• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Защо често SMM /социалният маркетинг/, ползван в туристическите агенции НЕ дава резултат и често дори е с плачевен такъв?

Основният проблем, с който се сблъсква всеки е – пари се наливат, а резултат няма. В рекламата има едно просто правило – няма евтина или скъпа реклама, има доходоносна и недоходоносна /т.е. с възвращаемост и печалба или без/.

Най-приятният маркетинг е SMM /маркетингът в социалните мрежи/. Няма нищо по-приятно да постваш на бизнес страница снимки от различни туристически дестинации и да живееш са надеждата, че скоро ще завали към теб поток от туристи. Но при повечето далеч не се получава така.

Причините за това са няколко:

  • Не разбират или не знаят своята целева аудитория – какво им трябва на туристите, какво съдържание им е интересно?
  • Не разбират как да монетизират социалната мрежа, т.е. как конкретно да получат от нея конкретни заявки от клиенти, а не само лайкове и репостовеНе слагат точни и ясни призиви в постовете си
  • Не пускат дори минимална реклама на постовете си – т.е. целевата им аудитория просто не вижда какво публикуват
  • Правят го “за спорта” – слагат 2-3 хубави снимки с текст купи тур до …., резервирай сега, с отстъпка …., ранни записвания …. и мислят, че това е достатъчно, за да тръгнат клиентите към тях
  • Не създават съдържание, което “продава” тяхната експертност като тур агенти / тур оператори
  • Постват нередовно или според настроението си
  • Не отговарят на запитванията през месинджърите или отговарят след дни, когато клиентът вече е забравил дори, че е питал нещо


Накратко това са основните причини да не работи добре SMM в тур агенциите. Разбира се те важат и за много други браншове и могат да се приемат като своеобразен наръчник.

 

Защо често SMM не дава резултат?
5 (100%) 2 гласа

Това може да ви е интересно