5 важни тенденции в SEO през 2022

тенденции в SEO през 2022

Съдържание

2022 г. ще бъде годината на овластяването на данните. Сега повече от всякога всеки може да използва изкуствен интелект и да окаже значително въздействие както върху бизнеса, така и върху обществото. Това обаче е възможно само ако организациите притежават и управляват смислени и добре оформени семантични данни.

Съществува огромно количество съдържание, което създаваме, подобряваме, консумираме, предаваме и наследяваме като човешки същества. Това включва идеи, прозрения, открития, изобретения, традиции, култури, езици, изкуства, религии, науки, разкази, обичаи и норми… Семантичният капитал по същество е всяко съдържание, което може да подобри способността на човек да придава смисъл (семантика) на нещо.

С две думи

Роботите поемат все по-голяма отговорност за създаването и персонализирането на съдържание и става необходимо да се преосмисли взаимодействието между човека и машината: как алгоритмите са вградени в социалната структура на организацията и доколко са прозрачни и обясними. Когато става въпрос за SEO оптимизация, където създаването на отлично съдържание е от решаващо значение, понятията за автоматизация и разширяване се преплитат.

 

Какви тенденции ще определят SEO през 2022г.

Съществените тенденции за SEO са свързани с разработването на мащабируеми процеси за създаване на съдържание от хора и машини. По-долу са представени 5-те най-важни тенденции, за които да внимавате през 2022г:

  • Мултимодалност и многоезичие: от уеб индекс до предварително обучени модели
  • Оптимизирано търсене в сайта
  • Фиджитал и локална SEO оптимизация
  • Диалогични потребителски интерфейси
  • Уебсайтове, неутрални по отношение на климата

 

1. Мултимодалност и многоезичие: от уеб индекс до предварително обучени модели

Едно от ключовите предизвикателства в пресечната точка на компютърното зрение (CV) и обработката на естествен език (NLP) е да се създадат универсални визуално-езикови модели, които да работят на всички 7000 езика в света.

Google MUM е пробив в този контекст и всеки оптимизатор трябва да мисли все повече за взаимовръзката между различните медии, за моделирането на съдържанието на базата на субекти и за съвместимостта на данните.

Неотдавнашните разработки в областта на невронното екстрактивно търсене (извличане на информация въз основа на факти) и новото поколение модели, базирани на трансформатори, като Retrieval-Enhanced Transformer (RETRO) на DeepMind или WebGPT на OpenAI, са в същата посока като MUM: повишаване на фактическата точност – така нареченият “правдив ИИ”.

Сега всичко това означава повишаване на значимостта на авторитетните източници. Wikidata играе важна роля, както и други известни ресурси за свързани данни. Това вече се случва благодарение на появата на KELM, LaMDA (друга разработка на Google) и, разбира се, MUM.

Уикиданните и други многоезични графове на знанието стават необходими, тъй като търсачките осигуряват повече възможности за откриване. Помислете как работи мащабирането на темите в MUM и какви данни са необходими, за да се обучи тази способност за навигиране в множество теми.

През 2021г., преди обявяването на MUM, в академичен документ на Google беше представена идеята за замяна на търсенето чрез извличане на индекси и след това класиране (което всички познаваме) с предварително обучен езиков модел.

академичен документ на Google

Това ще доведе до значителна промяна в SEO оптимизацията, а победители ще бъдат тези, които могат да създават авторитетно, основано на факти и полезно съдържание. И това не е толкова футуристично, колкото звучи. MUM вече оказва влияние върху търсенето.

Какво означава “SEO“, когато търсачката се превръща в уеб обучен езиков модел? Нека разгледаме един пример. Ето един диалог, който проведох с BlenderBot2 – чатбот с отворен код (разработен от Facebook), който създава дългосрочна памет и извършва търсене в отворената мрежа.

BlenderBot2 чат

Този диалог дава представа колко важно е да се съсредоточите върху областта на своите знания. Фрагментът за Джейсън Барнард е много показателен тук. Това показва каква отлична работа е свършил Джейсън в своята област на компетентност.

Заключение

Съсредоточете се върху създаването на уникално, основано на факти съдържание, което най-добре отразява вашата област на компетентност. Не забравяйте, че фактическата точност се основава на потвърждаване на информация от различни източници. Създаването на графа на знанието, инвестирането в марково търсене и свързването на данните ви с Уикиданни помага изключително много на този процес.

 

2. Oптимизирано търсене в сайта

За да може съдържанието ви да се класира в 2022г., то трябва да е с високо качество и добре организирано. Това изисква (също с оглед на MUM) съдържанието да е уникално, маркирано със съответните елементи и категоризирано по тематични центрове. Въпреки това бързо ще разберете това, когато добавяте все повече и по-добро съдържание към сайта:

Информационната архитектура, изразена в навигационните менюта, вече не е достатъчна, за да помогне на потребителите да намерят това, което търсят.
Клъстеризирането на семантично релевантно съдържание помага много на стратегията за SEO, но ако се извършва ръчно, бързо се превръща в непосилна задача за редакционния екип.

Нуждаете се от собствени данни, за да можете бързо да идентифицирате и анализирате намеренията на потребителите и да подобрите информационната си архитектура. Анализът на данните от Google Search Console помага, но това е все едно да оценявате интериора на автомобил, като го наблюдавате отвън. Трябва да отворите вратата и да надникнете вътре, за да прецените всички детайли.

Това са основните фактори за оптимизиране на търсенето в уебсайтове, което ще бъде важен аспект от вашата стратегия за SEO. По отношение на SEO оптимизацията непрекъснато работим, за да сме сигурни, че съдържанието се показва във всички функции на Google: в Maps, News, Google Lens и Google Discover. Представете си, че разглеждате търсенето в сайта като още един канал за оптимизация.

търсене в сайта

Какви показатели да следите, за да подобрите търсенето в сайта си

От гледна точка на бизнеса ще разгледаме основно процента на конверсиите (особено за сайтове за електронна търговия), лоялността към марката (процент на връщащите се потребители) и продължителността на сесията.

От техническа гледна точка трябва да наблюдаваме:

  • Релевантност на заявките и CTR. Колко важни са тези запитвания за бизнеса? Кои заявки получават по-висок CTR? Това същите заявки ли са, които покриваме със същите страници в Google? Или има разлики?
  • Запитвания без резултати. Какво съдържание липсва? Какво търсят хората, което не предлагаме в момента?

Като цяло в този контекст има две стратегически области, върху които трябва да се съсредоточи вниманието:

1. Прилагане на невронно търсене за подобряване на релевантността

На първо място, резултатите от търсенето трябва да са възможно най-подходящи и да отчитат цялото съдържание, което можете да предложите за дадено намерение. По-долу е показан пример за резултатите, които можем да получим, като комбинираме текстови и графични модалности на клиентски сайт с помощта на семантично векторно търсене. В някои случаи добавянето на поддръжка за многоезичие също може да помогне. В примера по-долу потребител въвежда заявка за търсене “orologio” на италиански език, което означава “часовник” на английски език.

невронно търсене

2. Позволете на Google да индексира long-tail страници, които имат стойност

Когато вътрешното търсене може да разпознае дали намерението за търсене съвпада със съществуваща страница (продукт или категория), можем значително да подобрим работата на клиентите със сайта, като насочим потребителите към най-доброто съдържание – без да показваме страницата с резултатите от търсенето. Вътрешното търсене ще върне страница с резултати за всички други намерения, за които не са намерени еквивалентни страници.

В повечето случаи тези страници се представят добре и при органично търсене и трябва да бъдат индексирани. Можем също така да подобрим тези страници, като добавим уводен текст и полуавтоматични отговори на често задавани въпроси.


Заключение

Уверете се, че Google Analytics (или друга система за уеб анализ) е настроена да събира данни от търсенето на сайта ви, и съставете план за оптимизирането му. Вътрешното търсене може да бъде важен съюзник за идентифициране на дълги търсения, които все още не са обхванати. Не позволявайте на търсенето в сайта да показва страница с резултати, когато вече има страница с продукт или категория, която отговаря на заявката на потребителя.

 

3. Фиджитал и локална SEO оптимизация

Когато пандемията започне да отшумява, трафикът на електронната търговия ще се върне към нормалните си нива, а може и да ги надмине даже. Междувременно интернет става все по-видим и сайтовете с уникални и големи изображения ще продължат да се развиват във вертикали като търсене на изображения и продукти, както и в универсалното търсене.

Google Lens също се превръща във важен канал за ангажиране на клиенти, особено за сайтовете за електронна търговия. Увеличаването на броя на изображенията и подобряването на тяхното качество помага много за трафика и видимостта.

По-долу е представен експеримент, който проведохме за екипа на Ippen Digital, при който са успяли да изведат един от техните уебсайтове на челно място при визуална заявка, свързана с рисунка на стената на сграда пред офиса им.

