Google Spam Update: Анализ на алгоритъма, какво се е променило и трябва ли си да се притеснявате

google spam update

Google Spam Update: Анализ на алгоритъма, какво се е променило и трябва ли си да се притеснявате


На 23 юни Google обяви старта на актуализация на т.нар „спам ъпдейт“ – алгоритъм, отговорен за борбата със спама.
Кой трябва да се притеснява и как да не губите позиции след подобни актуализации?

Самото съобщение не съдържа подробна информация за това кой спам точно ще се отчита в тази актуализация. Google остави само връзка към статия за борба със спама.

google спам ъпдейт

 

По-късно споделихa още една връзка към правилата относно съдържанието в търсенето на Google. Настоящата статия е съвкупност от подходяща информация от всички документи на Google за това как една търсачка се справя с уеб спама.

 

Какво се счита за спам в търсачките?

За уеб спам се считат всякакви техники за заблуда на търсачката и потребителите, с цел осигуряване на приходи или кражба на лични данни с по-нататъшно осигуряване на приходи. Това включва:

  1. Създаване на фишинг и други измамни сайтове
  2. Инсталиране на вируси
  3. Дорове (doorways) и съмнителни пренасочвания
  4. Автоматично генерирано съдържание, богато на ключови думи
  5. Скрит текст
  6. Продажба на линкове
  7. Досадни рекламни елементи
  8. Злоупотреба с микро маркирането
  9. Участие в схеми за обмен на връзки
  10. Публикуване на копирано съдържание

 

Всичко това го имаше и преди, но какво се промени?

Търсачките наистина се борят с уеб спама от години. Но в момента изкуственият интелект и машинното обучение се развиха много, което помага за по-ефективното идентифициране на спама. Освен това алгоритмите против спам са вградени в различните етапи от търсенето. Google използва „интелигентен механизъм за борба със спама“.

  1. Класификаторите на Google откриват спама на етап обхождане и по-голямата част от него не се допуска в индекса. Това се отнася както за онези страници, за които търсачката узнава чрез линкове, така и за тези от Sitemap или Google Search Console.
  2. Вторият ешелон на антиспама работи с индексирани страници и ако спамът бъде автоматично открит, предотвратява появата му в най-добрите резултати от търсенето. Той използва AI и филтрира 99% от спама.
  3. Останалият спам може да бъде филтриран на третия етап вече ръчно, с помощта на специално обучени оценители (т.нар. ръчни санкции).

С други думи, архитектурата на алгоритъма се е променила, плюс AI е свързан с работата. Между другото, инструментите за мониторинг на SERP не регистрират големи промени в него.

Изглежда, че всички актуализации от юни са силно свързани. Един от сигналите в актуализацията на Google Page Experience е „безопасно сърфиране“, което пряко се отнася до точките, описани от Google под връзката в съобщението за актуализация на спам.


Кой трябва да се притеснява?

На първо място, актуализацията преследва безопасността на потребителите и е насочена към измамни действия, които често се използват от хакери и т.нар. „черни оптимизатори“, които разбиват сайтове и поставят връзки, създават дорове и измамно съдържание. Ако не сте част от групата на такива уебмастъри, тогава няма място за притеснение. Най-вероятно нищо няма да се промени за вас.

Все пак трябва да прегледате съдържанието и стратегиите за линкболдинг, да извършите одит на рекламните елементи и партньорите. И за да останете винаги в ТОП, създавайте съдържание за потребителите, а не за търсачките.

Ако има някакви промени свързани с Google Spam Update, ще ви информираме веднага 🙂

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *