• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

В SEO Консулт смятаме, че контролните списъци са полезни и удобни. В нашата работа ние се опитваме да регулираме всичко, което се случва, да описваме и да го превръщаме в процес. Част от тази работа е контролния списък на SEO одита, който споделяме с вас. Нашата мисия е да развием пазара и всъщност чрез публикуването на този контролен списък искаме да определим стандарт за SEO одити. С този списък в ръка, всъщност получавате готов SEO алгоритъм за одит.

 

ОперацияЕкспресен одитПълен одит
ПроверкаПроверкаПрепоръки, заключения
Обща оценка на сайта
Средният размер на страницата
Средна скорост на изтегляне
Средно време за зареждане
Общо време за отговор на сървъра
Кодировка сайта
PageSpeed / Скорост на страниците/
Ускоряване на сайта
Mobile-Friendly
Адаптивност на дизайна
HTTPS протокол
Индексация на сайта
Страници, индексирани от Google
Наложени санкции на сайта
Санкции, официално потвърдени от Google (спам, входящи връзки)
Референтна маса
Обхват на препратките
Динамика на промените в еталонната маса
Топ 30 анкъри
Регистриране на сайта в главни директории
Google My Business
Google News
Посещаемост
Средният дневен трафик на сайта
Средно дневен трафик от Google
Динамика на присъствието от Google за последната година
Делът на трафика от търсачките
Позиции в търсачките
Позиции в Google
Техническа вътрешна оптимизация на сайта
Страница
Списък на страниците, URL адреса, броя на наличностите
Страници с код 4хх
Страници с код 5хх
Страници без съдържание
Страници с дълъг отговор
Страници с други кодове за грешка на http код
Страници от Ниво 2
Страници от Ниво 3
Страници от Ниво 4
Страници от Ниво 5
Страници от Ниво 6
Страници, които са затворени от индексиране с мета маркери
Съдържание
Пълно дублиране
Уникалност до 10%
Уникалност до 30%
Уникалност до 50%
Title тагове
Дълго
Кратко
Празно
Липсва
Дублирани
Правопис
Метатаг description
Дълго
Кратко
Празно
Липсва
Дублирани
Правопис
H1
Повече от едно
Дълго
Кратко
Празно
Липсва
Дублирани
Правопис
Структура на заглавната част
H2-H6
Картинки
Списък на вътрешните изображения
Списък на външните изображения
Списък на снимките в съдържанието
Списък на снимките в дизайна
„Счупени“ картинки
Име на файловете
Атрибути title и alt
Оптимизиране на размера на изображението
Текст до изображението
Препратки
Списък на изходящите връзки (URL, външен, вътрешен, вмъкване)
PageRank (URL, PR, входящи, пренасочвания, гнездене)
Вътрешни „счупени“ връзки
Външни „счупени“ връзки
404 страница
503 страница
Redirects
Цикличен
Многократен
302 редирект
301 редирект
Грешки mod-rewrite
Robots.txt
Наличността на файла по принцип
Sitemap
Отказан достъп до технически ботове
Затваряне от индексирането на параметрите GET
Crawl delay
Карта на сайта
Наличие на карта на сайта в XML формат
Наличност на HTML карта на сайта
Micromarking
Bread crumbs + schema.org
Бранд
Статии
Видео
Отзиви
Контакти
Мета тагове и RSS за социални мрежи
Бутони за социални мрежи за проекти за съдържание
Съдържанието на страницата с маркери на AMP
Instant articles
Търговски фактори
Начална страница
Карта на продукта / услугата
Страница с контакти
Компонент на съдържанието на сайта
Принципи на формиране на заглавие, заглавия, описание (THD)
THD шаблони за генерирани страници
Ръководство за THD за началната страница и страниците от второ ниво, подготвени от специалист
Оптимизация страниц пагинации
Метатаг
Пренасочване към основната страница
Таг rel next prev
SEO текст

 

Важни коментари за SEO одита

Преди повече от 10 години SEO одитът бе създаден от агенциите като инструмент за привличане на на клиенти, които да купуват услугите им.

Какво представлява един класически SEO одит?

Това е документ, който изброява огромен брой технически проблеми. Най-често това са много страници, изпълнени с технически термини. След като го прочете, клиентът веднага ще направи няколко извода:
● Ужасно е трудно
● Всичко е лошо в сайта
● Агенцията е добре осведомена за това

И тогава договорът е подписан, така че агенцията може да коригира всички грешки.

Защо в повечето случаи няма полза от SEO одита?

● SEO одитът обикновено съдържа само грешки, а не решаване на проблемите
● Съществуват много други въпроси, които не са част от SEO одита: от статиите до семантичното ядро

Автоматичните SEO одити винаги показват известен брой проблеми, особено на голям сайт. Това не означава автоматично, че всичко е лошо в сайта. Но по обема може да се прецени колко внимателно агенцията работи.

За финал ви предоствяме един от най-пълните SEO чек листове с 90 задачи в него - collaborator.pro/tools/seo-checklist

SEO одит - какво трябва да знаете за него
Станислав Пеев

Занимавам се със SEO от над 10 години. Имам множество сертификати от Google, Semrush, Netpeak, Yoast и други. Учил съм дистанционно в Русия и Украйна при най-добрите мастъри в дигиталния маркетинг (основно SEO и SMM). Следя всички новости в бранша и работя с най-новите и широко разпространени софтуери.

Беше ли полезно? Оценете ни!

SEO одит - какво трябва да знаете за него Съдържание Важни коментари за SEO одитаКакво представлява един класически SEO одит?Защо в повечето случаи няма полза от SEO одита?Това може да ви хареса В SEO Консулт смятаме, че контролните списъци са полезни и удобни. В нашата работа ние се опитваме да регулираме всичко, което се случва, да описваме и да го превръщаме в процес. Част...
5 1 5 4
0 / 5

Това може да ви хареса