Факторът авторство в SEO: как да го внедрим правилно в сайта

google e-a-t seo consult


Много сайтове имат уникално съдържание, защитено с авторски права, но не във всички сайтове са извършени действия по маркирането му.
Нека разберем целесъобразността на задачата и въпросите по-нататък.

1. Факторът авторство в SEO

Наличието на авторски материал в сайта и правилната маркировка, влияят върху класирането в търсачките. Това е заключението, до което са стигнали оптимизаторите, популяризиращи сайтове в темите: YMYL (Your Money or Your Life).

Повече за този фактор ще намерите в официалната документация тук. Секцията, в която се споменава, се нарича Research on the Reputation of the Website or Creator of the Main Content.Според директивите трябва да проверявате самоличността на автора не само на сайта, но и на алтернативни източници.С високо ниво на доверие се ползват: журналисти, блогъри, собственици на канали и общественици.Има теми, в които авторството е важен сигнал.

Google казва следното: „Ако собственикът на сайта иска да изгради доверие в ресурса си от страна на потребителите, създаването на такива страници е добър начин да направи това.“

По-специално това се отнася за новинарски сайтове и ресурси, които публикуват съдържание на теми YMYL.Отсъствието на автор не е задължително, но може да доведе до намаляване на позициите в резултатите от търсенето.

author-authority-seo-negative-ranking

Списък на темите в Your Money or Your Life:

  • Новини и събития. Категорията включва теми като международни събития, бизнес, наука, политика, технологии и други подобни. Теми като начин на живот, забавления, спорт и други подобни не са включени;
  • Гражданско право, правителство и закони. Например: информация за избори, правителство и държавни институции, социални услуги и правни въпроси. Правните въпроси включват например: развод, попечителство над деца, завещания и т.н.
  • Финанси. Темите на финансите включват следните области: данъци, заеми, инвестиции, застраховане и банки
  • Покупки. Например онлайн магазини и сайтове с отзиви за продукти и/или услуги
  • Здравето и безопасността. Тази категория обобщава теми като медицина, болници и лекарства
  • Общности. Какво се има предвид под „общности“? Това се отнася до сайтове на общността, които се основават на религия, възраст, етническа принадлежност, сексуална ориентация и полова идентичност
  • Други. Включва други теми: недвижими имоти, търсене на работа, фитнес, храна и други

В оригинала:

google-general-guidelines-ymyl

Споменавания в патенти

Има патент на алгоритъм, който ви позволява да определите автора на съдържанието. Предизвикателството е да се определи автентичността на автора на съдържанието. Проверката се извършва автоматично. Линк – Generating author vectors. Идеята е да се идентифицира авторът чрез анализ на текста за показатели за качество и стил.Алгоритъмът може да определи дали текстът наистина принадлежи на експерта, посочен като автор.
author-authority-seo-analyze

В резултат на това алгоритъмът може да присвоява авторство на материали, ако авторът не е посочен. Така че SEO трябва да направи маркирането на атрибуцията. Как да изпълните задачата правилно?

2. Как да маркирате авторството в сайта?

  • Създайте отделни страници за авторите, в които да посочите опита им
  • Добавете автор/и към страниците с уникално съдържание
  • Използвайте структурирани данни за маркиране (schema.org)

Да разгледаме всяка съпка подробно:

Стъпка 1 – създайте авторски страници на сайта

На сайта трябва да се създаде отделна страница за всеки автор. На страницата на автора трябва да се постави следното:

  • Снимка
  • Образование
  • Позиция/Длъжност
  • Връзки към социалните му профили
  • Документи и награди, потвърждаващи че са експерти

В title трябва да включва името на автора и специализацията.Оптимално е, в техните профили в Twitter и Facebook броят фенове да е значителен.Ако авторът е наистина експерт, то той ще е абониран в тематични общности.Оптимално е, ако страницата съдържа автобиография от професионалната биография на автора.

Стъпка 2 – добавяне на автор към уникални страници със съдържание

google-general-guidelines-profile
На страници с уникални материали трябва да поставите линк към страницата на автора.

Стъпка 3 – добавяне на структурирани данни към страници

author-authority-seo-markup
Как да изпратя информация за автора на търсачката? В документацията на схемата има специален тип маркиране.
Връзка към документацияPerson и пример за маркиране в сайта indexoid:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "Person",
"name": "Dmytro Ugnichenko",
"url": "https://indexoid.com",
"image": "https://indexoid.com/founder.jpg",
"sameAs": [
"https://www.facebook.com/dmytrx",
"http://twitter.com/ugnichenko",
"https://www.youtube.com/channel/UCnYE7CDNDYmIqVPxtRW_zUw"
],
"jobTitle": "Founder",
"worksFor": {
"@type": "Organization",
"name": "Indexoid.com"
} 
}
</script>

Инструментът за създаване на маркиране е Schema Person Generator. Услугата е безплатна.

Допълнително: Страница с автор в Knowledge graph

В идеалния случай авторът трябва да присъства в колоната със знания на Google:
google knowledge graph

Как да добавите автора към knowledge graph? Решението се крие в свързването с обект, който вече е в тази графa. Това може да бъде конференция, общност или събитие, в които авторът е участвал. Няма други опции за добавяне към графиката. Отговорът на Google по този въпрос е:

author-authority-seo-knowledge


Какво да правим с генерирано от потребителите съдържание?

Google: „Като цяло Google не прави разлика между съдържание, написано от вас, и съдържание, създадено от вашите потребители. Ако публикувате нещо на вашия сайт, трябва да го третирате като съдържание, което бихте искали да видите публикувано. И това ще използваме за класиране. Все пак това е вашият сайт, нали?“

Ето защо, ако имате доста голямо количество генерирано от потребителите съдържание, уверете се, че отговаря на вашите стандарти. Ако сайтът хоства генерирано от потребителите съдържание, тогава е хубаво всеки потребител трябва да има авторска страница на сайта.

Констатации

Алгоритъмът на търсачката дава предпочитание на съдържание, написано от експерти в нишата. Авторите трябва да имат потвърдено ниво на експертност, да бъдат признати експерти в нишата.Има набор от теми в Your Money or Your Life, в които присъствието на автор е задължителен. Пълен списък с темите е даден по-горе.

За сайтове, които не са от YMYL теми, е разрешен автор с опит и не се изисква доказателство за авторитет.

Каква работа трябва да се свърши? Създайте авторски страници на сайта. На страниците трябва да се постави следната информация:

  • Текст, който сигнализира за експертиза
  • Връзки към авторските профили в социалните мрежи

Отделни авторски страници също трябва да бъдат създадени в случай на публикуване на публикации за  гости, тъй като търсачката не маркира съдържанието като официално и като гост.На страниците с материали с авторски права трябва да поставяте връзки към страниците на авторите.

И накрая, добавете структурирани данни към страниците.Крайния успех се състои от малки победи. Има много фактори за класиране. Използването на авторството няма да реши всички проблеми с промоцията, но ще отговори на част от въпроса по темата за Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness фактори.

author-authority-seo-ranking
Ако имате някакви въпроси по темата, пишете в коментарите. Темата е много голяма и не можем да я обхванем само в една статия. В последно време добре се класира и схемата reviwed – т.е. виже може да не сте авторитетен специалист, да напишете статия и някой авторитетен да ви я провери. Тогава освен вие като автор, се добавя и reviwed by и така пак става trust за Гугъл.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
blank
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги