• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

Локалното SEO е оптимизация на сайт за потребителско търсене от конкретен географски регион. Най-често се прилага за сайтовете на онези фирми или организации, които потребителите търсят в определен град или регион, като например: „къде да си направя прическа“, „къде да отидат на бизнес обяд“, „къде правят вкусно кафе“ и т.н. Базирано на местоположението SEO помага на собствениците на фирми да намерят повече нови клиенти. Това е стратегия за оптимизация на търсачките, която помага да се постигнат високи позиции в резултатите от търсенето за геозависими заявки - където е посочен градът, регионът или само местоположението на потребителя.

Изисква много по-малко време, много по-малко вложения и в този тип оптимизация конкуренцията е в пъти по-малка!

 

Какво включва локалното SEO:

* адрес на фирмата в различни части на сайта
* добавяне на сайта в Google My Business
* добавяне към онлайн карти и гео услуги
* регистрация в местни директории и каталози

Успехът в промотирането на регионален бизнес зависи до голяма степен от local SEO. Познавайки тенденциите и принципите на оптимизация, свързани с локалното търсене, локалното seo днес се превръща в приоритетна маркетингова насока - както за електронната търговия, така и за офлайн компаниите. Средно половината от всички търсения в търсачките, са локални заявки. Например в Гугъл техният дял е 46% от общия брой на всички посещения.

локално seo в google
Местното SEO включва не само заявки, указващи региона или със спецификацията на региона, но и формулировка, съдържаща „до мен“, „най-близкият“ и др. Когато потребителите се обърнат към Google с информация от този характер, те достигат до най-добрите резултати на местните компании. Следователно борбата за регионално позициониране се превърна в приоритет за местния бизнес.

 

Популяризиране на уебсайтове в Google Maps (Google My Business)

През последните няколко години става все по-трудно да рекламирате сайт в Google Maps самостоятелно, тъй като конкуренцията нарасна значително.
Основният трафик в гугъл мапс идва само от първите три места. Разбира се, броят резултати може да варира в зависимост от геолокацията, но това не променя фактите.

Google има и собствена директория от организации - това е приложението Google My Business (GMB). Регистрацията в него е безплатна и позволява на системата да контролира показването на фирмената информация в услугите на Google - главно в карти и в резултатите от търсенето. GMB е нещото, което определено трябва да имате, ако вашият бизнес е офлайн и обвързан с конкретен регион. Интеграцията с каталога е достъпна и за електронна търговия, но за това компанията трябва да има физически офис или търговска точка.

локален резултат в google maps

Фактори за класиране в локалното SEO. Схеми за оптимизация

Наличието на "потвърден" бизнес НЕ гарантира включване по подразбиране в блока с резултати от GMB. Както при глобалното търсене, тук работят фактори за класиране. На първо място е уместност - доколко картата съответства на същността на потребителската заявка. Приоритет на класирането се дава на организации с високи вътрешни оценки и положителни отзиви. Местоположението също играе важна роля - Google взема предвид местоположението на потребителя и предлага избор от най-близко разположените обекти.

От гледна точка на оптимизацията при работа с Google My Business е подходящо да се съсредоточим върху следните аспекти:
google review* Използвайте в описанията НЧ търсения с директно въвеждане. Периодично актуализирайте информацията.
* Работете с отзиви. Собственикът на акаунта трябва да мотивира аудиторията да пише отзиви и не забравяйте да отговаряте на отрицателните такива. Забравете да пишете фалшиви рецензии.
* Високият организационен рейтинг е друг важен фактор за класиране в GMB блока. Както в случая с отзивите, тук е по-добре да не мислите за фалшификации.

 

Локален линкбилдинг

Същността тук е, че връзките към популяризирания уебсайт ще насочват трафика към целевия ресурс, което ще увеличи стойността му за търсачката.
Но за много SEO специалисти настройката и изграждането на връзки се превръщат в рутинен процес, по време на който те просто купуват възможно най-много връзки, без да обръщат внимание на тяхното качество. И това е огромна грешка, защото некачествените връзки няма да дадат желания резултат, отнемайки много време и голяма част от бюджета.

Локалното популяризиране на уебсайтове, както и всяко друго, изисква висококачествена линк маса за постигане на желаните резултати. Следователно връзката трябва да съответства на възможно най-много от тези фактори:
* да са от уебсайт със същата локация, където се намира вашата целева аудитория
* да са от ресурс, чиято тема отговаря на вашата ниша
* да ви носят подходящ трафик (т.е. посетители, които могат да станат клиенти)
* да изградите репутация на вашата марка

 

Помолете за отзив

Сайтове като Google, Yelp и много други, в допълнение към основната си функционалност, също ви позволяват да оставяте отзиви. Отзивите са едно от най-ценните инструменти на търговците и могат драматично да променят ситуацията на различни етапи от фунията за продажби.

Лесно е да помолите доволни клиенти да ви дадат оценка и да напишат отзив. Просто трябва да го направите. Ако наистина са харесали услугата ви, няма да се налага да ги убеждавате дълго. Помислете за ползите, които това ще донесе на вашия бизнес и помолете клиентите си да оставят отзив в замяна на подарък или ваучер с отстъпка при следващо ползване на услугата ви.

 

Цена на услугата

Цената зависи от нишата на самия бизнес (дали е силно конкурентна) и за кой град или градове става въпрос. За конкретна оферта може да ни пишете на info@seoconsult.bg

Оценете ни

0 / 5

Your page rank: