Много сайтове имат уникално съдържание, защитено с авторски права, но не във всички сайтове са извършени действия по маркирането му.Нека разберем целесъобразността на задачата и въпросите по-нататък.
1. Факторът авторство в SEO
Наличието на авторски материал в сайта и правилната маркировка, влияят върху класирането в търсачките. Това е заключението, до което са стигнали оптимизаторите, популяризиращи сайтове в темите: YMYL (Your Money or Your Life).
Повече за този фактор ще намерите в официалната документация тук. Секцията, в която се споменава, се нарича Research on the Reputation of the Website or Creator of the Main Content.Според директивите трябва да проверявате самоличността на автора не само на сайта, но и на алтернативни източници.С високо ниво на доверие се ползват: журналисти, блогъри, собственици на канали и общественици.Има теми, в които авторството е важен сигнал.
Google казва следното: „Ако собственикът на сайта иска да изгради доверие в ресурса си от страна на потребителите, създаването на такива страници е добър начин да направи това.“
По-специално това се отнася за новинарски сайтове и ресурси, които публикуват съдържание на теми YMYL.Отсъствието на автор не е задължително, но може да доведе до намаляване на позициите в резултатите от търсенето.
Списък на темите в Your Money or Your Life:
- Новини и събития. Категорията включва теми като международни събития, бизнес, наука, политика, технологии и други подобни. Теми като начин на живот, забавления, спорт и други подобни не са включени;
- Гражданско право, правителство и закони. Например: информация за избори, правителство и държавни институции, социални услуги и правни въпроси. Правните въпроси включват например: развод, попечителство над деца, завещания и т.н.
- Финанси. Темите на финансите включват следните области: данъци, заеми, инвестиции, застраховане и банки
- Покупки. Например онлайн магазини и сайтове с отзиви за продукти и/или услуги
- Здравето и безопасността. Тази категория обобщава теми като медицина, болници и лекарства
- Общности. Какво се има предвид под „общности“? Това се отнася до сайтове на общността, които се основават на религия, възраст, етническа принадлежност, сексуална ориентация и полова идентичност
- Други. Включва други теми: недвижими имоти, търсене на работа, фитнес, храна и други
В оригинала:
Споменавания в патенти
Има патент на алгоритъм, който ви позволява да определите автора на съдържанието. Предизвикателството е да се определи автентичността на автора на съдържанието. Проверката се извършва автоматично. Линк – Generating author vectors. Идеята е да се идентифицира авторът чрез анализ на текста за показатели за качество и стил.Алгоритъмът може да определи дали текстът наистина принадлежи на експерта, посочен като автор.
В резултат на това алгоритъмът може да присвоява авторство на материали, ако авторът не е посочен. Така че SEO трябва да направи маркирането на атрибуцията. Как да изпълните задачата правилно?
2. Как да маркирате авторството в сайта?
- Създайте отделни страници за авторите, в които да посочите опита им
- Добавете автор/и към страниците с уникално съдържание
- Използвайте структурирани данни за маркиране (schema.org)
Да разгледаме всяка съпка подробно:
Стъпка 1 – създайте авторски страници на сайта
На сайта трябва да се създаде отделна страница за всеки автор. На страницата на автора трябва да се постави следното:
- Снимка
- Образование
- Позиция/Длъжност
- Връзки към социалните му профили
- Документи и награди, потвърждаващи че са експерти
В title трябва да включва името на автора и специализацията.Оптимално е, в техните профили в Twitter и Facebook броят фенове да е значителен.Ако авторът е наистина експерт, то той ще е абониран в тематични общности.Оптимално е, ако страницата съдържа автобиография от професионалната биография на автора.
Стъпка 2 – добавяне на автор към уникални страници със съдържание
На страници с уникални материали трябва да поставите линк към страницата на автора.
Стъпка 3 – добавяне на структурирани данни към страници
Как да изпратя информация за автора на търсачката? В документацията на схемата има специален тип маркиране.
Връзка към документацияPerson и пример за маркиране в сайта indexoid:
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "Person",
"name": "Dmytro Ugnichenko",
"url": "https://indexoid.com",
"image": "https://indexoid.com/founder.jpg",
"sameAs": [
"https://www.facebook.com/dmytrx",
"http://twitter.com/ugnichenko",
"https://www.youtube.com/channel/UCnYE7CDNDYmIqVPxtRW_zUw"
],
"jobTitle": "Founder",
"worksFor": {
"@type": "Organization",
"name": "Indexoid.com"
}
}
</script>
Инструментът за създаване на маркиране е Schema Person Generator. Услугата е безплатна.
Допълнително: Страница с автор в Knowledge graph
В идеалния случай авторът трябва да присъства в колоната със знания на Google:
Как да добавите автора към knowledge graph? Решението се крие в свързването с обект, който вече е в тази графa. Това може да бъде конференция, общност или събитие, в които авторът е участвал. Няма други опции за добавяне към графиката. Отговорът на Google по този въпрос е:
Какво да правим с генерирано от потребителите съдържание?
Google: „Като цяло Google не прави разлика между съдържание, написано от вас, и съдържание, създадено от вашите потребители. Ако публикувате нещо на вашия сайт, трябва да го третирате като съдържание, което бихте искали да видите публикувано. И това ще използваме за класиране. Все пак това е вашият сайт, нали?“
Ето защо, ако имате доста голямо количество генерирано от потребителите съдържание, уверете се, че отговаря на вашите стандарти. Ако сайтът хоства генерирано от потребителите съдържание, тогава е хубаво всеки потребител трябва да има авторска страница на сайта.
Констатации
Алгоритъмът на търсачката дава предпочитание на съдържание, написано от експерти в нишата. Авторите трябва да имат потвърдено ниво на експертност, да бъдат признати експерти в нишата.Има набор от теми в Your Money or Your Life, в които присъствието на автор е задължителен. Пълен списък с темите е даден по-горе.
За сайтове, които не са от YMYL теми, е разрешен автор с опит и не се изисква доказателство за авторитет.
Каква работа трябва да се свърши? Създайте авторски страници на сайта. На страниците трябва да се постави следната информация:
- Текст, който сигнализира за експертиза
- Връзки към авторските профили в социалните мрежи
Отделни авторски страници също трябва да бъдат създадени в случай на публикуване на публикации за гости, тъй като търсачката не маркира съдържанието като официално и като гост.На страниците с материали с авторски права трябва да поставяте връзки към страниците на авторите.
И накрая, добавете структурирани данни към страниците.Крайния успех се състои от малки победи. Има много фактори за класиране. Използването на авторството няма да реши всички проблеми с промоцията, но ще отговори на част от въпроса по темата за Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness фактори.
Ако имате някакви въпроси по темата, пишете в коментарите. Темата е много голяма и не можем да я обхванем само в една статия. В последно време добре се класира и схемата reviwed – т.е. виже може да не сте авторитетен специалист, да напишете статия и някой авторитетен да ви я провери. Тогава освен вие като автор, се добавя и reviwed by и така пак става trust за Гугъл.
Оценете ни
Your page rank: