Какви текстове в онлайн магазините работят за повече продажби

Текстове за електронни магазини

Съдържание


Статията ще бъде полезна за собствениците на онлайн магазини, търговци и копирайтъри. Ще научите:

  • какви текстове са подходящи за онлайн магазините;
  • критерии за добро писане.

Какво е добър текст за онлайн магазин

Проверете съдържанието по този чеклист:

  • То трябва да има цел
  • Текстът да е полезен за читателя (много информация, по-малко реклама)
  • Да обхваща една тема – било то доставка, плащане, гаранции, характеристики на продукта
  • Текстът да е структуриран и логичен, в него да няма повторения, да не е претоварен със SEO ключови думи
  • Лесен за четене
  • Съдържа връзки към други страници на сайта и CTA (призив за действие)

Ако в текста ви липсва поне един от тези елементи, той трябва да бъде преработен.

e mag 2 1

Съвет: ако можете ясно да начертаете някаква последователност от действия – направете го! Инфографиката се чете по-бързо и по-ясно.


Кой чете текстове в онлайн магазините

Много собственици на онлайн магазини вярват, че текстовете в сайта не са необходими, защото никой не ги чете. Мислят си, че човек посещава сайта, вижда снимка на продукта и купува. Но това не е така.

Човек трябва да закупи определен продукт. Но преди да се реши на тази стъпка и да плати, той иска да знае колкото се може повече за него. Колкото повече информация за продуктa имате на вашия сайт, толкова по-вероятно е да купи от вас.

Нека разгледаме няколко ситуации.

Ситуация 1

Купувачът търси черна дървена маса. Подобни продукти се предлагат от три онлайн магазина за мебели:

  • В първия – масата е изработена от ламинирано ПДЧ – най-евтиното от трите
  • Във втория – изработен от MDF, средна цена
  • В третия има маса от естествено дърво, най-скъпата

Ако няма описание на сайтовете, тогава купувачът ще избере най-евтиния вариант, защото това ще бъде най-изгодно за него. Но ако има текстове с описание на продукта във втория и третия сайт, тогава купувачът ще разбере, че тези продукти са направени от естествени материали, които са по-екологични и ще имат по-дълъг живот. Такива мебели изглеждат по-естествено в интериора. Тогава клиентът бързо ще вземе решение за по-скъпа покупка.

Ситуация 2

Продавате профили за гипсокартон и имате собствена доставка от врата до врата в града. Само че на сайта не сте написали нищо за това. И профилът не се купува от вас, а от вашите конкуренти. Тъй като цената им е по-ниска, въпреки че доставката се заплаща.

Ситуация 3

Вашият онлайн магазин има само собствен продукт. Продуктът е рядък, почти непознат на пазара и е скъп. Но може да реши някакъв проблем на хората и да направи живота им по-удобен.

Как хората ще започнат да купуват от вас, ако изобщо не знаят какво продавате? Те ще търсят информация в Интернет. Но няма да намерят нищо там, защото само вие имате този продукт. Следователно на вашия сайт трябва да разкажете възможно най-много за продукта ви.

Във всеки от тези случаи текстовете могат да задържат потенциален клиент на сайта и да го убедят да закупи продукта от вас. По този начин текстовете на сайта в онлайн магазина изпълняват функциите на асистент по продажбите в офлайн магазин.


Какви текстове са необходими в онлайн магазин?

Този въпрос интересува всички собственици на онлайн магазини. Отговорът е прост: на сайта трябва да има текстове, които напълно задоволяват нуждата на купувача от информация за продукта.

Клиентът иска да знае откъде получавате суровините за вашите продукти? Какви гаранции давате при покупка? Напишете текстове, които отговарят на всички въпроси и ги публикувайте на съответните страници.


Тайните на добрия текст за началната страница на сайта на продавача

„Основната страница е фасадата на нашия сайт“ ( Тимур Асланов: „Копирайтинг. Прости рецепти на продаваемите текстове“ ).

Основната задача на главната страница е да заинтересува посетителя и да се увери, че той ще остане на сайта. За да разберете каква информация трябва да има на началната страница, трябва да мислите като посетител. Какви въпроси ще го интересуват, когато стигне до вашия сайт?

  • Къде съм? (Какъв вид сайт е това изобщо?)
  • Какво прави тази компания?
  • Ще намеря ли това, от което се нуждая тук?
  • Лесно ли е да се ориентирам?
  • Да се ​​занимавам ли с тях?
e mag 4 1

Това е началото на текста за главната страница на магазин за къмпинг оборудване. Но за читателя е трудно да разбере това, защото нито едно изречение не дава тази информация. Много лош примерен текст.

e mag 5 1

Описание на категориите

Ако вашият магазин има много продукти, струва си да напишете текст за всяка категория. Основната грешка на много копирайтъри, които пишат за тeзи страници е, че се опитват да разкажат всичко, заливайки клиента с много излишна инфорамция, но пропускайки основни характеристики. Такъв текст няма да бъде полезен.

e mag 7 1

Купувачът очевидно няма да се интересува от четенето, че първите вази са направени от женски ръце.  Той иска да знае защо вазите на вашия сайт са по-добри от тези на конкурентите. Защо трябва да купува ваза от вас?

На страницата с категорията си струва да разкажете за тези продукти, които се намират във вашия онлайн магазин. Запознайте клиента с асортимента, производителите, материалите, характеристиките на продукта.

e mag 8


В текста купувачът научава какви категории стоки може да намери в магазина и как да намери точно това, от което се нуждае

Описание на продуктите

Клиентите отиват на страницата с продукта не само от други страници на вашия сайт, но и директно от търсачките. Тук се намира бутонът “Купи”. Следователно текстът на тази страница трябва да бъде възможно най-убедителен, така че купувачът да вземе решението да купи точно от тук.

Първото изречение от описанието на продукта трябва да е запомнящо се, така че посетителят на сайта да разпознае себе си, болките и проблемите си в него. Класическата схема за описанеи на продукт:

  1. Формулираме проблема на клиента (убеждаваме го защо се нуждае от този продукт, защо не може без него).
  2. Ние предлагаме решение (описваме какво ще получи клиентът, ако има този продукт, как ще олесни ежедневието му).
  3. Характеристики на продукта (описваме продукта възможно най-подробно, неговите предимства).
  4. Призив за действие (казваме стъпка по стъпка какво трябва да направи клиентът, за да купи продукта).


Текст на продуктова страница, написан по класическата схема:

1.  Важно е при гмуркане, сърфиране или плуване да изсушите бързо косата си.
2 . Благодарение на уникалните свойства на тъканта, продуктът бързо ще абсорбира излишната влага от косата и ще я предпази от негативните ефекти на пряката слънчева светлина. Предпазва и от изгаряне в горещо време. Затова туристите могат да я използват като шапка. Подходяща е за рибари, градинари.
3. Характеристики на продукта

Микрофибърът има редица отличителни характеристики, които му дават предимства пред другите
▪ Устойчиви на износване – издържат до 500 измивания, яркият цвят не избледнява
▪ Компактност и леко тегло
▪ Абсорбция – абсорбиращите качества позволяват да попие  3 пъти повече, докато повърхността на тъканта остава суха
▪ Лесно се почиства – може да се пере във вода и над 50 градуса с прах или сапун за пране

4. Как да закупите продукта в инетрнет магазина
За да закупите продукта, преминете към каталога, Изберете цвета на продукта, който харесвате, добавете го към списъка. Можете да продължите да пазарувате или да отидете до количката за пазаруване. Посочете данните за вашата сметка, които са необходими, за да можете да уредите доставката, както и начина на плащане. Можете да закупите стоки на едро и дребно.

e mag 9 1

Ако не са цифрите, нищо в текста нямаше да привлече вниманието. Всъщност това описание може да се приложи към всеки диван на всеки производител.


Какви са служебните страници на даден сайт и какви текстове са необходими в тях?

Тези страници включват „За нас“, „Плащане и доставка“, „Гаранция и връщане“, „Въпроси и отговори“, „Сертификати“, „Контакти“, „Отзиви“. Често собствениците на онлайн магазини и SEO специалистите не придават значение на тези страници, тъй като на практика не участват в търсенето. Следователно има невярно впечатление, че текстът не е необходим на тези страници.

Но нека си представим ситуацията. Човек попада чрез търсене на продукт на вашия онлайн магазин, чете всичко за продукта, харесва го и решава да поръча. Първо, клиентът иска да се увери, че процесът на покупка върви гладко, че получава това, което иска и не губи пари.

  • Ами ако стоките пристигнат повредени? Как мога да го върна по-късно?
  • Как доставяте стоки на клиентите си? Кой плаща за доставката?
  • Мога ли да взема стоката сам? Къде е вашият офис или магазин?
  • Има ли програма за лоялност?

Може да има още много такива въпроси. Отговорете на всички тези въпроси в текстовете за страниците на услугата. В противен случай посетителят на сайта няма да стане ваш купувач. Едва след като човекът се убеди, че може да ви се вярва, той ще купи от вас.

e mag 11


Добро представяне на информация на страницата “Контакти”

e mag 12

На тази страница купувачът бързо се научава как да плати за артикула.

Защо онлайн магазинът се нуждае от блог?

Защо да губим излишни пари и време за писане на ненужни статии? Някои собственици на онлайн магазини все още задават този въпрос. Макар да казват, че хората идват при тях, за да купуват, вместо да четат статии, конкурентите им са вещи в използването на блогове и новини за привличане на нови купувачи на сайта. Тъй като е много по-лесно да направите блог, като използвате статии с популярно търсене и информационни заявки. Нискочестотните търсения също помагат да привлекат посетители на вашия сайт, особено ако продавате уникален и рядък продукт.

Сега да помислим отново за клиента. Защо изобщо ще се нуждае от блог или раздел “Новини” на сайта? Нека сравним ползите, които клиентът и продавачът получават, ако сайтът има блог.

Купувачът:

  • Той не знае кой продукт е по-добре да избере, но статията ще му помогне да реши по-бързо.
  • Иска да прочете интересни и полезни статии, след което да сподели с приятели чрез социалните мрежи.
  • Той се интересува от отзиви на други купувачи и може да остави свои.
  • Спестява време в процеса на намиране на желаната информация за продукта.

Продавачът:

  • В блога на сайта можете да разкаже за всеки продукт много повече и по-интересно, отколкото в обикновена продуктова страница. Важно е правилно да свържете стоките, които се продават в онлайн магазина
  • Онлайн магазинът получава допълнителен трафик и нови клиенти
  • Разказва за нови продукти в магазина и предимствата на стоките, рекламира продукти
  • Комуникира с потенциални клиенти чрез статии, вдъхва доверие и насърчава покупките
e mag 23 1


Воденето на блог трябва да започне с определяне на целта и интересите на целевата аудитория. Този процес трябва да бъде поверен на специалист – маркетолог. Той ще ви помогне да изготвите план със съдържание и техническите спецификации за необходимите статии.


Какви трябва да бъдат текстовете за онлайн магазин

За да продават текстовете в е-магазина, първо трябва да бъдат прочетени. И ще се четат само тези, които отговарят на ясните критерии на търсачката. Максималната задача е да зарадвате едновременно Google и читателите.


Полза

Когато текстът няма цел и не решава проблема на потребителя, той е безполезен. Ако сте написали текст на сайта за това колко страхотен е вашият магазин, тогава купувачът няма нужда от него. Но ако сте казали как работите, какво можете да купи от вас, защо е изгодно и как да го направи, такъв текст ще бъде полезен за читателя. Когато пишете текст, винаги мислете за купувача.

Когато клиент търси кръгло овално огледало за банята си, няма нужда да му казвате, че кръглите огледала са били често срещани в императорските дворци или че вашият магазин е най-добрият магазин за овални огледала.

Човекът трябва да знае къде и как се произвежда това огледало. Колко устойчив е този материал на влага и екстремни температури. Ще избледнее ли изображението с времето? Как ще транспортирате това огледало, за да го доставите здраво и цяло?

Уникален

В идеалния случай текстовете в сайта трябва да бъдат уникални. Дори ако продавате продукт чуждо производство и не разполагате с никаква друга информация за него, освен тази, която е на уебсайта на производителя, пак трябва внимателно да обработите този текст, да го редактирате и допълвате с вашата информация.

За голям онлайн магазин е трудно да постигне уникалност за всички текстове. В този случай SEO експертите съветват:

  • фокус върху подробни спецификации
  • да се комбинират подобни продукти в продуктови предложения
  • добавете отзиви на клиенти
e mag 21 1
e mag 22 1


Избягвайте да копирате текстове от чужди сайтове, особено ако пишете за т.нар. служебни страници. Също така се уверете, че един и същ текст не се повтаря на различни страници на вашия онлайн магазин.

Представете си, че търсите конкретна марка палатка за къмпинг. Този продукт се продава на пет сайта. На четири от тях описанията на продуктите се повтарят дума по дума. И само в един онлайн магазин текстът за палатката се различава от другите. От кого ще си купите палатката?

Освен това не забравяйте, че търсачките също не харесват не уникалното съдържание. Такава страница никога няма да се изкачи в резултатите от търсенето и можете да забравите за органичния трафик. Какви ще са продажбите тогава?


Лесен за четене

Ако текстовете ви са написани “като платно”, тогава никой няма да ги прочете. Първо форматирайте текста добре:

  • Освободете се от сложни синтактични конструкции, доколкото е възможно: уводни думи и изречения, голям брой еднородни членове, допълнителни запетаи
  • Направете прости изречения от сложни такива (дробете текста)
  • Поставяйте пунктуационните знаци правилно, за да елиминирате двусмислието и неразбирането на съдържанието
  • Отстранете “водата’’ от текста
  • Разбийте текста на параграфи
  • Структурирайте го, добавете към него подзаглавия
  • Добавете номерирани и маркирани списъци към вашия текст

Когато публикувате текст на сайта, струва си да разпределите правилно пространството. Текстовите полета не трябва да са много близо или много отдалечени едно от друго. Ако е възможно разреждайте текстовите блокове със снимки, видеоклипове, таблици, инфографики.

e mag 2

Пример за нечетлив текст:


Без грешки

За да може да спечелите доверието на посетителя, вашите текстове трябва да са без грешки. Грижа ли ви е за репутацията на вашия магазин? Дайте текстовете на добър коректор или ги проверете сами, като използвате специални услуги и речници.

Оптимизиран

За да могат купувачите да намерят вашия онлайн магазин чрез търсене, страниците му трябва да бъдат оптимизирани. Ето част от основните изисквания за SEO оптимизация на текст:

  1. Наличието на мета таговете Title и Description. Те трябва да бъдат на всяка страница. Чрез мета описанието търсачките показват страници и потребителите разбират, че на този сайт има информацията, която търсят
  2. Оптимизирани заглавия. Всяка страница трябва да има заглавие H1 и подзаглавия H2, H3 и т.н.
  3. Правилно съотношение на ключовите думи. Важно е да се придържате към златната среда. Липсата на ключови думи, както и изобилието им, се отразяват еднакво негативно на резултатите от търсенето на страницата.
  4. Наличието на LSI думи (дълги фрази). Това са синоними и подходящи думи, които не само се появяват в резултатите от търсенето заедно със заявките за търсене, но също така показват на роботите и потребителите, че текстът ви е експертен.

Как да определите качеството на текста

За проверка на качеството на текста се използват специални услуги. Но такъв анализ само ще определи колко ще хареса текста на търсачките. За нас е важно текстовете да продават. Затова препоръчваме да използвате чеклист, за да проверите качеството.

  1. Прочетете целия текст. Оценете съдържанието от гледна точка на купувача. Отговорете на въпросите:
    • Ясно ли е от текста за кого е написан? Читателят същият ли е като истински клиент във вашия магазин?
    • Решава ли проблема на купувача?
    • Отговаря ли на всички въпроси на купувача?
    • Съдържа ли информация, която е нова за купувача?
    • Вижда ли купувачът ползата от текста?
    • Има ли призив за действие в текста?
  2. Погледнете текста визуално. Оценете неговата структура. Отговорете на въпросите:
    • Има ли големи части от текста, които са трудни за четене?
    • Използват ли се подзаглавия, списъци?
    • Лесен ли е текстът за четене изобщо?
    • Има ли твърде големи абзаци?
    • Има ли логика в представянето?
  3. Пуснете текста през услугата за проверка на уникалността. Можете да изберете всеки: TEXT.RU , Content-Watch, Advego Plagiatus
  4. Проверете за т.нар. “водност на текста” и плътност на ключовите думи чрез услугата Advego SEO
  5. Проверете текста за грешки. Премахнете ненужните думи и изречения, които не носят никаква полза за купувача

Ако за всеки артикул текстът е преминал проверката и е получил добра оценка, тогава имате висококачествен текст и можете спокойно да го публикувате на сайта си.

Заключение

Текстовете в онлайн магазин са като търговски помощници. Те отговарят на всички въпроси на посетителя, предоставят пълна информация за продукта, говорят за предимствата и вдъхват доверие. Това е директен начин за купуване от вашия магазин.

Успешно писане на текстове, повече продажби и успешни стратегии за развитие на онлайн магазин!

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги