Защо линковете не работят – основни причини за неефективността на външната оптимизация

защо линковете не работят

Съдържание

Често чуваме от клиенти: “Правил съм линк билдинг, купувал съм статии и линкове. Вече съм похарчил много пари, но не виждам ефект от линковете”.

Защо не работят? Има много причини, по-лесно е да се каже какъв линк трябва да работи: Добрият линк е комбинация от експертен сайт + полезен материал.

Алгоритмите на Google отстраняват ненужните връзки въз основа на множество фактори. Материалите с лошо качество не попадат в индекса или с течение на времето “излитат” от него.

В дългосрочен план висококачественото съдържание също има тенденция да изчезва. Но дори материалът да е в индекса, линкът не винаги работи.

Популяризирайки един проект, не можете да знаете предварително дали даден сайт ще работи, дори ако проучите всички негови показатели. SEO компаниите имат опит в позиционирането и собствена статистика за ефективността на сайтовете.

 

Защо линковете не работят?

Заради сайта:

  1. Мъртъв сайт – голям процент от евтините сайтове не работят. Можете да ги разпознаете по липсата на трафик, слабите входящи връзки и големия брой изходящи връзки. Има и сайтове с много входящи връзки, но почти никакъв трафик. Не поемайте риска да поставяте линкове в такива ресурси.
  1. Сайтът на “манипулатора” – новинарските сайтове с добра производителност искат да поставят много рекламни статии. Но колкото повече връзки поставят, толкова по-бързо метриката разрушава съотношението между входящите и изходящите връзки и Google ще понижи резултата. Какво предлагат сайтовете? Те или затварят старите статии за ботовете на Google, или слагат таг nofollow, спонсориран и т.н. Рекламните статии често се затварят от Ahrefs и други краулинг услуги, което може да накара оптимизаторите да работят с неверни данни.
  1. Лош клъстер – друг проблем, с който се сблъскват сайтовете, е поставянето на рекламните статии в отделна папка. Получаваме раздел със спам, в който материалите не достигат позиции в Google, тъй като самите рекламни материали често са с ниско качество и малък обем. Основният проблем при такива раздели е липсата на връзки към другите раздели на сайта. Поради това, секцията е с ниско значение. Липсата на връзки между статиите предполага огромен шанс да не попадне в индекса. Google не харесва съдържание, което няма достатъчно връзки в рамките на сайта.

 

Заради съдържанието:

  1. Обем – никой не иска да пише добро съдържание за линкове. Обемните и висококачествени материали са скъпи. А кратките текстове Google не ги иска. Ако напишете рекламен текст от 1000 знака, вероятно страницата ще изчезне от резултатите след няколко месеца.
  1. Заглавие – не пишете текстове със заглавие “Как да си купя прозорец”, защото такива материали в индекса на търсачката са твърде много и те често излитат оттам. Правилно би било да се обхванат по-тесни теми, които имат минимална честота и липса на материали в индекса.
  1. Свръх спам – не всеки проверява статиите с връзки за спам с ключови думи. Заради свръх спама, дадена статия може да не бъде индексирана или да влезе и да отпадне с течение на времето.
  1. Вода – разводнените статии също имат проблеми с индексирането. Материалът трябва да съдържа елементи на достоверност: цифри, дати, снимки, имена, видео, таблици и т.н.
  1. Уникалност – тя наистина трябва да бъде на високо ниво.

 

Заради стратегията:

  1. Релевантност – с течение на времето статията се губи в дълбините на сайта:
  • влошава се свързването
  • тежестта на вътрешните връзки намалява
  • датата на публикуване става неактуална
  • трафикът намалява

В резултат на това материалът може да бъде изключен от индекса.

  1. Сайтът е затворен за индексация
  1. Сайтът е премахнал всички рекламни материали или ги е затворил за индексиране.
  1. Съдържанието ви е загубило своята уникалност. В други сайтове има копия на текста. Времето е ваш враг в дългосрочен план. Колкото по-дълго работите със сайта, толкова повече нови връзки ще се появяват. Ако публикувате 300 статии за 3 години, в края на третата година 50-100 от тях ще бъдат изгубени по различни причини. Частичното избягване на тези загуби може да се дължи на повторно свързване на промоционални статии, добавяне на коментари, привличане на трафик. Качествените статии могат да стигнат до върха, да се запазят в индекса и да привлекат реални посетители на сайта ви – това е идеално (но скъпо) за дългосрочна стратегия.


Заключение

Внимавайте къде и колко линкове поставяте. Следете за съдържанието и индексацията. Борете се с копирането на качествените си текстове. Ако не разбирате съвсем материята, доверете се на специалистите иначе ще загубите много време, пари и позиции в търсачката!

 

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги