избрали неправилния и го смените (от версия с www към версия non www) ще се наложи да почакате известно време, за да има резултати


5. Смяна протокола след преминаване на HTTPS от HTTP
Много авторитетни хора и компании предлагат да се премине към https протокола. Проблемът при тази смяна е, че реално се променя основното “огледало” и структурата на адресите. Известно време в търсачките ще се виждат и двете версии (с и без https), а линковете ще се отчитат само за старата версия. Около месец е времето, което трябва да мине, за да се изчисти индекса на търсачката.


6. Индексация на външните линкове
Поставилите сте или сте махнали външен линк, но не виждате промяна в уебмастър панела. С линковете е още по-сложно отколкото със съдържанието. Това е една от причините платените линкове от нискоавторитетни източници да не са ефективни за SEO.


7. Оптимизация на заглавията и съдържаниетоОптимизация на основната страница (landing page) е една от основните задачи на сео специалиста. Често е много трудно да се подбере оптимално заглавие или да разберете как ще изглежда снипета при важни търсения в търсачката. Поправяте, чакате 2-3 седмици, не ви харесват резултатите и пак отново и отново.


8. Оптимизация на вътрешните линкова и юзабилитито
Проблемът тук е същия като при загклавията и съдържанието. Търсачката първо трябва да преиндексира съдържанието, да види новите сигнали, да обнови своите данни и чак тогава да се появят новостите, които сте направили. SEO бързо не става.


9. Премахване на наказания от филтри
Филитрите нямаша да са толкова страшни, ако поправките по тях водеха до бързи резултати. Филтър за скрит текст, спам и други може да отнеме месеци докато се обработи и изтрие от търсачките. Бърз резултат може да получите само в контекстната реклама – настройвате и след минути получавате трафик. Оптимизирате заглавието и описанието и след минути снипета се променя … Всичко това трябва да се отчита при съставянето на seo стратегия

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги