Платена реклама във фейсбук – как да създавате страхотни реклами, които продават?

Съдържание

Taзи cтaтия e пyблиĸyвaнa oт външeн aвтop: Кирил Йовев /Кико/oт webselo.com.

kiril yovev

Кирил Йовев се подвизава в уеб повече от 12 години. Компетенциите му са в сферата на дигиталния маркетинг и продажбите, мениджмънта и уеб дизайна.

Консултирал е над 1000 клиенти през годините и е ръководил разработката на повече от 300 сайта за клиенти.

Управлявал е над 80 рекламни кампании за различни организации, включително и международни кампании.

В момента управлява webselo.com, мрежа от собствени сайтове, ръководи разработката на уеб проекти и помага на фирми да подобрят своя дигитален маркетинг.

Днес ще ни разкаже как да създавате страхотни реклами, които продават.


Няма съмнение, че FB е най-широко ползваната социална мрежа за платена фейсбук реклама. Като такава, тя предлага обилен избор от опции за рекламни формати за максимална гъвкавост при създаването на креативното съдържание – всичко трябва да бъде в тандем със съответните интереси на таргетираната аудитория и последните тенденции в онлайн пространството.


Тънкости при избора на подходящ рекламен формат

Рекламирайки във фейсбук, вие на практика се състезавате  за вниманието на идеалния клиент не само с вашите нишови конкуренти, но и с приятелите на приятелите ви и техните близки и прочее.

В крайна сметка, нечий лични снимки от Дубай или сватба винаги ще бъдат храна за размисли и страсти за доста хора.

А сега си представете, че трябва да се състезавате и с това, че и да плащате за импресии, кликове и прочее.


Но как човешкият мозък „разчита“ всичко това?

Фейсбук е визуална платформа, ето защо е важно да знаете как да създавате страхотни, мигновено привличащи вниманието графики и послания. Но тук съвсем не бива да пренебрегвате и препоръчителните размери и формати, които да паснат на вашата платена фейсбук реклама.

Силно ангажиращите изображения, и особено тези, които събуждат някаква емоция вътре в нас, могат да окажат сериозно влияние върху конверсионната ви фуния. И за разлика от текста (рекламното послание), графиката успява да предаде доста повече информация от думите, тъй като ни помага да визуализираме нещата по-добре.

Да не говорим, че потребителят отдавна е спрял да чете дума-по-дума рекламните послания дори полезните статии, които току-що е отворил, за да се разбере нещо повече за еди-какво си.

Той сканира, не чете, а по-скоро скролва и само минава набързо през „скелета“ на текста.

Точно заради това е важно да предоставим структура дори в рекламните послания, за да не изпускаме вниманието на потенциалния клиент.

Знаете ли, например, че мозъкът разчита „визуалното съдържание“ поне 60,000 пъти по-бързо от текстовото?

Това автоматично отговаря на въпроса защо са ви необходими силно ангажиращи графики, подкрепени със страхотно послание (и call-to-action, разбира се).

Обърнете внимание на рекламните типове + размери

fb tipove razmeri

Няма нищо по-досадно от това да видиш орязана, почти изкривена графика към реклама във фейбсук – плачевно, нали? Без значение каква е причината за този хаос, няма как да очаквате добри резултати от фейсбук кампанията си, ако не спазвате дори най-базовите препоръки от фейсбук откъм размери и рекламни типове, които са:

  • Единична снимка (Single Image Ad)
  • Единично видео (Single Video Ad)
  • Карузел формат (Carousel Ad)
  • Слайдшоу (Slideshow Ad)
  • Колекции

1. Кога да използвате единична снимка?

Single Image Ads са едни от най-базовите рекламни типове, които обаче са и доста ефективни и бързо въприемчави от страна на потребителя.

Предимство: подходящи са за всеки фейсбук Objective (цел), като изключим video views.


Технически специфики за
single ad image:

Препоръчителен размер: 1,200 х 628 pixels

Пропорции: 1.91:1

Дължина на текст: 90 символа

Дължина на заглавие: 25 символа

Дължина на описание към линка: 30 символа

2.  Кога да използвате единично видео?

Single Video Ads са именно това, което си представяте – стандартно видео, което стои там, където обикновено е основното изображение.

Предимство: форматът е страхотен, особено когато разполагате с авторски видеа тип „ползи от х продукт/услуга“, с които да предложите стойност на потенциалните си клиенти. Друго – повече от 45% от хората прекарват поне час в гледане на фейсбук видеа всяка седмица!

А това е поредната страхотна причина да се насочите към този рекламен формат, създавайки следващата си платена реклама във фейсбук.

Внимание: повечето видеа биват гледани без звук, затова е добре да помислите и за вкарване на utilizing captions. Не забравяйте, че при този рекламен видео формат не можете да качвате прекомерно дълги видеа с дължина над 240 минути за фейсбук и над 60 секунди за инстаграм фийда.

Ако сте готови да експериментирате с видео формата, следвайте препоръките на фейсбук, които и ние, webselo.com, подкрепяме с две ръце:

Видео формат: .mov or .mp4 are preferable

Пропорции: 16:9

Резолюция: at least 720p

(Max) Размер на файла 2.3 GB

Размер на основно изображение: 1,200 x 675 pixels (*пропорциите му трябват да паснат на тези на видео формата)

Текст:  90 символа макс

Заглавие:  25 символа

Описание на връзката:  30 символа

3.  Карузел: тънкости

fb carousel

Този рекламен формат ви позволява да показвате своите снимки или видеа във вид на “въртележка“, които лесно се сменят чрез натискане на стрелка. Особено полезен е за е-commerce бизнесите при необходимост от едновременно показване на повече продукти в една единична реклама.

Тук е важно да се отбележи, че колкото и страхотен да е този формат, имате ограничение откъм броя на продуктите, които ще се показват във вашата платена фейсбук реклама.

Максималният брой на изображения/видеа е 10, така че помислете добре кои да бъдат тези продукти, които имат най-голям шанс да бъдат забелязани, или още по-добре, кликнати, разгледани и закупени от потребителя.

Специфики:

Размер на изображение: 1,080 x 1,080 pixels

Пропорции (важи за снимки и видеа):: 1:1 (квадратни)

Текст: 90 символа макс

Заглавие: 40 символа макс

Описание на връзката: 20 символа

*Останалите видео спецификации като формат, резолюция и размери са същите, както и на единичните видео формати.

4.  Слайдшоу

fb slideshow

Друг чудесен рекламен формат, който все още не се използва у нас толкова често са слайдшоу рекламите. От практиката си сме видели, че тестовете понякога дават супер неочаквано добри резултати откъм ангажираност, дори продажби, особено на по-импулсивни, емоциални продукти.

Предимство: Различни са. Интересни са. Следователно, препоръчително е (особено за e-commerce бранша) да ги тествате. Слайдшоу рекламите могат да се съчетават с различни цели на кампанията с изключение на продуктовия каталог.

Специфики на формата:

Размер на изображение: 1,280 x 720 pixels

Пропорции: 16:9, 1:1, or 2:3

Текст: 90 символа

Заглавие: 25 символа

Текст към връзката: 30 символа

5.  Canvas

Canvas форматите изглеждат като обикновени единични изображения. Но в момента, в който потребителят кликне, пред него се разкрива „интерактивно платно“, с което да се ангажира. Макар и да звучи леко интрузивно, като ненадейно изкачаща реклама, потребителят може да „напусне“ платното по всяко време. Ако не сте правили досега реклами в Canvas формат, вероятно ще се затрудните поради по-особения х-р на формата.

Към момента е единствено наличен за мобилни устройства за следните objectives:

  • Буустване на пост
  • Повишаване на Brand Awareness
  • Разширяване на Reach
  • Събиране на Video views
  • Генериране на конверсии на сайта


Предимствата на canvas формата се крие в това, че позволява по-висока степен на креативност при създаването на рекламното послание във вашата фейсбук реклама.

6.  Колекции

fb kolekcii

С помощта на колекциите можете да персонализирате потребителския “instant experience” , което се отваря, когато някой се ангажира с него. Използвайте пространството, за да промотирате продукти от каталога си, да привличате нови потенциални клиенти, да представяте бранда си, или пък да ги окуражавате да посетят вашия онлайн магазин, сайт или приложение като следите активността с помощта на фейсбук пиксела.

Изберете ангажиращи вниманието Ad Images в 6 лесни стъпки

След като сте избрали и настроили рекламните формати е време да направите селекцията си от изображения. Но за да го направите трябва да си отговорите на един супер елементарен въпрос:

Какво превръща една обикновена снимка/картинка в страхотна и дори продаваща?

Приготвили сме 6 страхотни практики, които със сигурност ще ви улеснят в селектирането на подобни изображения.


Наблегнете на човешкото присъствие (щастливи хора + примерен бранд)

хора и бранд реклама

Имаме позитивна, чаровна дама, която приготвя домашен, здравословен портокалов сок (например).

Атмосферата е домашна, уютна, а посланието и графиката си пасват просто чудесно.

Дори от социална гледна точка, повечето от нас обичат да са сред отворени, позитивни хора, които са душата на компанията. Просто защото излъчват щастие и енергия, а тези две неща са заразни.

Аналогично е и с „истинските“ изображения, показващи щастливи, естествени хора, а не просто някакви геометрични форми и брутално набиващи се на очи цветови схеми. В крайна сметка всеки реагира на това, което е най-близко до неговата същност.

Отделно, прекомерното наслагване на текст върху графиките е не само лоша практика (не трябва да има повече от 20% текст върху изображението), но и ще ви излязат доста солено, а какво остава за каквото и да е ангажиране от страна на потребителя.

Това е идеята: да използвате контекстуално релевантни снимки/графики, които кореспондират с рекламното послание. В случая, това е постигнато без въобще потребителят да остава с впечатлението, че е „притиснат“ да харесва еди-коя си страница.

И обратно, лошо подбраната графика, макар и естествена, също няма да ви свърши никаква работа.

Ето го и доказателството, което случайно намерихме.
Не че изображението е ужасно, проблемът е, че е напълно неподходящо.

Каква връзка има с предлаганите 7 B2B стратегии, за които трябва да научим?

Това, което виждаме, е случайно подбрана сякаш снимка с 4 души и едно куче – не виждаме никаква релевантност с рекламното послание.

Не се страхувайте да бъдете креативни и директни или пък забавни

2v1

Митът за стоковите снимки

Ако фотографиите на сайта ви не вършат работа, можете да тествате с някоя стокова снимка (но релевантна!). Стоковите снимки са семпли, не крещят, не притискат потребителя да извърши някакво действие макар да има призив за такова. Въпросът е да успеете да наместите така нещата, че всичко да изглежда добре, да има отношение към посланието и продукта, който рекламирате.


Твърде сложно ли ви се струва всичко това?

Ние можем да ви съдействаме – изпратете запитване на marketing@webselo.com и с радост ще обсъдим стратегии за развитието на онлайн присъствието и на вашия бизнес.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

tik tok advertising seoconsult

Платена реклама в TikTok: защо и кой има нужда

Един от начините за оптимизиране на рекламните бюджети е търсенето на нови ефективни канали с ниска конкуренция и платежоспособна аудитория. През последните години рекламодателите започнаха

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги