Google MUM: Как невронната мрежа за търсене промени SEO

Докато потребителите изследват нови аспекти в търсенето, компаниите и рекламодателите все повече искат да са на върха на класациите. Разбрахте ли вече как да спечелите благоволението на технологията MUM?

Накратко:

  • Актуализацията MUM (Multitask Unified Model) на Google беше пусната през юни 2021 г. Алгоритъмът MUM за търсене в уеб ще помогне на потребителите да намерят отговори на въпроси на всеки език и във всеки медиен формат
  • Основната разлика на Google MUM е достъпът до повече информация при основно запитване. Потребителят ще получи изчерпателен отговор наведнъж, без да се налага да прави множество заявки за търсене
  • Технологията Google MUM знае 75 езика, разбира не само текст, но и позволява търсене по снимки

Може ли MUM да оправдае очакванията и да премине на следващото ниво на търсене? Google смята, че потребителите ще получат по-интуитивно търсене благодарение на новата технология. Но какво ще се промени за собствениците на уебсайтове, SEO оптимизаторите и дигиталните агенции?

 

Какво представлява технологията Google MUM?

Многозадачният унифициран модел (MUM) на Google е нов подход за търсене в интернет с помощта на инструмент, базиран на изкуствен интелект. Когато търсят, потребителите трябва да правят множество заявки, сблъскват се с езикови бариери поради факта, че търсачката е несъвършена.

С помощта MUM на потребителите няма да се налага да правят много заявки за търсене, за да сравняват резултатите и да получават повече информация. Технологията може да разбира не само текстово съдържание, но и изображения, видеоклипове и подкастове, като по този начин предлага по-точни отговори. Тя ще помогне да се намерят отговори на най-сложните въпроси, тъй като разбира 75 езика и може да предостави на потребителите най-цялостното и изчерпателно търсене.

Алгоритъмът MUM на Google ще дефинира по нов начин релевантността на търсенето и ще промени методиката, по която потребителите получават достъп до информация. Въвеждането на технологията MUM означава, че резултатите от търсенето ще съдържат полезна и подходяща информация от повече източници.

Google вярва, че технологията MUM е бъдещето.

 

Основни характеристики и преимущества на Google MUM

Дълго време крайъгълният камък на съдържанието бяха ключовите думи и SEO оптимизацията. Въпреки че ключовите думи все още са важни за обозначаване на спецификата на съдържанието, подходът се е променил и те се използват в по-естествен контекст. Това със сигурност е от полза за алгоритъма за търсене MUM.

MUM може да види по-широк контекст от заявката за търсене, което в резултат позволява да се засегнат много аспекти на SERP и SEO. Компаниите и създателите на съдържание ще могат да се фокусират върху намеренията на потребителите и техния път. Изкуственият интелект MUM е друг инструмент за овладяване и разбиране на намеренията и мисловните процеси на потребителите.

Представете си, че искате да отидете на екскурзия. Какво точно трябва да научите за това пътуване? Първо, трябва да знаете как да стигнете до правилното място. Също така трябва да разберете къде можете да отседнете, какво има наблизо, какви документи се изискват, какво е времето и какво можете да правите. Колкото по-дълъг е списъкът, толкова повече време ви е необходимо за търсене и обработка на резултатите.

Искаме да получаваме по-бързи отговори на въпросите си и Google MUM може да ни помогне да отговорим на тези запитвания.

 

Премахване на езиковата бариера

MUM може да намери отговори на запитвания на различни езици. Това ще ви помогне да имате неограничен достъп до местна и по-подробна информация, което не беше възможно преди. MUM ще се превърне във ваш личен преводач и експерт, който се интересува от вашия бизнес – от него ще получите подробен отговор на въпроса си на разбираем за вас език.

Търсенето вече не се ограничава само до думи и фрази. Хората могат да получат по-конкретни отговори на своите въпроси, като търсят с помощта на изображения, видеоклипове или уеб страници. Това осигурява по-голям достъп до съдържание от цял свят, което предишните алгоритми на търсачката не биха разпознали.

Без такива езикови бариери потребителите, SEO оптимизаторите и компаниите ще получат по-локализирани резултати. За SEO оптимизацията и дигиталния маркетинг това означава и по-голяма конкуренция. Местните жители пишат много отзиви за услуги или заведения, но поради езиковата бариера може да пропуснем отзив, който точно отговаря на нашето запитване.

С обичайните алгоритми потребителите никога няма да намерят най-точния отговор на въпроса си, ако не извършат задълбочено търсене, използвайки местната лексика, правопис или езикови нюанси.

 

Значението на мултимодалността

MUM ще знае всичко за всичко, тъй като технологията е хиляда пъти по-мощна от BERT и използва рамката T5 text-to-text framework. Все още ще виждаме отговорите на прости въпроси, а за по-сложни или косвени запитвания, ще бъде полезна технологията на мултимодалността. Например, ако отговорът се съдържа в изображение с текст на китайски език, ще можете да го прочетете.

 

Изкуственият интелект и търсачката

Търсачките до голяма степен определят начина, по който се създава съдържанието, като се фокусират върху ключови думи, фрази, намерения и други важни фактори. Трябва ли ИИ да промени стратегиите за набиране на потенциални клиенти, които компаниите, SEO оптимизаторите и агенциите използват? Технологията MUM на Google разбира нюансите на заявките и ще изведе на преден план по-подходящо и разнообразно съдържание.

Неправилно подаденото съдържание бързо ще изчезне от класациите. Това потвърждава, че в цифровата ера потребителското изживяване, съдържанието, SEO оптимизацията, достъпността и съдържанието са важни за успеха. Ето защо не е нужно само да подберете няколко ключови думи, но и да използвате оптимално мултимедийните формати, върху които се фокусира Google MUM. Фокусът на MUM е върху крайните потребители и създателите на съдържание трябва да имат предвид това в работата си. Важно е да се съобразите с тази възможност и ако планирате промяна на дизайна на уебсайта. Ако искате да ви забележат, заложете на качествена SEO оптимизация и съдържание с ключови фрази.

 

MUM срещу BERT

Обикновено всяка нова технология се обявява за най-добрата. BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) стартира през 2019г. и разбира заявките за търсене по-добре от своите предшественици. Приблизително по същото време ключовите думи се превърнаха в ключови фрази, които влияеха върху формирането на резултатите от търсенето, а съдържанието трябваше да отговаря на често задавани въпроси от потребителите.

Според Google, MUM е 1000 пъти по-мощен от BERT. Но дали ще знае всичко? Това още не е известно. Алгоритмите за търсене и SEO оптимизацията обаче определено ще се променят от тази година нататък.

 

Какво да направите?

  • Създавайте качествено и целенасочено съдържание за целевата си аудитория, което също може да доведе потребителя до сайта за свързани с него запитвания. Съдържанието трябва да отговаря на въпроса на читателя, да е полезно и да има мултимедийни формати, така че алгоритъмът за търсене MUM да ви забележи. Писменото съдържание, като например статии в блогове, все още е най-доброто средство за привличане на вниманието на алгоритмите. А ако го подкрепите с подкастове, изображения, аудио и видео съдържание, това ще бъде във ваша полза, когато MUM стане още по-усъвършенстван
  • Въпреки че невронната мрежа MUM на Google разбира няколко езика, не трябва да изключвате многоезичната SEO оптимизация от стратегията си. Подобна оптимизация ще окаже забележимо въздействие върху релевантността на съдържанието във вашия регион. Използвайте многоезична стратегия за SEO, за да увеличите релевантността на съдържанието във вашия регион и да стимулирате интереса на потребителите както вербално, така и визуално
  • Създавайте съдържание, което изгражда разпознаваемост и лоялност към марката. Използвайте информативен, интересен текст, изображения и друго медийно съдържание. Не забравяйте да добавите микромаркировки към страницата, за да могат алгоритмите да разберат какъв вид съдържание публикувате. Не забравяйте, че технологията MUM се основава на изкуствен интелект и ще се самообучава. Въпреки че Google MUM ще подобри работата при търсене, винаги ще има потребители, които се обръщат към определени сайтове в търсене на надеждно съдържание. От това следва, че няма да забележите отлив на аудитория, ако потребителите ви смятат за надежден източник на информация.

 

На какво трябва да обърнат повече внимание сайтовете след актуализацията на MUM?

  • Alt тагове за изображения – този таг става още по-важен за разбирането на графичното съдържание на страниците на сайта. Но информацията в него трябва да бъде попълнена по-подробно (като се опише какво всъщност е показано в изображението, а не само да се добави ключова дума)
  • Микромаркировка за видеоклипове – освен че увеличавате значението на видеоклиповете на страницата, не бива да забравяте да използвате правилната схема за тях, за да могат търсачките да разбират по-добре това съдържание. Освен това чрез поставяне на видеосъдържание е възможно да се получат подобрени фрагменти в резултатите от търсенето (например чрез използване на тагове във видеоклипа)тагове във видеоклип

 

  • Реални снимки – използването на реални снимки на офиса, магазина, служителите и всичко, свързано с компанията, става по-полезно от абстрактните изображения от фотопазара (особено ако са уникални)
  • Пишете повече съдържание, обяснявайте сложните неща – докато в алгоритъма Bert предимство се даваше на съдържанието, което предоставяше по-обширни отговори на потребителските запитвания, сега, с появата на алгоритъма MUM, компаниите трябва да пишат съдържание, което обяснява подробно сложни неща и предоставя отговори на актуалните въпроси, които потребителите задават
  • Отговори от всякакъв вид съдържание – аудио подкасти, текстови прегледи, изображения, документи (pdf, txt, html формати), видеоклипове – това е съдържание, което търсачката вече може да използва, за да предостави отговори на въпроса на потребителя, и то доста добре.

Например за търсенето “Как да почистим бели кецове” търсачката представя въртележка от видеоклипове, наречена “Намерено във видеоклипове”, в която видеоклиповете стартират точно от мястото, където е отговорено на заявката на потребителя.

google mum отговор с видео резултат

  • Блокове с често задавани въпроси (ЧЗВ)

С този блок на страницата на уебсайта могат да бъдат обхванати редица по-тесни въпроси, които потребителите могат да имат. Следователно съдържанието на този блок вече може да се използва по-добре с алгоритъма MUM.

 

Заключения

Ако се придържате към правилото “създавайте качествено съдържание за потребителите”, няма смисъл да обръщате голямо внимание на актуализациите.

Когато се появи новината за внедряването, беше обявено, че нищо няма да се промени за уебмастърите. Разработвайте добро, експертно съдържание, което отговаря на исканията на потребителите и няма да бъдете наказани от търсачките.

Не пестете средства за създаване на съдържание за страниците на сайта, независимо дали става въпрос за страници за услуги или за статии в блога.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

SynthID

Воден знак на AI съдържание от Google

Google DeepMind пусна в open source технологията SynthID за създаване и разпознаване на цифрови водни знаци в съдържание, създадено с помощта на изкуствен интелект. SynthID

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги