• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Да се възползваме ли от SEO в условия на криза?

Има най-малко три добри причини да започнете да правите SEO в момента:

  1. SEO носи истински пари
  2. Кризата ще приключи, а позици и трафик ще ви трябват
  3. Потребителите определят модела на решаване на проблемите онлайн

 

SEO работи ли изобщо? Слухът твърди, че отдавна е умрял.

Нека да видим какво се случва с трафика по сайтовете в момента. Експертите на Pixel Tools през март проведоха проучване на видовете трафик към сайтове за услуги и установиха, че делът на посещенията от търсене в общия трафик е 59%:

SEO при криза и точки на растеж

Проучване на BrightEdge за трафика на сайтове за електронна търговия показва, че делът на SEO е 54%:
SEO при криза и точки на растеж

Ако един "мъртъв" канал може да даде такива резултати, то другите трябваше да го превъзхождат, а те не успяват.

 

Подходът, който дава резултат

Ако сайтът има много по-малък дял трафик от търсене спрямо другите платени канали, то трябва да се запознаете с етапите на общия подход.

Подходът, който дава резултат, се състои от следните стъпки:

Стъпка  №0 - техническото състояние на сайта: скорост, адаптация за мобилни устройства, индексиране

Стъпка № 1 - разработване на семантика: пълно търсене в темата

Стъпка № 2 - разбивка на търсенето при търсене по намерения: формирането на структурата на URL адресите в сайта, фокусиране върху удовлетворяване нуждите на потребителите.

Стъпка № 3 - оптимизация на вътрешни URL адреси: тип страница, тагове, мета

Стъпка № 4 - маркетингова оценка: всичко свързано с комерсиалните фактори за класиране и доверието на аудиторията в сайта и вашия бизнес

Стъпка № 5 - пост-аналитичност: анализ на постигнатите показатели и динамика, оценка на KPI

Стъпка № 6 - работа с хипотези: тестване, ROI вече не е на ниво канал, а на ниво индивидуална работа


Можете да изградите един вид пирамида на Маслоу в SEO:

SEO при криза и точки на растеж
Той отлично илюстрира факта, че няма смисъл да се занимавате с маркетинг и пост-аналитичност, ако нямате никаква основа под формата на приемливо техническо състояние на сайта. Както и няма смисъл да се занимавате с търговски фактори, ако няма разбиране какъв вид семантично ядро ​​има в сайта и как се разпределя по URL.

В SEO, както във всяка друга област, трябва да се движите постепенно. Но повечето сайтове, за съжаление, спират в най-добрия случай на 3-4-та стъпка, а по-често изобщо на 2-ра, когато проектите все още нямат пълна семантика, нямат ясна и разбираема структура на разпределение на търсенето.

 

Пирамидален връх

Пазарът постепенно стига до този момент - всяка хипотеза в SEO трябва да бъде проверена. Тайната е, че специалистите по SEO не разбират ясно какво точно работи в оптимизацията и какво точно ще работи за конкретен проект. Разкриването на тази тайна води до факта, че специалистът по SEO започва да работи с хипотези - и това е напълно нормална ситуация. Когато специалист по SEO казва: „Трябва да напишем милион текста на вашия сайт“ - това е хипотеза. Което може би вече е тествано за други проекти, но конкретно за вашия бизнес, може да бъде оценено само от гледна точка на рентабилност.

Подобни неща като:

  • промяна на шаблоните на заглавието
  • писане на SEO текстове
  • увеличаване броя на снимките и на продуктите
  • правене на видео презентации и т.н.

могат да се измерят като възвръщаемост на трафика от търсенето.

 

Тестване на хипотези в SEO

Как работи:

  1. Генериране на хипотези
  2. Дизайн на списъка с URL адреси
  3. Сравнение на груповата динамика: контрол и тест


Генерираме хипотеза, след това изработваме определена група URL адреси и след това сравняваме поведението на тази група с контролната група. Можете да направите това по всякакъв начин, като използвате специален софтуер или обикновен Excel.

Това ви позволява да разберете кои групи адреси са подходящи и какъв потенциал има всяка група. Освен това можете да разбиете тази група или да я изработите изцяло за влиянието на някакъв фактор или хипотеза, които имате. И след това проследете доколко това ще даде увеличение на реалния трафик. Сравнението на показателите за привлечен и потенциален трафик ви позволява да намерите точката на прилагане на усилията за SEO специалист.

По този начин можете просто да се движите през групи, които имат максимален потенциал по отношение на възвръщаемостта. Ние просто разрязваме сайта на сегменти - продуктови страници, категории, подкатегории и оценяваме къде се полагат усилия, какъв потенциал се изисква и какъв резултат може да се очаква.

 

В резултат на какви действия проектите показват многократен растеж?

Първо трябва да покриете основните нужди на оптимизацията на търсачките - да осигурите задоволително техническо състояние на сайта, пълноценно семантично ядро, да проведете основна вътрешна оптимизация и след това да преминете към точките на растеж.

5 основни точки от растежа на проекта

  1. Нови видове точки за въвеждане на трафик (създаване на нови типове URL адреси)
  2. Работете със списъци
  3. Работете с продуктите
  4. Преобразуващи и търговски фактори
  5. Публикуване на анализи и хипотези

Нови типове URL = точка на растеж, защото създава голям брой страници, които се фокусират върху новите нужди на потребителите, които не са били покрити преди това в сайта. Новосъздадените страници започват бързо да показват добри резултати при нискочестотните търсения.

SEO при криза и точки на растеж

Листинги (списъци) - точка на растеж, тъй като в редица теми по-голямата част от търсенето е свързана със задачата за по-нататъшен избор на продукт. Списъкът като гъвкав инструмент, е в състояние напълно да покрие тази част от нуждите на потребителите. В допълнение, компетентният SEO специалист, използващ създаването на нови страници от този тип, може лесно да привлече потребителя към онези страници (или продукти), където има максимален потенциал.

 

Продуктови страници - точка на растеж, защото дават максимална конверсия на трафика от този тип. Новите продукти са възможност за мащабиране поради разширяване на асортимента и увеличаване на покритието.

 

Ръст на реализацията - текущ растеж, защото това води до ръст на приходите дори при същия обем на трафика за търсене. Ако ресурсът вече има някакъв приличен трафик, може да си струва да започнете веднага с преобразуването, тъй като това работи с текущия трафик, без да се привличат допълнителни средства за реклама. Потребителското тестване помага много тук, за да видите и премахнете всички трудности, които потребителите могат да срещнат при използване на сайта. За целта можете да използвате например услугата Webvisor на Yandex, която е безплатна.

 

Post-analytics - точка на растеж, която ви позволява да определите посоката на прилагането на усилията и да направите само това, което дава максимален резултат. Изключването на неефективната работа от плана и стратегията за насърчаване ви спестява време и бюджет.

 

Практиката показва, че всеки проект има възможност да покаже значителен растеж поради проучването на една от изброените точки или тяхната комбинация. И в криза е време да се работи върху това. Успех!

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Това може да ви хареса