Фиджитал и локална SEO оптимизацияСливането на светове (и думи) на физически и цифрови преживявания ще бъде водеща тенденция през 2022г. Всичко – от изображения на реалния свят до QR кодове – ще улесни свързването на обекти от реалния свят с цифрови преживявания. Експериментирахме и с GS1 Digital Links, за да видим как баркодовете могат да помогнат за свързването на физическите продукти с екосистемата за свързани данни. Затова си струва да се съсредоточим върху пресечната точка на мултимодалното търсене, търговията и локалната SEO оптимизация през 2022 г.

Заключение

Интегрирането в GBP (Google Business Profile) със структурирани данни и продуктови канали ще помогне на търговците на дребно да подобрят начина на пазаруване. Свързването на физическите магазини с възможностите на електронната търговия чрез предоставяне на данни за наличността на продуктите също ще бъде важен аспект, който трябва да се разгледа. Не на последно място, ще е необходимо да инвестирате във висококачествени изображения, тъй като визуалното съдържание ще заема повече място в услугите на Google.

 

4. Диалогични потребителски интерфейси

Преминаването на Google към по-диалогично ориентиран потребителски интерфейс променя начина, по който потребителите взаимодействат с информацията. От друга страна, съществуването на усъвършенствани езикови модели и платформи за чатботове значително подобри качеството на разбирането на естествения език, а оттам и възможността за създаване на стойностни чатботове на всеки сайт. Въпреки че все още е трудно да се измери, можем да видим колко добре се появяват дългите заявки в подчертаните описания (Featured Snippets), блоковете с подобни заявки (People Also Ask) и Google Assistant.

За потребителите става все по-естествено да превключват между гласово търсене и мобилно сърфиране. Това ни подтиква да включим разговорни потребителски интерфейси (CUI) в пътя на клиента към покупката, за да го направим по-естествен, да увеличим процента на конверсия и/или да подобрим откриването на съдържание.

Сливането на по-традиционното уеб съдържание с удобни потребителски интерфейси вече се случва. Можем да видим тази тенденция, като погледнем броя на изтеглянията на рамки с отворен код като RASA, който е огромен. По този начин можем да предвидим по-силна интеграция между структурираните данни, графиките на знанието и чатботовете, като започнем от често задаваните въпроси, които вече работят добре в различни канали на Google и които могат да се използват и в уебсайтове с помощта на семантично векторно търсене.

По-долу е представен лесен за използване потребителски интерфейс, който съчетава клъстер от съдържание около взаимните фондове с диалогов потребителски интерфейс, който работи върху двойките въпроси и отговори, съхранени в графа на знанието. Това дава представа за опита, който може да се придобие чрез повторно използване на оптимизирано за SEO съдържание.

клъстер от съдържание около взаимните фондове с диалогов потребителски интерфейс

 

Чатботът с изкуствен интелект може да използва същите данни, за да извиква разширени функции на Google. Важно е също така да се отбележи, че усилията за прилагане на структурирани данни и моделиране на съдържанието не са предназначени само за Google.

Заключение

Направете одит на съдържанието на уебсайта си, за да групирате областите, в които CUI може да подобри работата ви. Не забравяйте, че наличието на данни в графа на знанието не е необходимо в началото, но бързо се превръща в необходимост за разширяване на разговорите и покриване на повече намерения.

Повторното използване на съдържанието на уебсайта помага много. Част от съдържанието, като например видеоклипове, често задавани въпроси и рецепти, вече има формат, който е лесен за предаване, а всичко останало може да бъде предложено като препоръчителна връзка в разговора.

 

5. Уебсайтове, неутрални по отношение на климата

През ноември Изобел Смит, ръководител на екипа за техническа SEO оптимизация в Ryte, говори ясно и категорично за важността на работата по екологични уебсайтове. Всички вече знаем, че времето тече и че трябва да се справим с изменението на климата на всички нива. В момента си струва да се споменат два факта:

  • Според Би Би Си интернет навиците вече са причина за 3,7% от световните емисии на парникови газове (технологиите далеч не са екологична индустрия).
  • Намаляването на емисиите в крайна сметка ще окаже влияние върху поведението при търсене, тъй като потребителите по целия свят все повече осъзнават значението на опазването на планетата.

климатични сайтове

Google вече предоставя данни за въглеродните емисии при полети и хотели. Така че е възможно в бъдеще в резултатите от търсенето да се появи икона, която да показва по-екологични сайтове.

Заключение

Започнете да мислите за оценка на въглеродния отпечатък на сайта си. В края на краищата подобряването на производителността върви ръка за ръка с опазването на околната среда. Преминаването към по-екологична облачна инфраструктура може да бъде важна стъпка.

Източник: wordlift.io

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги