Призив за действие – израз, който е често срещан и се използва в много области на живота, по-специално в най-интересната за нас – интернет маркетинга. Смисълът в този израз е да доведе потребителя до целево действие, което очаквате от него и в много отношения, за които сте създали сайта или рекламата.
За да може даден посетител на сайта да стане клиент или абонат, пишете полезно съдържание, стартирайте промоции. Подканването към действие е друг ефективен инструмент, който помага на потребителя да вземе правилното решение. С него можете директно да кажете на потребителя какво трябва да направи и да „опаковате“ това действие в удобна форма.
Как да направите съблазнителен призив за действие и да получите клиенти?
За да разберете как да направите ефективен призив за действие, трябва да се запознаете с правилата за неговото създаване. Преди да помислите за външния вид и текста на повикването, трябва да извършите важна подготвителна работа:
Определете целите на поканата
Всъщност може да има няколко и те могат да се различават от страница до страница. В е-магазинът ще бъде „Купете“ или „Отидете в количката“, на страницата на блога ще бъде „Споделете“ или „Оставете коментар“, в контактите „Обаждане“ или „Поръчка за обаждане“.
Не бързайте и мислете внимателно за стратегията на поведението на потребителите на сайта и на всяка страница, за да поставите точните цели и да създадете апел за тях. И не забравяйте, че колкото по-активно използвате call-to-action, толкова повече обратна връзка получавате, така че не бъдете мързеливи и слагайте призиви почти навсякъде, където е подходящо. Освен това, често дори на една и съща страница можете да поставите няколко call-to-action наведнъж, най-важното е те да не пречат на запознаването с основната информация, да не отвличат вниманието и да не са натрапчиви.
Проучете естеството на целевата аудитория
От това зависи местоположението на бутона, както и от текста и външния вид. Ако се занимавате с млади, амбициозни, активни хора – съдържанието не трябва да бъде прекалено много, но призивът към действие е по-добре да бъде поставен на най-видно място и обикновено го прави основният съществен елемент на страницата. Обръщайки се към по-възрастната аудитория, която обича да учи, сравнява и анализира, по-добре е да не „заслепявате“ с активни бутони. Нека първо да се запознаем с полезната информация, която ще подтикне към решението и едва след това да предложим действие.
Разбирането на нуждите на потребителите на сайта Ви и техните цели е необходимо условие за правилното използване на призив за действие.
Помислете над системата за анализ
Без анализи нищо не може да работи максимално добре. Във всеки случай няма да можете да разберете колко е ефективно използването на един или друг призив за действие или друг елемент на комуникация с потребителите. Това е сериозна грешка, която може да доведе до много лоши последствия.
Не забравяйте да проучите поведението на посетителите на сайта след добавяне на call-to-action. Може би той не натиска правилния бутон, а това го дразни и го принуждава да напусне страницата в търсене на по-удобенeн сайт.
Как да напишете призив за действие?
Няма единна рецепта за създаване на ефективен призив за действие, но трябва да се вземат предвид някои психологически аспекти на поканата и общи препоръки за работа с този елемент на комуникация.
Срок
Изкуственото създаване на времеви ограничения е чудесен мотиватор за правенето на нещо тук и сега. Излишните мисли отчуждават потребителя от действието и вашето предложение. Способността за отлагане на вземането на решения за бъдещето често ни привлича повече от необходимостта да направим нещо точно сега.
Изберете тази възможност и по този начин насочете потребителя към действие. Има различни решения за времеви ограничения, например:
– започнете сега;
– въведете номера и очаквайте обаждане в рамките на 30 секунди;
– купете на специална цена до **: **: **
Опциите могат да бъдат масови, основната задача е да се стимулира бързо действие.
Всъщност повечето хора не обичат да вземат решения. То сякаш е по природа. И въпреки очевидното желание за свобода на избора, човек се стреми да се откаже от отговорност, отколкото да се подчинява на инструкциите на някого. Предполагат, че е по-лесно. За нас е важно да вземем под внимание тази функция за нашите собствени цели.
Създавайте призиви с глаголи в императив: обадете се, напишете, абонирайте се, споделете, купете и т.н.
Подчертана полза
Посетителите идват на сайта, за да получат полезна информация или отстъпки, решават проблем или извършват друго действие. Покажете ползите от действието и ще получите това, което очаквате. „Изтеглете го безплатно“, „Останете информирани“, „Получете отстъпка“ и т.н. Подчертайте ползите за вашия потребител, той работи много по-добре от дълго описание на цялостните качества на продуктите.
Кратко и ясно
За да разберете кой призив за действие работи най-добре, анализирайте данните получени след тестване на различни текстове. Както показва практиката, най-ефективните покани са кратките. Основната задача е просто, накратко и ясно да се обясни какво се изисква от потребителя и какво ще получи. Пример: “Покани приятел – получи подарък”
Цифрите работят
Цифрите дават солидност и точност на информацията. Посочете колко абонати вече получават полезен бюлетин, колко щастливи клиенти използват продукта, какво място заема компанията в даден рейтинг. Цифровите данни идеално илюстрират полезността и важността на действието.
Друг ефект от използването на числа – създаването на един вид любими клубове. Приятно е да се чувствате един от най-проницателните и интелигентни купувачи на услуга или продукт.
Как да направите призив за действие?
По-горе споменахме, че за да бъдем по-ефективни, препоръчително е да използвате призиви за действие не само на различни страници на сайта, но и няколко пъти на една страница. Това може да бъде повторно публикуване на същата форма / бутон или различни призиви в зависимост от съдържанието на страницата.
Постоянно въвеждайте елементи на призив за действие в основното съдържание на страницата. За да разберете как най-добре да направите call-to-action в текста, разделете го на отделни важни части, всяка от които може да доведе до действие. Например под част от текста с обща информация за продуктовата група, можете успешно да поставите бутона „Научете повече“;
Призивът към действие трябва да помогне на потребителите да направят правилния избор или да направят печеливша стъпка. Уверете се, че обектът е в зрителното поле на посетителя: след като е взел решение на всеки етап от проучването на обекта, той трябва да може незабавно да извърши заветната дейност. Въпреки това, поканата не трябва да бъде натрапчива. Прекалявайки губите посетител и то най-вероятно завинаги.
Удобни изскачащи прозорци с активни бутони, които могат да бъдат минимизирани и отворени по всяко време
Успешното цветово решение е от голямо значение. Цветното подчертаване работи като призив за действие. За това е добре употребата на забележими и ярки цветове. Но имайте предвид: call-to-action е елемент от страницата на сайта и вашата компания като цяло, неговият дизайн трябва да съответства на дизайна на сайта и корпоративната идентичност. Ако цветовата схема на бранда се състои от жълто-зелени елементи, червен или розов бутон ще изглежда странно, чуждо и дори смешно.
Графичните елементи са чудесен инструмент за интернет маркетинг, който може ефективно да се използва за обекти от типа “покана за действие”. Колкото по-интересна е графиката, толкова повече внимание привлича. Но не забравяйте за значимостта и злоупотребите. Свържете се с професионален дизайнер, той ще ви помогне да направите поканата за действие интересна и забележима.
Заключение
Разгледахме как да направим call-to-action на сайта и да получим повече поръчки, абонати и клиенти. Опитвали ли сте се да използвате елементите на призива за действие? Имало ли е забележимо увеличение на активността на потребителите на сайта с бутони, изискващи действие?
Споделете своя опит в коментарите долу, ще ни бъде интересно да узнаем ????
Оценете ни
Your page rank: