Промотиране на бранд в TikTok: как да създадете съдържание, което ще се гледа

тик ток бизнес

Съдържание


Tik-tok постепенно става все по-популярен, видео форматът привлича вниманието и вдъхва увереност. Представяме ви как и защо да насърчавате туристическите представители в новата социална мрежа.

TikTok е не само услуга за създаване и гледане на забавни видеоклипове, но и ефективен инструмент за популяризиране на бранда ви. Необичайна рекламна кампания, чрез положителни видеоклипове, привлича вниманието, изгражда доверие и подтиква към покупки.

 

Защо да изберете TikTok за популяризиране на бранд

TikTok е тенденцията за социални медии и не може да бъде отречена. Броят на хората, които влизат в сайта всеки ден е впечатляващ. Ако на Instagram му отне 9 години, а YouTube 12 години, то TikTok спечели популярност на милиони абонати само за една година.

Въпреки това все още има митове за TikTok:

  • Основната аудитория на TikTok са деца и ученици
  • TikTok няма място за зряло и преднамерено съдържание
  • На сайта могат да се показват само танцови видеоклипове

Всъщност тези митове нямат нищо общо с реалността. Напоследък TikTok е “узрял” много. Според официалната статистика повече от една четвърт от аудиторията на сайта са хора от 25 до 34 години.

бранд в тикток
TikTok е идеален за популяризиране на „зряло“ и качествено съдържание. Сериозността на сайта се доказва от наличието на такива известни марки като AliExpress, McDonald’s и др. Сайтът показва видеоклипове на политици, адвокати, лекари, психолози, туристически агенции.

 

Защо да рекламирате вашата марка в TikTok точно сега?

Днес TikTok е неизчерпаем източник на безплатен “студен трафик”, който можете да конвертирате в “горещи”, истински потенциални клиенти. За да получите същия трафик в YouTube или Instagram, имате нужда от инвестиция. Трябва да започнете да популяризирате в TikTok точно сега. Напълно възможно е след шест месеца или година ситуацията в TikTok да бъде същата като в Instagram и в YouTube, където няма какво да се прави без пари.

В момента TikTok има повече възможности за промотиране от всички други платформи:

  • Почти два пъти повече внимание от Instagram
  • Платформата чупи всички рекорди по брой изтегляния, оставяйки след себе си Instagram, YouTube и WhatsApp

тикток реклама

Стъпки, които трябва да следвате, за да получите първите си абонати

Има три основни стъпки, които трябва да предприемете, за да стартирате проекта си в TikTok и да привлечете вниманието на първите си абонати.


Стъпка 1: Намерете своя формат и проучете целевата си аудитория

TikTok не е платформа, на която можете да отидете и да опитате различни опции за доставка на съдържание. В началото TikTok предоставя отлични възможности за промотиране на вашето видео и получавате безплатни абонати. За начинаещи сайтът предлага широк обхват и голям брой импресии, така че вече трябва да демонстрирате вълнуващо съдържание в първото видео.


Стъпка 2: Определете основните тенденции на TikTok

Преди да започнете популяризиране на марката си в TikTok, полезно е да сте редовен потребител на сайта за известно време. Така ще разберете какви видеоклипове и музика са популярни сред потребителите и колко успешно работи.

Много често начинаещите не знаят откъде да вземат идеи за видеоклипове. Можете да използвате всяко популярно видео от TikTok като основа. Никой няма да ви обвини в плагиатство. Напротив, основният принцип на сайта е „Бъдете в тренда, повторяйте след най-доброто“. И вашият видеоклип може да получи много по-голям брой импресии от оригиналния видеоклип, който първоначално е заснет.

Но е важно да се има предвид, че „животът“ на тенденциите в TikTok е ограничен и е средно 20-25 дни. Затова няма нужда да се фокусирате върху тенденциите, които са били популярни преди няколко месеца.


Стъпка 3: Заснемете и редактирайте видеоклип, който отговаря на всички критерии на TikTok

Има правила за TikTok, които не трябва да се нарушават. Темата на видеоклиповете не трябва да е свързана с жестокост, насилие и алкохол. Видеото първо минава през автоматичен преглед. Ако има нарушения, следва блокиране.

Видеоклипове, пропуснати от изкуствения интелект след 5-7 хиляди гледания, подлежат и на ръчно модериране. На този етап, ако бъдат открити нарушения, видеото също може да бъде блокирано.

 

Съвети, които да ви помогнат да постигнете успех в TikTok

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат бързо да популяризирате вашата марка в TikTok и да избегнете често срещани грешки.


Снимайте качествено видео

Можете да снимате видеоклипове за сайта с помощта на обикновен смартфон – не се изискват специални умения. За успешна промоция на съдържание обаче видеото трябва да е с високо качество. Размазаните видеоклипове не са популярни. За по-добро качество на изображението, снимайте през деня когато е светло.


Изберете разумна дължина на вашето видео

Оптималната продължителност на видеото е 7-9 секунди. Ако вашето видео е твърде кратко, алгоритмите на TikTok ще му дадат малко количество импресии (показвания). По-дълъг видеоклип може да не бъде включен в препоръките. В TikTok “излитат” само онези видеоклипове, които потребителите гледат до края. По правило дългите видеоклипове се гледат рядко.

Влизането в “препоръчани” не се влияе от броя харесвания и преглеждания, но броят на споделянията го прави. Когато вашето видео е споделено, алгоритмите на TikTok разбират, че видеото е интересно за абонатите и започват да го популяризират.


Hashtag темата на видеото

Хаштаговете са полезни за популяризиране на вашия акаунт. Те обаче работят само ако са избрани правилно. Хаштаговете трябва да отразяват темата на вашите видеоклипове. Това е особено важно, ако темата е специфична и съдържанието ви се търси само при конкретни заявки.


Добавете популярни песни към вашето видео

Няма нужда да поставяте любимата си музика във видеото. Може да не е в съответствие с популярните тенденции. Най-доброто решение е да отидете в приложението в менюто “Музика” и да изберете песен от раздела “Интересно”.


Не изтривайте видеоклипове от вашия акаунт

Правилата на сайта не забраняват изтриването на видеоклипове – никой няма да забрани акаунта ви за подобни действия. Ако обаче изтриете много видеоклипове, услугата ще започне да минимизира показванията ви. TikTok насърчава създателите на съдържание, а не обратното. Ако искате да премахнете видеоклип от емисията си, дайте му статус „Private“.


Не прехвърляйте видеоклипове от един акаунт в TikTok в друг

Резултатът ще бъде липса на гледания. Алгоритмите на приложението блокират подобни действия, така че няма да можете да популяризирате видеоклипа по този начин.


Не се забърквайте с измамни услуги

Алгоритмите на TikTok много бързо засичат измама, тъй като потребителите се абонират и харесват не чрез препоръки, а от ресурси на трети страни. Ако “изневерите”, тогава видеоимпресиите ще са сведени до минимум и ще трябва да създадете нов акаунт .


Публикувайте видеоклипове редовно

Съдържанието в TikTok трябва да се публикува редовно – поне 3-4 пъти седмично. Първоначалният критерий обаче е качеството на видеото. Честото публикуване на нискокачествено съдържание в TikTok не работи.


Използвайте популярни формати

Предизвикателство, хумор, рецензии, новини и танци са популярни в TikTok. Дори и да не знаете как да танцувате – опитайте! Като правило, колкото по-зле човек танцува във видео, толкова по-популярно става видеото.


Да обсъдим заедно:

Как се отнасяте към Tik-Tok като платформа за популяризиране на марката?
Опитвали ли сте да публикувате съдържание в Tik-Tok?

Пишете в коментарите, ще ни бъде интересно 🙂

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги