Как да направим уебсайт удобен за SEO оптимизация

Как да направим уебсайт удобен за SEO оптимизация

Съдържание

SEO оптимизацията измина дълъг път през последните няколко години. Отдавна отминаха дните на обслужване на търсачката с конкретни ключови думи, неудобно пуснати в част от съдържанието до степен, че то беше практически нечетливо. Става въпрос по-скоро за търсачките, а най-вече Google, който постоянно променя своите алгоритми.

От Гугъл обаче го направиха поради още една промяна – потребителското поведение. Потребителите променяха начина, по който пазаруват и търсят неща онлайн, а търсачките трябваше бързо да се адаптират към тези нови начини, за да бъдат в крак.

В резултат на това фирмите и собствениците на уебсайтове имат интерес винаги, когато става въпрос за SEO оптимизация. Някои са заседнали в началото на 90-те, докато други са малко по-актуални, но все още пренебрегват начина, по който клиентите подхождат към търсачките.

Това ръководство ще изясни малко нещата.

И така, вашият уебсайт удобен ли е за SEO оптимизация? Ето как да разберете – и как да го поправите.

Потребителски опит

Потребителското изживяване или UX е от решаващо значение. Ако клиентите ви нямат страхотно изживяване на вашия сайт, те просто ще щракнат и ще отидат другаде. Има твърде много риби в морето, за да може един бизнес да пренебрегне тази важна част от SEO оптимизацията и онлайн изживяването.

Има няколко прости неща, които могат да направят всичко различно. Първо, започнете със съдържанието си. Използвайте вашите ключови думи и фрази. Да, ключовите думи са в основата на всяка добра стратегия за SEO съдържание и вероятно винаги ще бъде така. Но разберете как да ги използвате – и как вашият клиент ги използва, за да ви намери.

Направете потребителското изживяване лесно и удобно с опростена навигация на сайта, бързи скорости на зареждане и се уверете, че вашият сайт е удобен за мобилни устройства. Ако все още не сте оптимизирали сайта си за цифрови устройства, сега е моментът. Според Datareportal около 91% от потребителите на интернет влизат онлайн чрез своите мобилни устройства. Какъв вид мобилно изживяване предоставяте на клиентите си?

Адаптивен дизайн

Когато става въпрос за уеб сайт, удобен за мобилни устройства, искате да се придържате към адаптивен дизайн, а не към отделен уебсайт. Адаптивният дизайн ви дава един URL адрес за мобилна и настолна версия, така че няма объркване. Вашите клиенти въвеждат вашия URL адрес и уебсайтът ви автоматично се настройва към каквото и мобилно устройство да използват.

Това означава по-малко дублиране, нещо, което Google не харесва и санкционира сайтовете за това. Това също означава, че вашите препратки не са разделени, като едни сочат към сайта на вашия десктоп уебсайт, а други сочат към вашия мобилен сайт. Вместо това всички препратки сочат към един и същ източник, което е страхотно SEO оптимизиране и уебсайтът просто се настройва, за да го поеме устройството за визуализация.

Бързо зареждане

Ниската скорост на зареждане на страницата може да бъде смърт за уебсайт или поне за неговото класиране в търсачките. Има няколко фактора, които допринасят за бавното зареждане на страницата, което наистина може да повлияе негативно на вашето SEO оптимизиране. Оптимизирайте своя код, като го минимизирате. Премахнете всички знаци, които не са необходими, като запетаи, форматиране, интервали, коментари в кода, който не се използва. Задаването на датата на изтичане на кеша ви за една година ускорява и времето за зареждане. Активирането на компресия също помага, както и използването на мрежа за разпространение на съдържание.

Размерът на изображението е често срещан проблем с времето за зареждане на уебсайтове. Често хората зареждат изображения в пълен размер, които са огромни. Използването на PNG формат за графики и JPG формат за снимки може да помогне, но също и преоразмеряване – не непременно по размери, но вижте колко MB са и намалете това.

Стратегия за съдържание, фокусирано върху ключови думи и намерение за търсене

Ключовите думи са силата, която движи SERPS и са в основата на SEO оптимизацията. Направете вашето проучване. Извършете задълбочен анализ на дигиталните конкуренти, анализирайте ключовите думи, по които те се класират, и проучете ключовите думи, които използвате, за да превземете техните класации. Създайте редакционен календар и го използвайте, за да приоритизирате и планирате съдържание, за да изградите видимост за вашите основни ключови думи. Това ще ви помогне да поддържате организирана стратегията си за съдържание. Вземете под внимание колко дълги трябва да бъдат вашите публикации в блога и какво прави висококачественото SEO съдържание, за да уловите тези класации, като избягвате създаването на „съдържание в името на съдържанието“ .

Ще използвате ключовите си думи навсякъде в сайта си, но най-разпространените са във вашето съдържание, особено във вашия блог. Експериментирайте обаче с различни видове съдържание, включително социални медии и дори видео, за да намерите това, което работи най-добре за вас.

Използвайте схема

Schema.org дава тласък на вашата SEO оптимизация чрез генериране на етикети, подходящи за вашия сайт , които можете да вмъкнете във вашия HTML в заглавките на вашата страница. Можете да прочетете повече за Schema markup на schema.org. Отделете малко време, за да начертаете възможностите на схемата си и да приложите тези, които изглеждат най-полезни, особено за привличане на повече трафик към вашия сайт от търсене чрез богати фрагменти .

Ако имате нужда от помощ, можете да използвате SDM Helper на Google . Това може да отнеме известно изучаване, но след като го завършите, можете да го тествате с помощта на Google SDM Tester.

Мета описания

Мета описанията са краткият описателен текст, който се показва под списъка на уеб страницата в търсачката. Можете да получите много приход от добре оптимизирано мета описание . 

Има четири стандартни правила за ефективно мета описание. Трябва:

  • Да е с дължина от 155 до 160 знака
  • Използвайте вашата фокусна ключова дума
  • Бъдете в тон със съдържанието на тази страница
  • Бъдете уникални за всяка страница

Също така е добро основно правило съдържанието да се фокусира върху ползите за потребителите.

Вътрешно свързване

Вътрешното свързване може да направи чудеса за вашето SEO. Връзка към подходящи страници на вашия уебсайт , включително описания на продукти, страници за услуги, страници за контакти и публикации в блогове. Избягвайте препълването с ключови думи, но се опитайте да използвате основните си ключови думи в закотвения текст. Проверявайте ги редовно, за да сте сигурни, че работят и не пренасочват.

Това е една от най-добрите стратегии за SEO-приятелски уебсайт. Уверете се обаче, че съдържанието, към което свързвате, е силно. Преглеждайте редовно публикациите си в блога и ги актуализирайте често. Това не само поддържа информацията актуална, но и поддържа съдържанието свежо и ново. Търсачките обичат това.

Оптимизиране на заглавията

Много хора, които не правят редовно SEO оптимизация, обикновено забравят за заглавията на уебсайта си, но това пропуска отлична възможност за увеличаване на SEO оптимизацията на уебсайт. Използвайте заглавията си, за да осигурите структура на страницата си и да разделите съдържанието, което го прави по-лесно за четене и по-лесно за сканиране.

Оптимизирайте заглавията си, като включите ключови думи. Опитайте се да използвате основната си ключова дума поне веднъж в заглавията си и ги форматирайте, като използвате H1 за основното заглавие или заглавие и H2 или H3 за следващите подзаглавия в текста или за други секции на вашата страница.

Заглавията също могат да донесат много стойност отвъд SEO оптимизацията. Поддържайте ги подходящи за съдържанието, но ги направете интересни. Използвайте ги като нещо като пътна карта за вашите читатели, за да сканират вашето съдържание и да получат представа за какво става въпрос. Заглавията не трябва да са там само за да ги има. Те трябва да добавят стойност и да служат на целта да водят читателя през съдържанието.

Оптимизиране за гласово търсене

Гласовото търсене бързо се превръща в стандарт за много търсачки. Тъй като AI технологията расте и става все по-човешка, търсачките стават по-интуитивни и гласовото търсене позволява това. Оптимизирането на вашия сайт за гласово търсене ще даде огромен тласък на вашето SEO оптимизиране и вероятно ще ви изведе напред в играта, защото фирмите едва сега започват да разбират важността му.

Фокусирайте се върху разговорните ключови думи и фрази. Задавайте и отговаряйте на въпроси в съдържанието. Помислете как човек би помолил приятел за определена информация. Те не биха казали просто една или две думи; те щяха да говорят в изречения, да задават пълни въпроси и да си взаимодействат по по-човешки начин. Търсачките са програмирани да взаимодействат по абсолютно същия начин.

Възползвайте се от вашата схема и се съсредоточете върху мобилните изживявания. Помните ли важността на удобния за мобилни устройства уебсайт? Е, това наистина трябва да доведе до тази точка. Всичко е преплетено.

Локално SEO

Също така, не забравяйте за местното SEO оптимизиране. Ако сте бизнес, който работи в определен район или предоставя услуги в определен район, тогава местното SEO оптимизиране е от съществено значение. Помислете как някой може да търси вашия продукт или услуга във вашия район и интегрирайте тези термини във вашето съдържание – може да използвате спиращи думи! Изоставянето на стоп думи е стара, остаряла практика. Търсачките изминаха дълъг път през последното десетилетие и спиращите думи изобщо не ги притесняват.

Проверете препратките си

Един от най-важните фактори за класиране в очите на Google и други големи търсачки са обратните връзки, сочещи към вашия уебсайт. Google предприе сериозни стъпки, за да санкционира уебсайтове, които правят линк билдинг, за да повишат видимостта на своите търсачки за ключови думи и търсения през годините и отдават предпочитание на собствениците на сайтове, които създават висококачествени бек линкове .

Важно е редовно да проверявате препратките си, опитвайки се да премахнете или отхвърлите препратки, които са неуместни или откровен спам. Искате да създадете обратни връзки към вашия уебсайт и съдържание, които са с високо качество, подходящи и привличат трафик към вашия уебсайт. Препоръчваме да преглеждате бек линк профил на тримесечна база и да приложите процес на одит, който ви кара да извършвате контрол на качеството на вашия бек линк профил.

Удобната за SEO оптимизация уеб разработка не е за хора със слаби сърца. Възможно ли е? Абсолютно. Отнема време, търпение и може би малко проучване, ако не сте запознати с тънкостите на това – особено ако е минало известно време. Истината е, че SEO оптимизацията се промени драматично само през последните две или три години, да не говорим за 10 или 12 години. Ако имате основни познания, не би трябвало да ви отнеме много време, за да наваксате, но трябва да изучите настоящите най-добри практики за SEO оптимизация.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги