Чатбот във Facebook – 3 важни промени след 15.01.2020

Съдържание

Веднага след нова година, Facebook ни готви още една „изненада“ – нова политика за платформата Messenger. Все още има време за подготовка на чатбота и както се казва: “предупреден – значи въоръжен”.

Какво ново:

  1. Съобщения от типа “follow-up message” по правилото 24 + 1 повече няма да има.
  2. Абонаментните съобщения (subscription messaging) ще бъдат достъпни само за страници с бизнес новини, регистрирани във Facebook. Повече подробности тук.
  3. Броят на маркерите (таговете) за съобщения се намаля от 17 на 4.

Какво означава това за вас и какво да направите с него?

Промени в правилото „24 + 1“

* Досега, когато потребител за първи път ви пише в Messenger, можете да му изпратите съобщения с търговско съдържание в рамките на 24 часа. И ако потребителят не е отговорил, тогава имате право да му изпратите друго напомнящо „последващо съобщение“ 24 часа след първото.
* След 15.01.2020 можете да изпращате търговско съдържание до потребителя в рамките на 24 часа след първото взаимодействие, но последващото съобщение вече не е достъпно.

Абонаментни съобщения

Абонаментният бюлетин вече е само за страници с новини, които са регистрирани във Facebook. За съжаление на всички останали бизнеси, тази опция вече не е налична. Между другото, дори да имате новинарска компания, регистрацията вече е достъпна само на английски, испански, френски, немски, холандски и италиански (на български няма). Регистрацията е налична в бизнес мениджъра.

Тагове за съобщения

Броят на маркерите за съобщения е намален от 17 на 4. Налични остават само:

Confirmed Event Update: Използва се за уведомяване на абонатите за промени и напомняне за събития, за които са се регистрирали. Също така и за потвърждаване на предстояща резервация, известия за промени в графика и т.н. Забранено е изпращането с тези маркери: съобщения, изпращани до хора, които не са се регистрирали за събития, съобщения с информация за минали събития, както и рекламни съобщения, включително промоции, продажби, отстъпки, купони и т.н. Проучванията, анкетите и исканията за обратна връзка също са забранени.

Post-Purchase Update: Този маркер е за комуникация след направена покупка. Ползва се, за да потвърдите покупката, доставката и проследяването на актуализации, както и известия за доставка. В допълнение, известия за плащане или отказано плащане. Забранено за изпращане на съобщения с този маркер са съобщения за продажби или кръстосани продажби. Както и рекламни съобщения, включително промоции, продажби, отстъпки, купони и т.н. Проучванията, анкетите и исканията за обратна връзка са забранени.

Account Update: Този маркер е предназначен да уведомява клиентите за промени в акаунти. Също и за напомняния, че сметката трябва да бъде платена, за подозрителна активност в акаунта и т.н. Забранено за изпращане на съобщения с този маркер са: дублиращи се съобщения с известия и напомняния. Както и рекламни съобщения, включително промоции, продажби, отстъпки, купони и т.н. Проучванията, анкетите и исканията за обратна връзка са забранени.

Human Agent: Този маркер е предназначен за изпращане на нетърговски съобщения, които лично сте въвели ръчно за вашите клиенти в рамките на седем дни след последното му съобщение. Автоматичното изпращане и чатбот са забранени тук. Съобщенията, които не са свързани с темата за кореспонденцията, също са забранени. Този маркер все още е в бета версия.

Съобщения без тези тагове, няма да бъдат изпращани след 15 януари 2020г.!

Какво да правите с цялото това “щастие”?

  1. Прегледайте всичките си автоматизирани списъци. Чатботът трябва да изпраща търговско съдържание на абонатите само в рамките на 24 часа, след последното им взаимодействие със страницата ви в Messenger. Добавете подходящи маркери в съобщенията, които се изпращат след 24 часа в бюлетини, “фунии” и т.н. Не забравяйте, че всеки път, когато потребителят взаимодейства с бота, той отново стартира правилото за 24 часа. Не е необходимо да добавяте маркери към съобщения, които се вписват в правилото „24 часа“.
  2. Ако абонатите не са се свързали с вас в Messenger след 24 часа, можете да им изпращате съобщения, като използвате само един от трите маркера. Ако не сте намерили подходящ маркер, тогава можете да изпращате само с помощта на рекламни съобщения в рекламния мениджър, като целта на рекламната кампания е „Съобщения“. Рекламните съобщения могат да съдържат търговско съдържание, без да се спазват правилото „24 часа“.
  3. Можете да напомняте и мотивирате потребителите да възобновят кореспонденцията след 24 часа, като интегрирате имейл и SMS списъци в своите стратегии, като добавите връзка към Messenger, където чат ботът е конфигуриран. Вместо да изпращате чрез чатбот, създайте електронна поща и SMS разпространение.

Какво да правите със събитията?

Ако провеждате събития, можете да използвате маркера CONFIRMED_EVENT_UPDATE, за да изпратите съобщение само на тези абонати, които са се регистрирали за него с помощта на чатбота. Тоест, ще трябва да потвърдите факта на регистрация, например като използвате маркера в съобщението. Когато създавате бюлетин, не забравяйте да добавите този маркер в насочването.

Какви съобщения могат да бъдат изпращани?

  • уведомяване за промени в събитието (дата, час, място и т.н.)
  • напомняне за събитието, за което са се регистрирали потребителите

Какви съобщения е забранено да се изпращат?

  • съобщения до хора, които не са се регистрирали за събитието
  • съобщения с информация за минали събития
  • рекламни съобщения, включително промоции, продажби, отстъпки, купони и др.
  • анкети и искания за обратна връзка

Съобщенията, които все още са под въпрос /т.е. Facebook не е дал точно обяснение/:

  • съобщения с връзки до запис в уебинар
  • серия писма за събития, които продължават повече от един ден

Изводи:

  • заложете на бързата комуникация с абонатите в рамките на денонощното правило
  • ако бюлетинът е важен елемент от вашата стратегия за продажби, тогава създайте бюлетин за електронна поща или изберете друг вариант, който да поддържа този бюлетин “жив”
  • маркетинг фунията продължава да е от значение при продажбите и през 2020г.


Ако имате мнение или въпроси по разгледаните въпроси, ще се радвам да ги споделите в коментарите!

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги