Как отзивите към продуктите в онлайн магазините помагат за SEO

Как отзивите към продуктите в онлайн магазините помагат за SEO

Съдържание

В много статии за SEO се твърди, че “ревютата към продуктите са търговски фактор и оказват влияние върху оптимизацията”. От тези формулировки обаче практическата стойност не е особено ясна. Затова реших да събера всички конкретни положителни ефекти на препоръките в една публикация.

Какви са положителните ефекти?

  • Разширяване на семантиката на продукта. Когато потребител остави отзив на дадена страница, търсачката го индексира точно както всеки друг текст. Това е възможност да увеличим обема на ключовите думи на страницата и да го направим по естествен начин, без да претоварваме описанието на продукта.
  • Позволяват ни да идентифицираме продуктите по уникален начин. Често се случва в онлайн магазин да има няколко сходни продукта, чиито описания и характеристики са еднакви. Отзивите ще ви помогнат да идентифицирате по уникален начин тези продукти, така че търсачките да не ги разпознават като недостатъчно качествени или като дубликати.
  • Дават допълнително съдържание. Ако се доверим на проучване на Data Insight и Aliexpress, само 1% от купувачите никога не четат отзиви за продуктите, преди да ги закупят. Рецензиите предоставят разширена информация за продукта, освен тази, която може да се намери в описанието. Не е необходимо клиентът да напуска нашия уебсайт и да търси информация за продукта в други сайтове.
  • Влияние върху продажбите. Отзивите дават 2 вида надеждност:

* За продукта – продуктът се купува, хората го харесват, значи е добър.
* За магазина – други хора вече са купили от този магазин, те не са измамници, мога да купя тук.

В потвърждение на тези думи можете да отговорите на въпроса: “Когато купувате нещо онлайн, кой магазин избирате – където има един положителен коментар или 20-30? Отговорът е очевиден. Хората рядко купуват нещо, докато не видя отзиви, че други вече са взели този артикул от продавача и той е пристигнал без никакви проблеми. Колкото повече са продажбите, толкова по-добри са поведенческите фактори на сайта. Потребителите не отиват да купуват от други магазини, а вземат необходимото от вас.

  • Важно е да се оцени качеството на страницата. В ръководството на Google има точки, които изискват да се провери наличието на отзиви, за да се оцени качеството на целевата страница.  Отзивите на продуктова страница са част от “Основното съдържание (ОС)”. Добро е съдържанието, което пряко съответства на целта на тази страница. Вероятно от Google проучват отзивите за продуктите в магазина ви и ги вземат предвид в своите отчети.

 

Вредни ли са негативните отзиви за сайта?

Ако става въпрос за малък брой отрицателни отзиви, те няма да навредят. Когато има 50 положителни отзива и няколко отрицателни, това е нормално. Винаги ще има недоволни клиенти. Напротив, ако имате само положителни отзиви, това не означава, че магазинът ви е перфектен, а по-скоро, че мненията са измислени или филтрирани. Потенциалните клиенти са склонни да се доверяват повече на онези магазини, които имат разнообразни отзиви. Но, разбира се, преобладаващите положителни отзиви ще повлияят на тяхното мнение.

Негативните отзиви извън сайта ви повече могат да му навредят, особено ако са много. Например, повече от 15-20% от общия брой мнения. Google разполага с по-усъвършенствани алгоритми от другите търсачки. Те анализират текста от линк и ако намерят споменаване на факта, че компанията не е върнала парите, продава лоши продукти или е манипулирала цените, търсачката понижава сайта в резултатите.

Ако има възможност за оставяне на отзиви в сайта ви, проверявайте какво пишат хората. Възможно е конкурентите да публикуват лоши или неуместни отзиви и по този начин не само да ви очернят в очите на потенциалните клиенти, но и да навредят на SEO. Как? Филтърът Panda на Google счита за спам отзиви, които нямат отношение към темата на сайта. Поради това такъв сайт може да загуби позицията си в търсачката, целевия трафик и определен брой представяния.

Следете препоръките и се опитайте да мотивирате клиентите си да оставят отзиви след продажбата. Обратната връзка е много важна за всеки търговски сайт.
Отзивите на клиентите и купувачите могат да повлияят не само на репутацията на дадена компания или онлайн магазин, но и на популяризирането им в търсачките.

 

Кои отзиви са полезни за SEO (списък)

Съставили сме списък с изисквания:

  • Коментарите и ревютата трябва да са дълги, от около 30-40 думи, тъй като е по-вероятно да бъдат смислени и полезни
  • На страницата трябва да има дискусия, т.е. коментарите ще окажат влияние върху SEO, ако има поне 5-10 коментара
  • Отговорите на администрацията на сайта на коментарите са добри, дори е добре дошло, ако авторът на статията се включи в диалог
  • Наличието на отрицателна обратна връзка повишава доверието – има по-голяма вероятност коментарите да са реални. А отговорите на админа показват, че те са чути
  • Ако едни и същи автори често пишат коментари на различни страници, в това няма нищо лошо – просто означава, че сайтът има постоянна аудитория. Важното е текстът да не съдържа спам
  • Коментарът трябва да съответства на съдържанието и да е по темата
  • Текстът на отзивите се отчита по същия начин като текста на страницата, така че можете да използвате ключови думи по този начин. Обикновено се използват ключови думи на конкуренти, които нямат отношение към текста на статията и са нискочестотни. Изискванията са същите – не прекалявайте със спама
  • За да започнат дискусия, уебмастърите понякога използват свои “коментатори”, които оставят първите отзиви. Това е работеща техника, стига обратната връзка да е естествена
  • Можете да настроите микросхема (от schema.org) за ревютата, за да дадете допълнителен сигнал на търсачките

Нека се съсредоточим върху последната точка и да я разгледаме по-подробно.

 

Как да настроите микросхема на Schema.org за ревюта и коментари

Schema.org се използва за маркиране на структурата на дадена страница. Маркировката няма да бъде фактор за класиране в Google, но все пак е полезна, тъй като показва на ботовете за търсене какво има на страницата и е отговорна за хубав фрагмент с допълнителна информация в SERP-а. Колкото повече полезна информация има в един фрагмент, колкото повече място заема той, толкова по-голяма е вероятността да бъде кликнат.

  • Използвайте маркировката Schema.org/Article за статията
  • Вътре в нея поставете маркировката за коментари Schema.org/Comment.

Коментарите обикновено са непосредствено след текста. Блокът с маркировка за коментар се отнася до статия и трябва да се намира в маркировката Schema.org/Article на статията. Да предположим, че коментарите са подредени като клонове на основната публикация и отговорите към нея, както и гласувания с харесвания и нехаресвания за всеки коментар.

Ето пример:
<div>
Коментари (<span itemprop=”commentCount”>2</span>)
<ul>
<li itemprop=”comment” itemscope=”” itemtype=”https://schema.org/Comment”>
<div>
<div>
<span itemprop=”author” itemscope=”” itemtype=”https://schema.org/Person”>Emilia</span>
<div itemprop=”dateCreated” “=””>
25 мара 2021, в 11:20
</div>
<meta itemprop=” upvoteCount” content=”7″>
<meta itemprop=”downvoteCount” content=”5″>
</div>
</div>
<div itemprop=”text”>Текст на комментарa</div>
<ul>
<li itemprop=”comment” itemscope=”” itemtype=”https://schema.org/Comment” data-parent=”1″>
<meta itemprop=”parentItem” content=”1″>
<div>
<div>
<span itemprop=”author” itemscope=”” itemtype=”https://schema.org/Person”>Ivan</span>
<div itemprop=”dateCreated”>
25 март 2021, в 14:15
</div>
<meta itemprop=”upvoteCount” content=”7″>
<meta itemprop=”downvoteCount” content=”5″>
</div>
</div>
<div itemprop=”text”>Текст на комментара</div>
</li>
</ul>
</li>
</ul>
</div>

Легенда:

itemprop=”commentCount” – брой на коментарите към статията, дъщерно на Schema.org/Article
itemprop=”comment” – указва коментар, който също е дъщерно на Schema.org/Article
itemtype=”https://schema.org/Comment” – маркировка за коментар
itemprop=”parentItem” – отнася се до коментара, на който се отговаря
itemprop=”author” – автор;
itemtype=”https://schema.org/Person” – маркировка за автора на коментара
itemprop=”dateCreated” – дата на публикуване на коментара (може да бъде посочена в тага, но роботите ще разпознаят просто указание, както е в примера)
itemprop=”upvoteCount” – броят на харесванията на коментара
itemprop=”downvoteCount” – брой нехаресвания на коментара
itemprop=”text” – текста на коментара

 

Как да направите микросхема за ревюта на продукти

Как да маркирате продукт с отзиви с помощта на Schema.org:

  • Използване на маркировка на продукта
  • В него поставете маркировка за прегледите Schema.org/Review

Благодарение на маркировката снипета на продуктовата страница може да съдържа цена, информация за наличност, потребителска оценка и брой отзиви.

Извадка с брояч на оценки и прегледи

Отзивът може да бъде обикновен текст или да бъде разделен на подзаглавия (табове), например “Предимства”, “Недостатъци” и “Преглед”.
Пример за оформление:

<div itemprop=”review” itemscope=”” itemtype=”http://schema.org/Review”>
<div itemprop=”author”>Павел</div>
<div content=”2020-12-28″ itemprop=”datePublished”>28 декември 2020</div>
<div itemprop=”reviewRating” itemscope=”” itemtype=”http://schema.org/Rating”>
<meta content=”1″ itemprop=”worstRating”>
<meta content=”5″ itemprop=”ratingValue”>
<meta content=”5″ itemprop=”bestRating”>
</div>
<div itemprop=”reviewBody”>
Предимства: Отлична преса за коса, корпус действително не се нагрява.
Недостатъци: Къс електрически кабел.
</div>
</div>

Всяка схема, която вграждате може да проверите за коректност чрез безплатния инструмент на Google.

Как да внедрите Schema.org в сайта си

Добавянето може да стане ръчно (не го препоръчвам) или с помощта на плъгини. За WordPress например такива са:

За Drupal открихме модула Schema.org, за Joomla препоръчваме J4Schema.org, което работи с редактора JCE. , а за OpenCart – SEO Rich Snippets Microdata for OpenCart . Ако все пак решите, че искате ръчно да се пробвате, препоръчваме този онлайн генератор.

 

Да обобщим

Наличието на отзиви ще повлияе на SEO оптимизацията по следните начини:

  • Подобрява доверието и увеличава процента на реализираните продажби
  • Увеличава трафика към сайта
  • Подобрява позиционирането чрез увеличаване на линк масата

Търсачките отдавна са се научили да преценяват тона на текста на дадена страница, а отзивите са същият текст, който роботите на търсачките четат. Опитайте се да насърчавате клиентите си да оставят отзиви.

SEO оптимизацията е многостранна и понякога се налага да използвате свързани инструменти за популяризиране на сайта си (като SERM и ORM), за да се състезавате за топ 10. Подобряването на поведенческите фактори е мястото, където работят обективните, полезни и разнообразни ревюта.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги