Как да увеличите конверсията чрез умно търсене

Как да увеличите конверсията чрез умно търсене

Съдържание

В идеалния свят клиентът идва в онлайн магазина, въвежда запитване в лентата за търсене, а търсенето в уебсайта разбира всичко и показва съответните продукти. Щастливият клиент прави покупка, а онлайн магазинът анализира конверсията. В действителност обаче точно търсенето е слабото място в много проекти за електронна търговия.

Лошата новина: в момента вътрешното търсене намалява броя на реализациите в онлайн магазина ви, ако не го подобрявате. Добрата новина е, че търсенето в сайта може да се подобри и да спрете да губите клиенти. Споделяме някои впечатления за това как интелигентното търсене в онлайн магазина увеличава реализациите и влияе на потребителското изживяване.

Не позволявайте на търсенето да разваля лидовете

Търсенето в уебсайта е като спасително въже, което ви предпазва от удавяне в морето от категории, подкатегории и филтри. Така сме устроени: опитваме се да изберем най-лесния и най-бързия път към целта. Обръщането на внимание на търсенето е стратегическо. Вашият онлайн магазин има сегмент от потребители, които пазаруват 4-5 пъти по-често от останалите посетители. Това са хората, които използват търсенето в сайта. Просто е – те вече са формирали потребност от покупка. Те знаят точно какво искат, затова отиват в лентата за търсене и директно ви съобщават намеренията си. Но ако клиентът не може да намери продукта на уебсайта, той не може да го купи. Лошата търсачка “убива” потенциалните клиенти в сайта. Затова е важно да се работи върху неговата използваемост и функционалност.

Клиентите, които използват търсенето в сайта, могат да донесат до 50% от приходите на онлайн магазина. Снимката по-долу показва анализи за 12 месеца на голям онлайн магазин за детски стоки. Виждаме сравнение между две аудитории – тези, които използват търсенето в сайта и тези, които не го правят. Забележка: делът на аудиторията, която използва вътрешно търсене е 12%. Но аудиторията е тази, която генерира 43% от приходите на онлайн магазина.

дял търсене в електронен магазин

Друг важен момент е разликата в процента на транзакциите. Аудиторията, която използва търсенето в сайта, има 4-5 пъти по-висока честота. Не сте ли съгласни, че това е много добра причина да започнете да работите с тези клиенти? Те вече са на сайта ви и не е нужно да плащате за тях – важно е да покриете запитванията им. След като даден сайт разполага с функционално търсене, делът на аудиторията, която го използва нараства. На скрийншота виждате сравнение на два периода, в които онлайн магазин за хранителни стоки е използвал естествено търсене и интелигентно търсене с увеличена функционалност.

различни видове търсене на сайта

Делът на аудиторията, която посещава лентата за търсене, се е увеличил почти двойно след появата на интелигентното търсене. Ако търсачката е наистина удобна, то броят на нейните потребители ще расте. И още веднъж се фокусирайте върху дела на приходите, които тази ценна аудитория носи – 4,89% от посетителите носят 43,59% от приходите на бизнеса.

 

Как да увеличите конверсията от локалното търсене: контролен списък

За да предотвратите намаляването на продажбите чрез търсене, трябва да работите върху неговата използваемост и функционалност. Ето защо най-добрият съвет за всички онлайн търговци е да поставят лентата за търсене на видимо място в сайта и да увеличат функционалността ѝ. Колкото по-интелигентно е търсенето, толкова по-висок е процентът на реализациите. Откъде да започнете? Препоръчваме ви да проверите дали вашето търсене може да се справи с такива задачи.

1. Коригиране на грешки, печатни грешки, правописни грешки, превод от латиница на кирилица
Хората са допускали, допускат и ще продължават да допускат грешки. Трябва да приемете това и да научите търсенето да поправя грешките при печатането. Най-често грешките се случват когато бързаме да въведем заявка от мобилния телефон. Понякога обаче човек просто не знае правилното наименование на определени продукти, затова въвежда начина, по който го е запомнил или разбира. Поотделно всички тези думи са нормативни, но заедно те се превръщат в безсмислица. Ако търсенето не се справя с такива заявки, купувачът не намира нищо. При доброто търсене се взема предвид контекстът на предлаганите продукти. Според статистически данни печатните грешки и неправилното оформление са 10-15% от всички заявки, въведени от клиенти на онлайн магазини. Например на пазара на хранителни стоки делът на заявките с грешки и печатни грешки е 4%, а в аптеките той вече е 12%. Всичко зависи от нишата: колкото по-сложни са темата и запитванията, толкова по-висок е процентът на правописните грешки.

2. Разпознаване на синоними и жаргони
Всички сме различни и търсим едни и същи продукти с различни думи. Много често различни наименования реално се отнасят за един и същ продукт. Ако не знаете точното наименование, как ще намерите правилния продукт? Точно така! Най-вероятно ще използвате синоними. Търсенето трябва да ги разбира и да води до еднакво подходящи резултати. Доброто търсене винаги е голяма база данни със синоними в различни ниши, която се актуализира постоянно.

3. Релевантни резултати
Релевантността е съответствието на резултатите от търсенето със заявката, която клиентът е въвел. Ако той търси “iPhone“, първите позиции в резултатите трябва да са за телефони, а последните – за слушалки, калъфи и други аксесоари на марката. Нерелевантните резултати са най-неприятната грешка, която може да се случи в търсенето. Това е като стажант-продавач, който не знае нищо и не разбира напълно какво се случва. В най-добрия случай той честно ще признае “Нищо не намирам”. В най-лошия случай той ще даде невярна информация. Купувачът ще е загубил времето си, докато разбере, че не намира търсения продукт. Лоялните клиенти могат да се опитат да намерят продукт чрез каталога. Но дали посетителят ще иска да губи времето си и да прави излишни движения? Той вече е имал добър опит с търсенето в други сайтове за електронна търговия. И очаква, че на вашия сайт ще бъде същото.

4. Страниците “Нищо не е намерено”
Страницата “Нищо не е намерено” е разстрел за онлайн магазина. Казвате на клиента: “Съжаляваме, но нямаме нищо, моля, обърнете се към конкурентите ни”. С нулевите резултати трябва да работите. Първо, подобрете качеството на търсенето. Анализирайте неоткритите стоки, това ще ви покаже кои продукти клиентите търсят, но не намират. Повечето от тези заявки са за продукти, които не са включени в каталога. Можете да ги анализирате, да разширите асортимента си и да печелите повече.

5. Автоматични предложения при търсене
Google ни е приучил и към автоматични предложения – няма време да завършите заявката, а търсачката предлага няколко варианта за нейното продължаване. Доброто вътрешно търсене е като Google, но във вашия сайт. Освен това предлага предложения за разширения и помага на клиентите ви да намират продуктите ви по-бързо и по-лесно. Това повишава процента на реализациите и приходите. Един от начините е да се създават подсказки за поведението на потребителя. Такива интелигентни автоматични предложения при търсене се генерират въз основа на поведенчески показатели, популярност на продуктите и степен на преобразуване на заявките. Така купувачите ви получават най-подходящото продължение на всички запитвания.

6. Популярни продукти в горната част на резултатите от търсенето
Функцията за търсене, базирана на машинно обучение, показва най-популярните продукти в горната част на резултатите от търсенето. Благодарение на това онлайн магазинът не само подобрява потребителското изживяване, но и продава повече продукти.

 

Яжте, молете се, анализирайте

Дори уебсайтът ви да разполага с търсачка, това не означава, че тя работи добре. Как да разберете колко пари губите от търсенето в сайта ви? Не можете! Освен ако не анализирате дълбоко отчетите си за търсене. За да може търсенето в уебсайта да подпомогне продажбите, е важно да наблюдавате, анализирате и подобрявате търсенето. И това е непрекъснат процес.

По подразбиране вътрешното търсене не се проследява в системите за анализ – трябва да го настроите. Препоръчваме ви да използвате Google Analytics – тук ще намерите най-подробния и ясен отчет за търсенето. Анализирайте вътрешното си търсене! Това е най-подценяваният инструмент за увеличаване на реализациите. Докато конкурентите ви не са се усетили да го ползват, подобрете вътрешното си търсене и увеличете приходите на онлайн магазина си.

Успешни продажби!

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги