Google Core и Spam Update март 2024: какво да очакваме

Google Core и Spam Update март 2024

От вчера официално започнаха два ъпдейта – актуализацията на ядрото и актуализацията на спама на Google. Какво можем да очакваме:

  • Актуализацията на ядрото ще бъде по-мащабна от обикновено.
  • Google очаква, че комбинирането на това обновяване с предишните, ще позволи намаляване на количеството нискокачествено съдържание в резултатите от търсенето с 40%.
  • Политиката относно спама беше актуализирана (https://developers.google.com/search/blog/2024/03/core-update-spam-policies).

Водят борба със следните неща:

  • Злоупотреба с изтекли/отпаднали домейни (https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies#expired-domains). Например някой може да купи домейн, който е бил използван от медицински сайт преди, и да го пренасочи към хостинг на нискокачествено съдържание, свързано с казина, надявайки се да постигне успех в търсенето въз основа на репутацията на домейна от предишния собственик.
  • Широкомащабно използване на съдържание (https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies#scaled-content). Това се случва, когато множество страници се създават с основната цел за манипулиране на рейтинга в търсенето, а не за подпомагане на потребителите… Независимо дали съдържанието се създава с помощта на автоматизация, човешки усилия или някаква комбинация от човешки и автоматизирани процеси.
  • Злоупотреба с репутацията на сайта (https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies#site-reputation). Тук става дума за платено поставяне на статии SEO и паразитно SEO. Подчертават по-специално случаи, когато статията и сайтът-донор нямат една и съща тема и собственикът на сайта-донор не участва в създаването на такава статия.

Срокове:

  • Актуализацията на ядрото ще отнеме до един месец.
  • Актуализацията на спама ще отнеме около две седмици. Въпреки това едно от антиспам подобренията (вероятно за SEO статии) ще започне през май.

Едно е сигурно – ще има големи амплитуди и движения в позициите. Нека ТОП-1 бъде с вас!

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Как изкуственият интелект влияе на SEO

Изкуственият интелект в интернет не е ново явление. Google използва изкуствен интелект от 2015 г., когато се появи алгоритъмът RankBrain – самообучаващ се модел, способен

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги