Как да маркирате в YouTube за по-добро SEO

Как да маркирате видеоклипове в YouTube и да извършвате SEO оптимизация

Съдържание

Алгоритмите на YouTube са разработени по такъв начин, че добрата SEO оптимизация ще помогне за извеждането на видеоклиповете на челни позиции в резултатите от търсенето в платформата. В YouTube често се случва видеоклипове, публикувани преди години, които са били добре оптимизирани, да продължават да набират гледания.

Ето защо е толкова важно да оптимизирате видеоклипа, когато бъде публикуван: в този случай той ще събира гледания дълго време и ще ви генерира трафик безплатно.
В тази статия ще обясним кои инструменти можете да използвате, за да изберете тагове за SEO оптимизация, и ще ви дадем съвети как да ги приложите.

Какво представляват таговете и как да ги получите?

Подобно на всяка друга търсачка, търсенето в YouTube използва така наречените ключови думи или тагове. Казано по-просто, това са думите, които потребителите използват, за да търсят информация, свързана с вашата тема. Таговете могат да бъдат отделни думи, фрази или дори изречения.

За да извършите SEO оптимизация в YouTube, първо трябва да разберете какви думи използват зрителите на YouTube, за да намерят видеоклипове по вашата тема. За тази цел можете да използвате различни услуги.

1. Инструмент за ключови думи

Как да маркирате видеоклипове в YouTube и да извършвате SEO оптимизация

Позволява ви да събирате ключови думи за всяка заявка. Показва честотата на заявките, събира сигнали за търсене и може да анализира чуждо съдържание (например на конкурент). Съществуват безплатни и платени версии. Безплатната версия може да събере до 750 ключови думи за вашата заявка, но повечето от функциите, които могат да бъдат полезни за SEO оптимизация, са в платената версия.

Услугата е базирана на търсенията в Google, но има специална версия за YouTube.

2. VidIQ

VidIQ търсене в Youtube

Това е разширение за Google Chrome и няколко други браузъра. След като го инсталирате, можете да търсите в лентата за търсене на YouTube и приставката показва колко популярна е тази заявка. Можете също така да видите честотата на търсене на заявката, т.е. да разберете колко често хората правят такава заявка.

Освен това VidIQ ни дава информация за конкуренцията, средните и максималните гледания на видеоклипове с тази заявка, най-добрите автори, които са публикували съдържание с този таг, подобни заявки и много други. Съществуват основни (т.е. безплатни) и платени версии. Търсенето по ключови думи е възможно само в платената версия.

3. TubeBuddy

Друго разширение за браузър, което автоматизира всички операции с каналите в YouTube. По отношение на SEO оптимизацията това разширение може да покаже таговете за класиране на канали, подобни на вашия. Разширението е платено и трябва да го закупите поотделно за всеки канал, ако имате повече от един.

4. Youme

Позиционира се като екосистема за блогъри от YouTube. Съществуват безплатни и платени версии. Показва статистически данни за дадена ключова дума, както и подобни заявки (в безплатната версия – до 10 пъти месечно). Също така в безплатната версия можете да сортирате резултатите от търсенето и да видите най-популярните ключови думи. В платените версии функционалността, разбира се е по-широка и зависи от вида на абонамента.

Какво да правите с етикетите?

Таговете са събрани, сега остава да оптимизирате видеоклипа. Не е достатъчно просто да напишете избраните термини за търсене в колоната “тагове” под видеоклипа. Необходимо е да се използват и етикети:

  1. Когато компилирате семантичното си ядро, това е “сърцето” на канала ви и трябва да включва най-популярните заявки, включително тагове на марки и общи тагове на ниши. Съветваме ви да съставите ядро от най-подходящите заявки, които могат да бъдат редактирани, ако е необходимо.
  2. Когато пишете сценария и подготвяте инфографиката, трябва да определите 5-10 ключови думи по темата на видеоклипа и да ги използвате в речта и графиките на говорещия във видеото.
  3. При съставянето на заглавието, включете най-важните въпроси от темата. Не забравяйте, че заглавието трябва да е лесно за четене, да съдържа проблемите и въпросите на потенциалните ви клиенти. Не забравяйте и за заглавието на самия файл: то също трябва да бъде променено, като се използват най-важните тематични тагове.
  4. Използвайте етикетите в описанието на видеоклипа, в предварителния преглед и в коментарите. Тук предлагаме да използвате тематични тагове, най-важните тагове от семантичното ядро и нишови тагове. Те трябва да бъдат вградени и в отговорите на коментарите на потребителите.
     

На пръв поглед оптимизацията на видеоклипове може да изглежда трудоемък и сложен процес, но използването на специални услуги улеснява работата. А времето, отделено за маркиране, ще се отрази добре, защото ще получите много гледания и нови абонати.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги