Всички са очаровани от Web3 или Web 3.0 – новата итерация на световната мрежа, базирана на блокчейн, която включва концепции като децентрализация и икономика, базирана на токени. Някои се опасяват обаче, че това ще убие SEO оптимизацията и че Web 3.0 ще бъде последният пирон в ковчега на оптимизацията за търсачки и популяризирането на уебсайтове. Да, да, на път е още един убиец на SEO.
Разбира се, SEO няма да умре. Не ми вярвате? Попитайте Джон Мюлер в Google. Той със сигурност не може да се нарече най-добрият приятел на SEO. Но дори Мюлер твърди в Reddit, че Web 3.0 няма да убие SEO.
Не вярвате на Джон? И с право! Но в този случай общността на уебмастърите е на негова страна. Вижте другите коментари в темата. В повечето случаи всички казват, че това е просто насаждане на страх. Въпросът, зададен в Reddit, е на място: “Ще убие ли уеб 3.0 SEO?”. Авторът пише, че се страхува да не остане без работа заради тази нова тенденция. Отговорът на Джон Мюлер беше просто “не”. Но ето някои интересни отговори от други потребители.
Какво мислят уебмастърите за Web 3.0
- P4713nc3 – Обяснете ми защо Web 3 означава, че хората вече не използват интернет за търсене на информация? Има ли специфични търсачки Web 3.0, които могат да надминат Google?
- TL;DR: – Ако Web 3 означава, че хората ще търсят информация по различен начин, тогава SEO оптимизацията вероятно ще се развие, за да намери начин да се възползва от това тяхно поведение.
- chauffage – Мисля, че може би не разбирате какво е web3.0, и не ви обвинявам – това не е критика. Според мен най-добрият начин да се опише това, което сега се нарича web3: това е метод за съхраняване, достъп и прехвърляне на определени видове информация с помощта на “публични бази данни”. Както знаете, SEO оптимизацията е свързана с това да се направи дадена информация (например съдържание или списъци с продукти) по-достъпна и лесно откриваема в интернет. Интернет във вида, в който го познавате, няма да се промени. Все още ще имате търсачки, пазари, социални медии, електронна търговия и т.н.
- Thesupermikey – Не. Защото web3 не съществува. Това, което сега се нарича web3, са само плъгини за Chrome, засегнати от проблеми с поверителността, аплети на JavaScript, които никой не е проверил и които изглежда са създадени с единствената цел да източват банкови сметки, и сървъри за разговори. Ако имате предвид това, за което говорят рисковите капиталисти, които реализират печалба независимо от източника, тогава… това е просто по-гадна реализация на Whatsapp и iMessage. Така че… не.
- DevanReece – Не, защото търсачките ще продължат да се използват и в Web 3.0. Всичко, което сега се използва в интернет, ще се прилага и в Web 3.0. Това е така, защото все още няма заместител на търсачките. Хората все още ще използват Youtube в метавселената, точно както Google.
- Knonyo – Дълго време работих в същата техническа област. И вече не включвам в автобиографията си нищо конкретно от това, което съм правил през първите 10 години. Само обща информация. Защото всичко е остаряло. Искам да кажа, че техническите неща, които правите, ще се развиват, но общата цел на SEO ще се запази и ще има нови инструменти и процеси.
Търсенето на SEO оптимизация продължава да расте
На 1 февруари Джо Хол, популярен SEO консултант от Колумбия, Южна Каролина, публикува в своя акаунт в Twitter анкета за това как пандемията е повлияла на търсенето в индустрията за оптимизация за търсачки.
В проучването са участвали общо 614 души. Отговорите бяха разпределени, както следва:
83% от анкетираните твърдят, че пандемията е увеличила търсенето на SEO. И това е доста логично. Заради блокирането хората си седяха по домовете, а фирмите трябваше да се прехвърлят онлайн в спешен порядък. В този случай може основателно да се постави под въпрос представителността на извадката, с оглед малкия брой участници в нея. В крайна сметка обаче това са специализирани читатели. Това показва и проверката в Google Trends.
Безпристрастните данни показват рязко нарастване и устойчива възходяща тенденция при търсенето на заявката “SEO“, откакто пандемията започна да засяга основни аспекти на обществото. Ето как се развиват нещата в САЩ:
България също не изостава от тренда
Оптимизацията за търсачки и популяризирането на уебсайтове никога не са били толкова търсени, колкото сега!
Нарастването на интереса е довело до ръст на SEO фирмите по света. По-долу виждате данни от Ahrefs, които показват увеличение на броя на намерените връзки, започващо през лятото на 2020г.
По това време започна „пандемията от нови клиенти“, които се обръщаха към агенциите за SEO и се нуждаеха от повече линкове.
Докога ще се запази това търсене?
Смятам, че е възможно през следващата година да се наблюдава леко плато в SEO, но пазарът няма да е както преди пандемията, а в някои случаи ръстът на търсенето ще продължи.
Оценете ни
Your page rank: