Изследване показва, че резултатите в търсенето на Google стават все по-лоши

Изследване показва, че резултатите от търсенето в Google стават все по-лоши

Съдържание

Неотдавнашно проучване показа, че търсачките като Google и Bing имат проблеми с качеството на резултатите от търсенето. Google от своя страна настоява, че качеството на търсенето се подобрява.

През януари 2024г. немски учени проведоха изследване, което показа проблеми с качеството на резултатите от търсене в няколко търсачки като Google, Bing и DuckDuckGo. Спам сайтовете остават на първите позиции, особено в областта на класациите и рецензиите на продукти.

Според проучването такива контрамерки като редовните актуализации на Google за борба с “черното SEO” и партньорски спам ще работят, но само за кратко време. В изследването се стига до заключението, че тенденцията на намаляване качеството на текста вероятно ще се влоши още повече в резултат на използването на изкуствен интелект като ChatGPT.

Според Google обаче неговото изследване противоречи на констатациите на учените от Германия. Според компанията търсенето се подобрява непрекъснато от създаването на търсачката. Това може да се обясни с постоянните иновации от страна на оператора на търсачката.

Това изявление на Google вероятно не е пряка реакция на изследването. По-скоро това е информация, която Google е предоставил в рамките на антимонополно дело в САЩ, съобщава сайтът seo-suedwest.de.

Съответно компанията Google пояснява, че определя годишни цели за качеството на търсене, които се измерват с помощта на т.нар. „Показател за удовлетвореност от информацията“. Допълнителна информация за методите за оценка на търсенето обаче в съответния документ няма.

Въпреки усилията си и огромния си дял на пазара, Google вероятно ще изпита трудности да поддържа постоянен брой потребители. От една страна, това може да се дължи на досадните спам сайтове в резултатите от търсенето. Алтернативите на Google също имат този проблем. От друга страна, заплахата от бързото развитие в областта на изкуствения интелект вероятно ще бъде много по-голяма. Аналитичната фирма Gartner наскоро прогнозира, че до 2026г. Google ще отбележи 25% спад в трафика за търсене.


За това има две причини:

  • все повече хора получават отговори на въпросите си с помощта на чат ботове с изкуствен интелект като ChatGPT;
  • младите потребители ще предпочитат платформи като TikTok или Instagram, когато става въпрос за търсене на информация.


В средносрочен план за Google е важно още повече да повиши качеството и релевантността на резултатите от търсенето. Това е единственият начин, чрез който търсачката ще може да запази конкурентоспособността и стабилен брой потребители в дългосрочен план.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги
Category