Помагат ли си Google Business Profile и SEO?

процент кликове в локалното seo

Съдържание

Публикациите в Google My Business (от скоро Google Business Profile) са чудесен начин да подобрите бизнес профила си, да взаимодействате с клиентите си и да насочите трафика към уебсайта си, дори ако все още не сте достигнали първото място с началната си страница.

 

Помагат ли GBP публикациите за SEO?

Абсолютно да! Публикациите в “моят бизнес” подпомагат усилията ви за SEO оптимизация, тъй като допринасят за увеличаването на актуалния авторитет на списъка в GMB и E-A-T. Ето защо публикациите в Google Business помагат за SEO:

  • Постовете в Google My Business са най-ясният сигнал, който можете да изпратите на Google, че бизнесът ви е отворен и готов да обслужва клиенти.
  • Можете да насочвате трафика към конкретни страници на уебсайта си чрез обявата си в GBP. Това ще доведе до повишаване на класирането на уебсайта ви.
  • Вашият бизнес листинг също приканва към взаимодействие с клиентите и към разаглеждания.
  • Ако свържете публикациите си в Google My Business с формуляри, можете да събирате информация за потребителите. Връщането на хората към сайта чрез блог или бюлетин ще повиши нивото на вашата SEO оптимизация.
  • Обявата в GMB е предназначена за всяко мобилно устройство, така че ще увеличи максимално мобилната ви SEO оптимизация.

Вашият профил в GBP може да бъде отличен начин за ангажиране на клиенти и стимулиране на трафика. Стратегическите техники за SEO копирайтинг са от ключово значение за разширяване  обхвата на вашия бизнес в интернет, дори ако все още не сте постигнали номер 1! Сега, когато знаете бързия отговор, можем да ви покажем повече за това как Google Business Profile подобрява локалната SEO оптимизация.

 

Защо GBP е важен за SEO?

Google Business Profile е най-добрата форма на локална SEO оптимизация, която можете да направите, поради няколко причини:

  1. Вашият списък в GBP е безплатен за използване и не изисква скъпи инвестиции.
  2. Публикациите в GBP ангажират клиентите и приканват към отговори. Социалните сигнали са силни фактори за SEO оптимизация.
  3. Публикациите в Google Business Profile насочват кликовете на клиентите (CTR) към други елементи на вашия бизенс профил или страници на вашия уебсайт. Този трафик повишава вашите SEO резултати.

Страхотната SEO оптимизация работи чрез сътрудничество с Google. Google иска да помогне на хората да намерят най-полезните отговори на своите търсения. Вашият уебсайт може да бъде най-полезният отговор на нечие търсене.

Свържете профила си в GBP с всичко останало

Много хора не се замислят колко свързани са данните в интернет. Вашият списък в Google Business Profile може да съответства на уебсайта ви, на профил в LinkedIn, страница във Facebook, канал в Instagram и отговори на теми в Reddit или Twitter.

Подобряването на профила ви в Google My Business и свързването на всички тези социални медии повишава авторитета ви във вашия район. Нека да разгледаме един пример:

Агенция за недвижими имоти си създава профил в Google Business Profile. Свързва своя списък в GBP с уебсайта си. На страницата за уебсайта се поставя връзка към профил в LinkedIn. Веднъж седмично се регистрира в Reddit и отговаря на въпроси за недвижими имоти с връзка към своя уебсайт и профил в LinkedIn.


Google ще обедини всички тези неща:

  • Експертизата на агента по недвижими имоти ще бъде установена чрез неговите данни в LinkedIn.
  • Авторитетът на уебсайта му ще се увеличава всеки път, когато се появяват връзки в Reddit.
  • Достоверността на уебсайта му ще се повиши заради връзките към физическия му адрес в профила Google Business Profile.

Свързването на вашия профил в Google My Business с тези различни точки на достъп ще удовлетвори критериите на Google за E-A-T.

 

Как да използвам GBP, за да подобря съдържанието и SEO оптимизацията си?

Използвайте стратегически публикациите в GMB, за да насочвате трафика и да взаимодействате с клиентите си. Вашият профил и обява в Google My Business могат да станат част от стратегията ви за публикуване на съдържание.

Нека ви покажем няколко проучвания, за да обясним защо това работи:

  • Според конкретни проучвания на Moz само 17,5% от фирмите създават публикации в GBP всяка седмица. 40% от предприятията никога не използват публикации там. Имате огромна възможност да се придвижите нагоре в локал пакета само чрез публикуване на информация.
  • Същите тематични проучвания показват, че хората кликват върху публикациите в GMB в почти 100% от случаите. Така че отделянето на време за създаване на подходящи и ангажиращи публикации ще доведе до трафик към вашия уебсайт. Той помага за класирането в търсачките според тематични проучвания на SEMRush.

За да обобщим, като публикувате в Google Business Profile, можете да изпреварите конкуренцията в топ 3 на локалните резултати. По-малко от 20% от фирмите правят публикации в GMB всяка седмица. Те  ще  ви помогнат да се придвижите нагоре в локалния пакет в търсачката.

Хората се ангажират с публикациите в GMB с фантастична скорост. Отделянето на време, за да се свържете с клиентите си, да отговаряте на въпроси и да отговаряте на отзиви, генерира всички видове чудесни сигнали за Google. Уверете се, че проверявате Google My Business всяка седмица, за да подобрите локалната си SEO оптимизация и да достигнете до потенциални клиенти.

Как работят публикациите в Google Business Profile?

Публикацията в Google Моят бизнес е възможност да се свържете с потенциални клиенти чрез вашия профил и списък в GBP. Можете да добавите всякаква актуализация, специална оферта, ново събитие или продукт.

Тези публикации се появяват в профила ви в Google Business Profile, когато хората извършват локално търсене. Те се появяват в долната част на вашия бизнес листинг и хората могат да превъртат наличните ви публикации.

процент кликове в локалното seo

Как да използвате публикациите за актуализация на GMB

Всеки бизнес може да използва функцията за актуализиране на публикациите, за да подобри своето локално SEO и резултатите от търсенето. Има няколко прости неща, които трябва да направите:

  1. Кажете на хората, че сте отворени за бизнес. Съществува известно объркване относно това кои фирми /магазини/ са отворени, особено след пандемията.
  2. Кажете на хората къде сте отворени. Резултатите от местното търсене използват близостта на местоположението като един от факторите за най-високо класиране. Затова използвайте имена на места и предлози като в, около и близо, за да помогнете за утвърждаването на името на вашия бизнес на определено място.
  3. Създайте (в случая с Covid-19 например) целева страница, за да подчертаете безопасността. Не се опитвайте да продавате на хората неща на тази страница, а просто ги уверете, че сте отворени и че те ще бъдат в безопасност при вас.

Това са прости съвети, които трябва да се следват, но те ще помогнат и на вашия списък в Google My Business да остане актуален в труден момент. Същите съвети можете да приложите и за всяко друго специално събитие, например спортно събитие, конференция или фестивал.

 

Представяне на оферти и генериране на лидове

Една от очевидните публикации в Google My Business за повече приходи е публикацията със специални оферти. Кажете на хората какво се продава и те ще го купят. Има някои страхотни неща, които можете да направите с този тип публикация, за да получите още по-добри резултати за бизнеса си. Ето няколко стратегии:

  1. Напишете публикация с оферта, която препраща към формуляр за събиране на данни. Нека си представим, че управлявате магазин за спортни стоки на открито. Пуснете оферта, която дава на хората 10% отстъпка в замяна на техния имейл адрес. Това ще доведе до повече потенциални клиенти, но също така ще разшири списъка с имейли за бъдещ маркетинг. Директните кликвания към вашия уебсайт от електронна поща са огромен фактор за класиране в локалната SEO оптимизация.
  2. Създаването на редовни публикации в GBP ще придвижи бизнеса ви нагоре в локалния пакет. Може да не предлагате отстъпки през цялото време. Вместо това правете отстъпки на продуктите си за по-висока продажба. Предложете 50% отстъпка на допълнително купен продукт, вместо на основния продукт. По този начин можете да получите тласък на локалната SEO оптимизация, без да съсипвате маржовете си на печалба.
  3. Спестете си време, като създадете шаблони за публикации в Google Business Profile за повтарящи се оферти. Ако управлявате китайски ресторант, създайте шаблон за суши вторник, който можете да пускате всяка седмица или месец. Уверете се, че актуализирате подробностите, но продължавайте да пускате публикацията редовно, за да доминирате в резултатите от търсенето в локалния пакет.

Една от тайните на рекламата е да рекламирате предимствата си, а не цената си. Това защитава маржовете ви на печалба. Затова се опитайте да измислите идеи за публикациите с предложенията си в Google My Business, които показват вашите продукти и услуги.

