Всичко казано по-надолу важи за всякакви сайтове – млади и стари. Нередовната поддръжка на сайта, може да доведе до по-бавно индексиране на нови страници.
Google: “Сайт с до 30 статии е трудно да го наречем авторитетен”. Джон Мюлер от Google заявява, че е трудно да се нарече авторитетен сайт, ако има само 30 страници съдържание.
“За да се изгради авторитет в Google, ще е необходимо нещо повече от публикуването на сайт с едва 30 страници”, съветва Мюлер.
Това е особено вярно, ако сайтът е спрял да публикува ново съдържание за известно време. Мюлер заяви това в отговор на тема в Reddit, в която се зададе въпрос защо новите статии за “авторитетен” сайт не се индексират. Оказа се, че е питащият е публикувал повече от 30 статии на сайта си и го смята за авторитетен заради връзките, които получава. След тримесечна пауза между публикуването на нови статии, Google не индексира новото съдържание толкова бързо, колкото преди. Въпросът беше защо някои URL адреси не се индексират дори след ръчно подаване. Мюлер отговори, че за Google е трудно да счита уебсайта му за авторитетен източник при наличието на само няколко десетки статии.
В момента няма нищо нередно в системите за индексиране на Google. От време на време се появяват грешки при индексирането, но в този случай това не е проблем. По-скоро става въпрос за избирателно индексиране от страна на Google на това, което индексира. Тъй като в сайта има сравнително малко статии и той не е публикувал ново съдържание от няколко месеца, Google ще бъде по-критичен към това, което индексира, когато сайтът започне да публикува отново.
“В момента не виждам нищо нередно в начина, по който Google индексира данните. Виждам, че сме критични по отношение на това, което избираме да индексираме, точно както всяка търсачка. След 30 статии е много трудно да се определи един сайт като авторитетен, а особено ако сте спрели да публикувате за известно време, разбирам защо Google може да бъде малко по-консервативен по отношение на повече статии.”
Процесът може да се ускори с течение на времето, когато Google види, че сайтът има повече от 30 страници съдържание, което да предложи повече на търсачката. Собственикът на сайта не може да направи нищо друго, освен да продължи да публикува ново съдържание, за да ускори процеса.
Мюлер завършва отговора си, като насърчава собственика да се стреми към по-високи цели във всяко отношение. В днешно време не е достатъчно един уебсайт да бъде толкова добър, колкото другите сайтове в интернет. Той просто трябва да е значително по-добър. Трябва да се стремите към значително по-високи цели, не само по отношение на текста на страниците си, но и по отношение на всичко на сайта си и вграждането му в останалия онлайн свят.
От този обмен на информация, могат да се направят два основни извода:
* Първо – малко вероятно е сайтът да бъде разглеждан като авторитетен само с 30 страници.
* Второ – Google може да забави индексирането на даден сайт, след като разбере как той се вписва в останалата част на Интернет. Промените в схемите за индексиране на Google са нормални и дори ръчното подаване не гарантира, че дадена страница ще бъде индексирана.
Моето мнение като SEO специалист
Казаното по-горе е факт. Пуснах свой собствен сайт, за да тествам. Бях го сложил на дроп домейн и тъй като отдавна не е било публикувано нищо, Google не го индексира дълго време след възстановяването и дори след добавяне на ново съдържание. Закупуването на линкове също не помогна. Работих със сайта около месец, след което започна да се индексира. Единственото нещо, което помогна, беше Google News, но за това ще пиша отделна статия, там има тънкости. Изводът – когато спрете да публикувате редовно, по-късно роботите слабо посещават сайта ви. Забелязах това средно при сайтове с обем до 200 страници.
Оценете ни
Your page rank: