Как сами да направите одит на мобилно приложние

Как сами да направите одит на мобилно приложние

Съдържание

Какво трябва да проверите дали приложението ви наистина е ефективно оптимизирано? Дали всички функции, които използвате са налични?

За целта е необходим одит, след който ще идентифицирате възможните точки на растеж, ще можете сами да определите колко добре е внедрена ASO (App Store Optimization) в страницата на приложението и на кои проблеми си струва да се обърне внимание.

ASO е утвърден процес на събиране и обработка на данни и определяне на валидни препоръки за оптимизиране на страниците на приложенията.

Оптимизация на текста

Правилно попълнените метаданни са ключът към висококачествената оптимизация на дадено приложение. В една локализация на App Store са индексирани 160 символа, а именно:

  • име – 30 символа
  • подзаглавие – 30 символа

В тези полета използвайте поплярните търсения от семантично ядро, ключовите думи в името и подзаглавието не трябва да се повтарят, а думата в името има по-голяма тежест, отколкото в подзаглавието или ключовите думи.

Използването на специални символи се счита за интервал.

  • Ключови думи – 100 символа

Това поле не се вижда на страницата на приложението, а само в конзолата. Запитванията в полето за ключови думи не трябва да се дублират в името и подзаглавието. Те трябва да бъдат написани, разделени със запетаи, без интервали. Имайте предвид, че името, подзаглавието, ключовите думи могат да бъдат променяни само при пускането на нова версия на приложението.

В Google Play се индексират следните метаданни:

  • заглавие – 30 символа

Не забравяйте, че потребителите най-често виждат само иконата със заглавието, така че на този атрибут трябва да се обърне специално внимание.

  • кратко описание – 80 символа

Използвайте това поле, за да увеличите максимално информацията за темата на вашето приложение.

  • описание – до 4000 символа

Оптималното текстово описание е от 2000 до 2500 символа. За разлика от App Store, в Google Play всички полета за метаданни са достъпни на страницата на магазина за приложения и могат да бъдат актуализирани независимо от релийза на приложението.

Как може да прецените доколко добре са попълнени метаданните?

Обърнете внимание на това дали са попълнени всички полета, доколко са пълни, дали няма грешки, като например дублиращи се ключови думи в App Store, преспамване в Google Play. Следете за актуализиране на позициите на популяризираното семантично ядро. Това може да стане с помощта на услуги като ASOMobile, AppFollow, Asodesk или Checkaso.

aso soft
Екранна снимка от приложението Checkaso

Локализация

App Store е достъпен в 175 държави на 40 езика, за да могат потребителите лесно да намерят и изтеглят приложения. В някои страни обаче има няколко официални езика.

Нуждаете се от локализация, ако приложението е достъпно в други географски райони и е адаптирано към местния пазар. Освен това допълнителната локализация ви позволява да покриете повече семантики, за да разширите метаданните си.

В допълнение към адаптирането на приложението за местните езици получавате допълнителни 160 символа за индексиране (име, подзаглавие, ключови думи) в App Store. Запомнете, че ключовите думи се комбинират само в рамките на един локал.

В Google Play няма концепция за локализация, потребителите виждат приложението на езика, избран в настройките,при условие че е наличен превод на посочения език.

Съществуват два начина за адаптиране на съдържанието. Първият е чрез локализиране на страницата в Google Play, а вторият – чрез създаване на специална страница за конкретна страна или регион, която не е свързана с конкретен език.

Как да проверите локализацията?

В App Store можете да използвате разширение от Storemaven.

В Google Play заменете желаните държави и езици в URL адреса, например https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gameloft.android.ANMP.GloftRAHM&gl=de&hl=de, където gl е географското местоположение, а hl е езикът.

Рейтинг

Рейтингът на приложението трябва да е над 4,0. Препоръчваме да проверите блока с популярни отзиви, за да видите кои оценки преобладават. Повечето потребители проверяват отзивите и оценките, преди да инсталират приложението.

Подчертайте основните оплаквания на потребителите и негативните мнения, след което отстранете грешките и ги докладвайте в нова версия.

Струва си да давате обратна връзка на потребителите и да отговаряте на обратната връзка, тъй като практиката показва, че ако даден проблем бъде разрешен, потребителят може да коригира ниската си оценка на по-висока.

Графики

Графиките на приложението трябва да са в единен стил, да се отличават от конкурентите и да предават същността на приложението.

Видове графични елементи

  • Икона

Трябва да привлича вниманието, да се отличава от останалите части на приложението и да предава идентичността на марката и функционалността.

  • Снимки на екрана

Обяснява функционалността на приложението, конкурентните предимства и използваемостта. Като погледне снимките на екрана, потребителят трябва веднага да разбере за какво е вашето приложение.

Сред грешките са малките, трудно четими шрифтове, липсата на визуална съгласуваност и претоварените с информация графики.

  • Предварителен преглед на видео приложението

Този допълнителен визуален елемент ви позволява да представите функционалности, които е трудно да бъдат показани в статични снимки на екрана.

Добавете видеоклип и наблюдавайте конверсията от разглеждане на страницата при инсталирането, а публикуването на видеоклип може както да увеличи, така и да намали процента на конверсия.

Ключови препоръки:

  • функцията на приложението трябва да бъде ясно представена
  • важно е да се съсредоточите върху целевата аудитория
  • желателно е да се придържате към единен стил в дизайна на графичните елементи
  • да се използват актуални тенденции и креативи

След като извършите основен одит въз основа на разгледаните пунктове, ще можете да оцените приложението и да подобрите неговата оптимизация.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги