Как двете скорошни актуализации на алгоритъма на Google – актуализацията “Полезно съдържание” и “Линк спам” се отразяват на резултатите от търсенето?
Както знаете, на 5 декември Google стартира актуализация на алгоритъма, насочена към безполезното съдържание. Без да чака пълното й въвеждане, на 14 декември търсачката стартира друга актуализация, насочена към борба със спама от линковете. Компанията е наясно, че този път актуализацията на помощното съдържание ще отнеме повече време от предвидените преди това две седмици.
Всички представители на инструменти за наблюдение на SERP се съгласиха, че въпреки че декемврийската актуализация на алгоритъма разклати класирането на Google, досега тя е засегнала само малък брой сайтове. А засегнатите ясно разбират какъв вид актуализация е довела до пропадане на позициите им.
RankRanger
Графиката на RankRanger с маркиране по актуализации много добре ни позволява да проследим увеличаването на волатилността в класирането след въвеждането на актуализациите на 5 и 14 декември.
Анализаторите на RankRanger отбелязват, че актуализацията на полезното съдържание от декември 2022г. е била по-малко мащабна по отношение на въздействието върху класирането, в сравнение с предишната актуализация на HCS.
Графиката по-долу показва, че средната промяна в позициите през декември е по-ниска от тази през август:
При разглеждане на резултатите от топ 3, топ 5 и топ 10 обаче тази разлика е много забележима в топ 5 и значително видима в топ 3:
Ако разгледаме категории като “Здравеопазване”, “Финанси”, “Търговия на дребно” и “Пътувания”, се наблюдава сравнително равномерно вариране, с изключение на “Търговия на дребно” и “Финанси”: в тези категории то е по-силно изразено в топ 5 и топ 3 (съответно намаляване и увеличаване):
Декември 2022г. актуализацията на Link Spam, средно по позиции също изглежда по-слаба от предишната, проведена през юли 2021г:
Средните резултати за топ 3, топ 5 и топ 10 показват, че колебанията на декемврийската актуализация са по-малки в топ 5 и значително по-малки в топ 3:
Разбивката по ниши показва, че декемврийската актуализация на линк спама има по-равномерно въздействие върху сайтове с различна тематика в сравнение с предишната актуализация:
SEMRush
Графиката на SEMRush беше сравнително спокойна, с лек скок в зоната на висока волатилност на 20 декември:
Ако се вгледате във всяка ниша или отрасъл ще видите, че някои категории са пострадали повече от други. Заслужава да се отбележи, че картината на мобилното търсене понякога е доста по-различна от тази на десктопа:
Sistrix
Анализаторите на Sistrix отбелязват и слабото въздействие на двете актуализации през декември върху производството.
Жертвите на Link Spam не са много и са доста лесни за откриване, защото графиката на видимост на такива сайтове изглежда по следния начин
Или така:
Актуализацията срещу безполезно съдържание не оказа съществено влияние върху резултатите на Sistrix.
Заключение
Това все още не са окончателни данни. Пълното въздействие през декември 2022г. на актуализация на полезното съдържание и актуализация на спам връзките може да се оцени напълно едва след като бъдат завършени.
Единствената добра новина е, че Google изглежда е обещал да не пуска нови актуализации до края на годината (но това не е сигурно).
Оценете ни
Your page rank: