Факторът авторство в SEO: как да го внедрим правилно в сайта

  • Начало / SEO / Факторът авторство в…
google e-a-t seo consult

Факторът авторство в SEO: как да го внедрим правилно в сайта


Много сайтове имат уникално съдържание, защитено с авторски права, но не във всички сайтове са извършени действия по маркирането му.
Нека разберем целесъобразността на задачата и въпросите по-нататък.

1. Факторът авторство в SEO

Наличието на авторски материал в сайта и правилната маркировка, влияят върху класирането в търсачките. Това е заключението, до което са стигнали оптимизаторите, популяризиращи сайтове в темите: YMYL (Your Money or Your Life).

Повече за този фактор ще намерите в официалната документация тук. Секцията, в която се споменава, се нарича Research on the Reputation of the Website or Creator of the Main Content. Според директивите трябва да проверявате самоличността на автора не само на сайта, но и на алтернативни източници. С високо ниво на доверие се ползват: журналисти, блогъри, собственици на канали и общественици. Има теми, в които авторството е важен сигнал.

Google казва следното: „Ако собственикът на сайта иска да изгради доверие в ресурса си от страна на потребителите, създаването на такива страници е добър начин да направи това.“

По-специално това се отнася за новинарски сайтове и ресурси, които публикуват съдържание на теми YMYL. Отсъствието на автор не е задължително, но може да доведе до намаляване на позициите в резултатите от търсенето.

author-authority-seo-negative-ranking

Списък на темите в Your Money or Your Life:

  • Новини и събития. Категорията включва теми като международни събития, бизнес, наука, политика, технологии и други подобни. Теми като начин на живот, забавления, спорт и други подобни не са включени;
  • Гражданско право, правителство и закони. Например: информация за избори, правителство и държавни институции, социални услуги и правни въпроси. Правните въпроси включват например: развод, попечителство над деца, завещания и т.н.
  • Финанси. Темите на финансите включват следните области: данъци, заеми, инвестиции, застраховане и банки
  • Покупки. Например онлайн магазини и сайтове с отзиви за продукти и/или услуги
  • Здравето и безопасността. Тази категория обобщава теми като медицина, болници и лекарства
  • Общности. Какво се има предвид под „общности“? Това се отнася до сайтове на общността, които се основават на религия, възраст, етническа принадлежност, сексуална ориентация и полова идентичност
  • Други. Включва други теми: недвижими имоти, търсене на работа, фитнес, храна и други

В оригинала:

google-general-guidelines-ymyl

Споменавания в патенти

Има патент на алгоритъм, който ви позволява да определите автора на съдържанието. Предизвикателството е да се определи автентичността на автора на съдържанието. Проверката се извършва автоматично. Линк – Generating author vectors. Идеята е да се идентифицира авторът чрез анализ на текста за показатели за качество и стил. Алгоритъмът може да определи дали текстът наистина принадлежи на експерта, посочен като автор.
author-authority-seo-analyze

В резултат на това алгоритъмът може да присвоява авторство на материали, ако авторът не е посочен. Така че SEO трябва да направи маркирането на атрибуцията. Как да изпълните задачата правилно?

2. Как да маркирате авторството в сайта?

  • Създайте отделни страници за авторите, в които да посочите опита им
  • Добавете автор/и към страниците с уникално съдържание
  • Използвайте структурирани данни за маркиране (schema.org)

Да разгледаме всяка съпка подробно:

Стъпка 1 – създайте авторски страници на сайта

На сайта трябва да се създаде отделна страница за всеки автор. На страницата на автора трябва да се постави следното:

  • Снимка
  • Образование
  • Позиция/Длъжност
  • Връзки към социалните му профили
  • Документи и награди, потвърждаващи че са експерти

В title трябва да включва името на автора и специализацията. Оптимално е, в техните профили в Twitter и Facebook броят фенове да е значителен. Ако авторът е наистина експерт, то той ще е абониран в тематични общности. Оптимално е, ако страницата съдържа автобиография от професионалната биография на автора.

Стъпка 2 – добавяне на автор към уникални страници със съдържание

google-general-guidelines-profile
На страници с уникални материали трябва да поставите линк към страницата на автора.

Стъпка 3 – добавяне на структурирани данни към страници

author-authority-seo-markup
Как да изпратя информация за автора на търсачката? В документацията на схемата има специален тип маркиране.
Връзка към документация Person и пример за маркиране в сайта indexoid:

<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "https://schema.org/",
  "@type": "Person",
  "name": "Dmytro Ugnichenko",
  "url": "https://indexoid.com",
  "image": "https://indexoid.com/founder.jpg",
  "sameAs": [
    "https://www.facebook.com/dmytrx",
    "http://twitter.com/ugnichenko",
    "https://www.youtube.com/channel/UCnYE7CDNDYmIqVPxtRW_zUw"
  ],
  "jobTitle": "Founder",
  "worksFor": {
    "@type": "Organization",
    "name": "Indexoid.com"
  } 
}
</script>

Инструментът за създаване на маркиране е Schema Person Generator. Услугата е безплатна.

Допълнително: Страница с автор в Knowledge graph

В идеалния случай авторът трябва да присъства в колоната със знания на Google:
google knowledge graph

Как да добавите автора към knowledge graph? Решението се крие в свързването с обект, който вече е в тази графa. Това може да бъде конференция, общност или събитие, в които авторът е участвал. Няма други опции за добавяне към графиката. Отговорът на Google по този въпрос е:

author-authority-seo-knowledge


Какво да правим с генерирано от потребителите съдържание?

Google: „Като цяло Google не прави разлика между съдържание, написано от вас, и съдържание, създадено от вашите потребители. Ако публикувате нещо на вашия сайт, трябва да го третирате като съдържание, което бихте искали да видите публикувано. И това ще използваме за класиране. Все пак това е вашият сайт, нали?“

Ето защо, ако имате доста голямо количество генерирано от потребителите съдържание, уверете се, че отговаря на вашите стандарти. Ако сайтът хоства генерирано от потребителите съдържание, тогава е хубаво всеки потребител трябва да има авторска страница на сайта.

Констатации

Алгоритъмът на търсачката дава предпочитание на съдържание, написано от експерти в нишата. Авторите трябва да имат потвърдено ниво на експертност, да бъдат признати експерти в нишата. Има набор от теми в Your Money or Your Life, в които присъствието на автор е задължителен. Пълен списък с темите е даден по-горе.

За сайтове, които не са от YMYL теми, е разрешен автор с опит и не се изисква доказателство за авторитет.

Каква работа трябва да се свърши? Създайте авторски страници на сайта. На страниците трябва да се постави следната информация:

  • Текст, който сигнализира за експертиза
  • Връзки към авторските профили в социалните мрежи

Отделни авторски страници също трябва да бъдат създадени в случай на публикуване на публикации за  гости, тъй като търсачката не маркира съдържанието като официално и като гост. На страниците с материали с авторски права трябва да поставяте връзки към страниците на авторите.

И накрая, добавете структурирани данни към страниците. Крайния успех се състои от малки победи. Има много фактори за класиране. Използването на авторството няма да реши всички проблеми с промоцията, но ще отговори на част от въпроса по темата за Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness фактори.

author-authority-seo-ranking
Ако имате някакви въпроси по темата, пишете в коментарите. Темата е много голяма и не можем да я обхванем само в една статия. В последно време добре се класира и схемата reviwed – т.е. виже може да не сте авторитетен специалист, да напишете статия и някой авторитетен да ви я провери. Тогава освен вие като автор, се добавя и reviwed by и така пак става trust за Гугъл.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *