Google Coati – новият алгоритъм за търсене

google coati алгоритъм

Съдържание

Знаете ли, че алгоритъмът Google Panda, който съществува от 2012 г., вече не съществува?
Оказва се, че той не само е включен в основния алгоритъм за класиране, но в някакъв момент се е превърнал в нов алгоритъм, кръстен на ново животно – коати.

Hyung-Jin Kim – вицепрезидентът на Google Search, разкри това по време на лекция на SMX Next. Въпреки че тази новина не е смайваща или изключително важна, не вярвам някой в SEO индустрията да е чувал, че Панда се е превърнала в Коати. Ким работи върху качеството на търсенето през последните 20 години и е начело на основната класация в Google Search.

 

Какво е Google Coati?

Hyung-Jin Kim казва, че макар Panda да е била “погълната” от по-големия основен алгоритъм за класиране, тя все пак е била заменена от Coati. Според него Coati е наследник на Panda и се явява актуализация на алгоритъма Panda. Така с течение на времето Пандата еволюира в Коати (още едно черно-бяло животно – бозайник от рода на енотите).

Coati не се счита за основна актуализация, но и Panda, и Coati са част от алгоритъма за класиране на Google.

 

Какво представлява Google Panda?

Google Panda е голяма актуализация на алгоритъма, която засегна класирането на уебсайтове при 11,8% от търсенията в САЩ. Google заявява, че Panda е създадена, за да понижи позициите на нискокачествените сайтове (сайтове, които не носят стойност за потребителите, копират съдържание от други сайтове или просто не са много полезни) и да повиши позициите на висококачествените сайтове (сайтове с оригинално съдържание и информация, като например изследвания, подробни доклади, задълбочени анализи и т.н.).

Hyung-Jin Kim заяви, че Panda е бил много важен и е стартиран, защото в Google са се притеснявали, че мрежата се движи в посока, която не е желана от тях, както се случва днес с актуализирането на полезното съдържание. Google прави тези алгоритмични промени не само за да подобри качеството на търсенето, но и за да насърчи създателите на съдържание да създават по-добро съдържание.

 

Защо SEO оптимизаторите трябва да знаят за Coati?

На практика за SEO специалистите, собствениците на уебсайтове, създателите на съдържание и дори за търсачките няма значение, че има алгоритъм, наречен Coati, който е наследник на Panda. Въпреки това, за изследователите на алгоритмите на търсачките това е интересна част от историята, за която досега малцина са знаели.

Това е ново знание за нещо, което съществува от години в света на алгоритмите на Google. Интересна информация е, че алгоритъмът Panda на Google вече не съществува, защото се е превърнал в друг алгоритъм, който, както вече знаем, се нарича Coati.

Част от мненията на SEO специалистите за новия алгоритъм:

coati twit 1

koati twit

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги