Какво e SEO текст и как да гo пишете правилно

seo текст

Съдържание


SEO текстовете 
са материали и статии, създадени с отчитане на принципите на класиране в търсачките. Те винаги отговарят на конкретни търсения и съдържат ключови думи + LSI. Защо се правят тези статии? С цел популяризиране на сайта до ТОП в резултатите от търсачката.


С какво се различава обикновеният текст или статия от SEO текста?

Идеалният SEO текст трябва да бъде съставен не само в съответствие с изискванията на търсачките, но и да бъде полезен за читателя. Следователно, когато пишете материал, обръщайте допълнително внимание на грамотността, структурираността и оригиналността на представянето му. Важно е да анализирате статиите на конкурентите, за да внесете повече яснота, да добавите “нови” емоции и полезни знания във вашия материал.

Хората, които пишат SEO текстове се наричат SEO копирайтъри. Те отговарят за процеса на писане на оптимизирани статии, придържайки се към определена структура. Но нека поговорим за всичко по ред.

 

Как търсачките са променили изискванията за SEO текст

Полезното и висококачествено съдържание може да увеличи трафика на сайта, да разшири клиентската база, да увеличи продажбите и популярността на портала. Добре написаният SEO текст има:

  • логическа структура
  • достъпно представяне на материала
  • уникалност
  • оптималното ниво на “водно” съдържание

Тези признаци са се формирали през годините на развитие на Интернет и търсачките. Отначало се оценяваше само присъствието на думи в страницата. Търсачките работеха като каталог или картотека. Следователно на първите позиции бяха страници с голям брой думи от потребителски заявки (сега му казвам преспамване). За да спечелят повече клиенти, собствениците на сайтове насищат текстовете си с ключови думи до такава степен, че те стават „трудни“ за четене и вече не носят полезна информация.

 

Как да напиша правилно SEO текст с високо класиране


Как да напишете правилно SEO  текст с високо класиране

SEO оптимизацията на текстове е сложен процес, ефективността на който зависи от това на коя страница в търсачката ще се намира вашият сайт. Ако искате вашата SEO статия да се класира добре в търсачките, тогава трябва да се придържате към конкретен план.

Силно оптимизиран план за писане на SEO текст

  1. Намерете и анализирайте “гореща тема” на пазара във вашата ниша
  2. Проучете материалите на конкурентите от вашия район и анализирайте присъствието на ключови фрази в техните статии
  3. Съберете семантично ядро ​​за бъдещия материал
  4. Създайте работен план
  5. Запишете съдържанието на статията си
  6. Допълнете статията с ключови заявки (търсения)
  7. Проверете SEO текста. Когато материалът е готов, трябва да проверите наличността на основните параметри
  8. Публикувайте статия и не забравяйте да я разпространявате в социалните мрежи
  9. Оценете ефективността, анализирайте сайта и страницата на фона на конкурентите
  10. За анализ, ние от Seo Консулт препоръчваме използването на инструменти, описани по-долу в статията

Идеалният SEO текст трябва да отговаря на нуждите на потребителите, да не съдържа “вода”, да предоставя пълна информация, свързана с темата, да съдържа оптималния брой ключови фрази и думи, ясно и уникално съдържание, заедно с грамотността.

За да улесни потребителя да чете текста, добрата статия има логическа структура. Започнете със заглавието и H1, изграждайки йерархията стъпка по стъпка, използвайки H2-H6. Следва уводна част, където авторът описва накратко съдържанието на статията. Този блок е съставен по такъв начин, че да привлече читателя и да го стимулира да прочете материала до края. Следва структуриран текст с параграфи и прости изречения. Статията трябва да е допълнена с линкове към съвременни изследвания, закони, тематични допълнения.

За лесно възприемане на информацията предложенията се изготвят в списъци и таблици и в края се обобщават, допълвайки с призив за действие (call-to-action).

 

Как да направите SEO анализ на текст 

SEO анализът на текста се състои от проверка за уникалност, съдържание на воднистост на текста и други параметри. Такава информация се предоставя от онлайн антиплагиатски услуги и SEO анализатори. Ние често използваме Text.ru – популярна програма за показване на уникалността на дадена статия. Проверява текста за уникалност, изчислява нормите от 80-90%, количеството спам в диапазона 30-60%, и воднисността на текста до 30%.

SEO анализ на текстове може да се извършва и с Istio и Advego. Услугите препоръчват да се спазват параметри като “съдържание на вода” в диапазона 30-60% и т.нар. “тошнота” до 7%. Advego има десктоп и онлайн функции за проверка на уникалност и семантичен анализ. На страницата на Адвего е ясно описано какво представлява “воднистността на текста” т.нар. класическа и академична “тошнота” (тъй като нямаме точен термин на български засега, ще му казваме “тегавина”). В буквален превод от руски означава “гадене”.

инструменти за анализ на текст


Основни изисквания към текста

Преди се смяташе, че СЕО не е самия текст, а неговата основа. Но това беше отдавна, когато търсачките не знаеха как ефективно да оценят качеството на материала. SEO специалистите правеха промени в текста, подчертаваха думите с удебелен шрифт и сайтът отиваше на върха. Ключовите думи бяха поставяни буквално като в списък, без да се притесняват за логичното им вграждане в текста.

Сега Google и другите търсачки оценяват сайта по стотици параметри. Удобството, лесната навигация, полезният материал и други моменти са важни. Съдържанието се създава от маркетолози и специалисти в различни области, които знаят как точно да напишат правилно SEO статия.

Днес с текст, който не отговаря на изискванията, сайтът ще бъде понижен от търсачките или санкциониран. Ще бъде понижен и ще се показва на страници, до които потребителите обикновено не достигат. В случай на сериозни нарушения, страницата няма да се вижда дори в отговор на най-точната заявка на потребителя. В крайна сметка, сега SEO оптимизацията на текста е важен етап от създаването на висококачествено съдържание и успешното популяризиране на ресурса.

 

Търсачките вече изискват:

  1. Качество на съдържанието. Ако целта е продажба, тогава SEO статиите на сайта също трябва да се „продават“. Например, ако заглавието обещава да разкаже за правилата за избор на точния размер на обувките в Интернет, а текстът говори само за съществуващите размери и производители, тогава темата не е разкрита. Търсачките няма да блокират това, но няма да ви позволят да заемете високи позиции. Ако статията е насочена към привличане на продажби, текстовете трябва да предизвикат интерес, желание да се запознаете с асортимента и да закупите продукти. Пример за лош текст: “Ние предлагаме качествени стоки при изгодни условия и на достъпни цени.” По-добре е потенциалните клиенти да научат повече за характеристиките на вашия конкретен продукт и неговите предимства.
  2. Логиката на представянето. Преди да напишете SEO текста за сайта, трябва да направите план и да планирате структурата. Ако авторът не представя мислите си последователно, тогава търсачките и особено потребителите ще обърнат внимание на това.
  3. Малък брой правописни грешки. Ако копирайтър пише с правописни грешки, тогава алгоритмите няма да пропуснат текста. Дори ако темата е напълно разкрита в текста, спазват се идеалната структура и логика, тя няма да стигне до топ резултатите в търсенето.
  4. Липса на „вода“. Статията трябва да бъде полезна, така че съдържанието на ненужни думи е важно. За да се намали “процентът на водата”, често се жертва обемът на текста. Не е достатъчно само да изтриете ненужните думи, струва си да анализирате поведението на потребителите на страницата и да изберете връзки към полезни ресурси, да добавите видеоклип, илюстриращ материала с висококачествени снимки.
  5. Висок процент на уникалност. SEO статиите са преди всичко уникално съдържание. Неопитните потребители, които тепърва започват да популяризират даден сайт, често смятат, че е достатъчно да копират нечии качествени статии и да ги публикуват на сайта си. Но не бива да правите това. Неуникалната информация попада под филтрите и в резултат на това няма да бъде класирана. Търсачките откриват плагиатството много бързо и наказват кражбите на съдържание. Някои от ресурсите, създаващи качествено съдържание, следят за появата на техни копия в Интернет, пускат оплакване в Гугъл и страницата ви буквално бива изтривана от каталога му. Никой обаче не забранява използването на разработките на най-добрите сайтове и създаването на статии с подобна структура, заглавия и други елементи. Не трябва да се опитвате да постигнете 100% уникалност, защото в някои теми това не може да се направи.

Тези правила ще улеснят разбирането как да напишете SEO текстове през 2021 година.  В крайна сметка изискванията се променят често, писането на тест изисква избор на стил и логика на изграждане. Основното нещо за авторите е да предават информацията на бъдещите клиенти.

 

Заключения

  1. Броят на копирайтърите, редакторите, търговците, специалистите по писане и оптимизиране на сайтове редовно се увеличава и всички те не могат да игнорират препоръките на търсачките, реакциите на читателите и потребителите.
  2. Идеалните примери за SEO текстове показват, че те са написани ясно и компетентно, разделени са на параграфи, съдържат ключови думи, равномерно разпределени в целия текст и имат заглавия и подзаглавия. Още по-добре е, ако добавяте диаграми, илюстрации, връзки към изследвания, използвате ключови думи в мета тагове.
  3. Не можете да пишете статии с грешки, “вода” и неясно значение. Лошо се възприема плътен текст, голям брой ключови думи, изброени и подчертани с удебелен шрифт.
  4. Използвайте уникално съдържание, тъй като копираният текст е зле класиран от търсачките и попада под филтрите. Структурата и връзката с други секции са много важни, не трябва да се нарушават.

Спазването на тези изисквания ще създаде идеален SEO текст, който ще привлече нови посетители на сайта и ще издигне ресурса на върха. Екипът на SEO Консулт ви пожелава да се научите как да пишете качествени SEO текстове и ние с удоволствие ще ви помогнем с това!

Ако имате интересни авторски статии на тема “дигитален маркетинг”, отворени сме за гост публикации в нашия сайт 🙂

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги
Category