 

Актуализирайте за потенциалните си клиенти

Не е необходимо актуализациите да са огромни. Наемате нов служител? Направете актуализация. Добавили сте ново оборудване? Направете актуализация. Пускате нова линия продукти? Направете актуализация. Променяте работното си време или телефонния си номер? Направете актуализация.

Важното при актуализациите е да включите местоположението си. Добавянето на местоположението ви и използването на предлози като близо, в и около ще вкара бизнеса ви в страниците на Google Maps. Тъй като много хора търсят местни фирми с помощта на Google Maps, със сигурност ще увеличите посещенията на сайта си.

Блестящ начин за формиране на малка актуализация е публикуването на казус. Създайте разширен преглед на някоя от успешните си услуги и след това го публикувайте. Предложете казуса на потенциалните клиенти като файл за изтегляне или безплатен ресурс. Ако е подходящ за вашия бизнес, този вид съдържание може да помогне и на маркетинга ви, защото хората могат да обменят информация за контакт на сайта ви.

 

Създавайте публикации за събития, за да се свържете с аудиторията си

Всяко събитие може да се използва за този вид публикация Можете да се стремите към получаване на информация за контакт от хората, за да им изпращате маркетингови имейли. Един от начините да направите това е като добавите призив за действие и създадете целева страница за публикациите си за събития. Събитията с билети, дори ако са безплатни, са чудесен начин за събиране на информация за контакт. Обмислете например специална разпродажба. Магазин за мебели може да проведе специално събитие, чиято цел е да предложи 10% отстъпка на всеки, който има билет в часовете на събитието.

Публикациите за събития остават на живо по време на събитието, което ги прави потенциално дългосрочен вид маркетинг. С последната актуализация на Google другите публикации остават в профила ви в продължение на години (за разлика от само 7 дни преди актуализацията).

 

Добавяне на публикации за продукти в бизнес профила ви в Google

Подчертайте конкурентните си предимства и създайте трафик. Повечето фирми в някакъв момент добавят някои продукти в своя профил Google Business Profile. Можете да ги заложите, като бъдете по-стратегически настроени. Съсредоточете се върху подчертаването на интересни, актуални или уникални продукти. Ето няколко бързи съвета:

  • Подчертайте сезонните продукти в подходящия момент, за да стимулирате трафика към тези страници.
  • Фокусирайте се върху предимствата на интересните продукти за потенциалните си клиенти.
  • Изберете продуктите, които правят бизнеса ви уникален, и ги показвайте често.

Казвали сме го и преди, но нека повторим един основен SEO факт: трафикът повишава класирането. Всеки посетител на вашия уебсайт от публикация в Google My Business ще добави малко SEO динамика  към сайта ви. Използвайте публикациите на продукти, за да генерирате трафик за страниците, които искате да придвижите нагоре в класирането.

 

Колко често трябва да публикувам в Google My Business?

По-често от конкурентите си, но не толкова често, че да спамите списъка си в Google My Business с по-малко полезна информация. Трябва да се стремите да публикувате поне веднъж на всеки седем дни. Без свежи публикации информацията в Google My Business, потенциалните клиенти ще се чувстват така, сякаш са влезли в магазина ви, искат да им обърнете внимание и никой не им е отговорил.

 

Как да оптимизирате публикациите в GMB SEO

Ето  най-важните неща, върху които да работите като основни приоритети:

  1. Информация за местоположението и сигнали. Публикациите ви в GMB трябва да съдържат правилните данни за местоположението и радиуса на обслужване за вашия бизнес. Включете сигнали за местоположението, като например “близо до центъра на + целевото ви местоположение”, за да осигурите по-силно съответствие на местоположението. 👉За да увеличите ангажираността на публикациите си, проверете откъде идват повечето заявки за посоки на движение и включете тези места в съдържанието на публикациите.
  2. Изберете правилните категории. Всеки бизнес има основна категория и до девет вторични категории. Проверете конкурентите си и се уверете, че основните и допълнителните ви категории са съобразени с първите топ 3 места , възнаграждавани от Google.

👉Важно е да споменете основните и допълнителните си категории, когато създавате съдържание за Google My Business.

👉Непременно се уверете, че всяко геоспоменаване включва както името на местоположението, така и други места, квартали или адреси, за да увеличите ангажираността на клиентите, които може би живеят наблизо!

  1. Използвайте ключови думи, свързани с вашия бизнес. Уверете се, че сте на висота, като проверявате данните от конзолата за търсене на Google и изваждате пълния списък с ключови думи, които са свързани с мястото, където хората потенциално ще намерят това, от което се нуждаят. След това използвайте тези констатации за по-добри усилия за копирайтинг, за да създадете качествено съдържание за публикации в GMB.
  2. GMB UTM връзка + GSC за по-високо класиране. Важно е да използвате UTM връзки, когато използвате страницата с резултати от търсенето в Google My Business (SERP), тъй като можете да филтрирате както по UTM, така и да не съдържа името на бранда в GSC (конзола за търсене на Google).

Местният търсач със силно изразено намерение за покупка е човек, който иска да купи много специфичен продукт или услуга. Всички тези корелации между заявките и резултатите от търсенето са извлечени от статии в блогове, по-дълбоки целеви страници и стари публикации в GMB.

Ако търсите вдъхновение, свържете конзолата си за GSC с електронна таблица на Google. Ще можете да филтрирате допълнителните заявки и да получите много информация за предстоящите публикации в GMB в допълнение с идеи за съдържание!

За да увеличите шансовете си за класиране, избягвайте да повтаряте отново и отново едни и същи теми за публикации в GMB. Използвайте уникално съдържание и задавайте всяка от тях така, както бихте създали структура на статия в блог: заглавие, интро, тяло.

За да създадете успешна стратегия, изберете една от най-добре представящите се публикации в Google My Business за “водеща” и свържете към нея шест свързани тематични поддържащи публикации в GMB. Виждали сме страхотни резултати при свързването им заедно, за да могат и двете да повлияят положително на класирането!

  1. Използване на остарели публикации в GMB. Да! Остарелите публикации в Google Business Profile се възприемат от алгоритъма като местна обосновка.

🤓Алгоритъмът за GMB често засича стари публикации, които са на два или три месеца, и ги използва като съвпадения в 3 pack. Има няколко неща, които трябва да обмислите, преди да вземете решение за стратегията си:

👉Важно е да следите за типа публикации, които предизвикват резултатите от класирането ви и да ги организирате в таблица.

👉Когато публикациите в GMB станат прекалено стари, не забравяйте да спазвате честотата на публикуване. Отбележете какъв тип и дължина публикува/качва съдържание за всяка публикация (заглавие и изображение), както и колко често са били публикувани първоначално; това ще ви помогне да следите всичко.

👉Избягвайте повторното публикуване на едно и също съдържание, от нашия опит всички постове в GMB, които използват дублирана или подобна информация, са с ниска ефективност и не се индексират от Google.

👉Можете да направите обратен инженеринг на класирането на конкурентите си, като проверите как те се класират в 3 pack. Ако забележите, че някой от тях има местна обосновка на обявата си, тогава има големи шансове това да работи и за вашата!

  1. Оптимизирайте публикациите си в GMB за гласови търсения. Все повече хора използват гласовото търсене в Google, за да говорят всъщност с въпроси – цели въпроси – за разлика от кратките малки заявки за търсене. Особено за мобилни устройства, тъй като в полето на лентата за търсене на Google има тази малка икона на микрофон, много хора (60% от общия обем на търсенията) просто докосват иконата на микрофона и след това изричат въпроса си директно в търсенето на Google.

👉Ако имате тези въпроси и отговори като публикации в GMB, те ще им бъдат предоставени. Особено ако се намират в непосредствена близост до вашия бизнес, когато извършват търсенето.

👉Можете да оптимизирате публикациите си в GMB за гласови търсения, като:  Одитирате списъка с ключови думи и проверявате дали някои близки  ключови думи предизвикват появата на обявата ви. Създаване на публикация с H1, която съдържа на видно място една от тези близки думи, както и други подходящи споменавания на местоположението, за да сте сигурни, че се насочвате към хора, които биха се интересували от това, което се случва около тях.

В допълнение:

  1. Използвайте призиви за действие в публикациите си, за да стимулирате директните реализации. Google разглежда кликовете и поведенческите сигнали като нещо положително. Когато хората посещават сайта ви от дадена публикация, вие печелите директно чрез възможността за продажба и индиректно чрез повишаване на SEO оптимизацията ви.
  2. Добавяйте собствени въпроси и отговори в раздела за въпроси и отговори на панела за знания. Това може да помогне на клиентите ви с авторитетна информация от собственика на фирмата. Освен това е чудесен начин да подадете суперрелевантно съдържание в бизнес акаунта си, за да го види Google.
  3. Оживете панела със знания и съдържанието си със снимки и видеоклипове. Мултимедийното съдържание е много по-запомнящо се от обикновения текст. Например кратък 20-секунден видеоклип за представяне на новия ви служител ще има много по-голямо въздействие, отколкото рекламен клип с неговото име, ранг и т.н..
  4. В списъка ви в Google My Business не трябва да има празни места. Влезте в бизнес акаунта си в Google и попълнете всички точки с данни с правилната информация за вашата компания. Не забравяйте да проверявате старата информация, за да актуализирате клиентите си за всякакви промени в бизнеса.

 

Как мога да подобря SEO оптимизацията на бизнеса си в Google?

Говорихме много за това как компаниите могат да използват публикацията в Google Business Profile за маркетинг на съдържанието.  Има още една област от вашата публикация в GBP, която не сме споменавали  много, а тя има огромно влияние върху вашата SEO оптимизация за Google: отзивите на клиентите.

Отзивите са брилянтна форма на маркетинг на съдържанието. Не е необходимо да подхождате пасивно към тях, защото можете да окажете известно влияние върху това колко клиенти публикуват отзиви и върху качеството на техните отзиви. Както винаги, имаме няколко супер полезни съвета, които ще ви помогнат да извлечете максимума от маркетинга на рецензии.

Ето пет начина да си свършите работата:

  1. Всеки клиент е потенциален източник на публикация за маркетинг на отзиви. Без да бъдете натрапчиви, просто помолете клиентите си да добавят отзив във вашия профил в GMB. Отзивите са като публикации в Google от вашите клиенти, но имат предимството, че не изтичат и са собствена форма на социална медия.
  2. След като свикнете да искате отзиви, опитайте се да помогнете на клиентите си да използват конкретни ключови думи в отзивите си. Помолете щастливите клиенти да споменат конкретната услуга или продукт, който са закупили. Така можете да повишите релевантността на отзивите си.
  3. Много предприятия не пишат обратно на своите клиенти. Колко грубо! Google уведомява рецензента, когато някой отговори на неговото мнение. Затова пишете обратно на клиентите си. Благодарете на доволните и работете по-усилено, за да удовлетворите всички недоволни рецензенти.
  4. Отзивите са чудесни публикации в бизнес профила ви в Google, но можете да направите и повече. Опитайте се да получите директна обратна връзка от клиентите си, за да можете да я използвате на уебсайта си, в публикация в блога или като малък казус. След като го получите, можете да го маркирате в схема/JSON и да получите звезди в резултатите от търсенето.
  5. Не е необходимо отзивите ви да се появяват в списъка ви в GMB, за да бъдат ефективни. Обърнете се към други уебсайтове, особено към браншови сайтове, за да се опитате да направите преглед на вашия местен бизнес на техния сайт. Обратната връзка ще направи стратегията ви за SEO по-ефективна, а рецензията добавя доверие към бизнеса ви.

Местните предприятия могат да излязат извън рамките на публикацията в GMB и да използват маркетинг на рецензиите в своя списък в GMB. Положителните ефекти са многобройни, но включват по-добро позициониране в резултатите от Google maps, по-високи позиции в резултатите на местните търсачки и повишена надеждност в очите на Google и клиентите.

 

Изтичат ли публикациите в Google Business Profile?

Публикациите в GBP вече не изтичат след 7 дни. Това означава, че публикациите ви отпреди седмици, месеци или дори години ще останат по подразбиране във вашия панел със знания. Ние знаем колко важна е тази актуализация на Google за местната SEO оптимизация.

 

Къде се появяват публикациите в Google my business?

Публикациите в Google Моят бизнес се появяват във въртележка в долната част на панела със знания за местните фирми. Публикациите се появяват от най-новата до най-старата и посетителите могат да кликнат върху различните публикации, за да се включат в тях. Google показва няколко публикации с миниатюри, така че може да има известно предимство да се поддържа активна само една публикация в даден момент, защото това ще създаде по-голяма снимка и място за надпис.

 

Изводи

Публикациите в Google са много полезни не само за комуникация с клиентите ви или за актуализиране на новостите, но и за подобряване на местната ви SEO оптимизация.

Тъй като много собственици на фирми вече се възползват от предимствата на публикациите в Google, вашата победа в играта сега ще зависи от това дали се справяте по-добре от конкурентите си или не.

 

 

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги